Xbox360Lover Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Slettet Endret 29. november 2011 av Xbox360Lover Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 vel alle downloadene kan du laste ned på nytt igjen (gratis) de følger profilen(e) din. når du ikke har kvittering og microsoft har blitt gal, da ser det mørkt ut for at du får reparert den. Lenke til kommentar
nercix Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Kontakt forhandler! Dei har som regel registrert kjøpet på namn. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
nercix Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Dei pliktar etter norsk lov til å lagre denne informasjonen mykje lenger enn 6 månedar... Trur dei pliktar å lagre denne i 10 år! Spørsmålet er jo om forhandlar gidd å yte såpass med service. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 eller du kan fikse det selv: http://team-xecuter.com/ Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Dei pliktar etter norsk lov til å lagre denne informasjonen mykje lenger enn 6 månedar... Trur dei pliktar å lagre denne i 10 år! Spørsmålet er jo om forhandlar gidd å yte såpass med service. Regnskapsmessig så plikter de sikkert det. Men de kan allikevel fint nekte en kunde uten kvittering å reklamere. Lenke til kommentar
nercix Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Dei pliktar etter norsk lov til å lagre denne informasjonen mykje lenger enn 6 månedar... Trur dei pliktar å lagre denne i 10 år! Spørsmålet er jo om forhandlar gidd å yte såpass med service. Regnskapsmessig så plikter de sikkert det. Men de kan allikevel fint nekte en kunde uten kvittering å reklamere. Som sagt, det er alt an på kor mykje service forhandlar vil yte. Var eigentleg for å påpeike at det er direkte feil å seie at forhandlar ikkje lagrar denne informasjonen i meir enn 6 månadar. Forhandlar kan, som sagt nekte reklamasjon på grunnlag av manglande kvittering, men vanlegvis vil forhandlar ha gode kundeforhold, og ikkje pådra seg eit dårlig rykte. Lenke til kommentar
Sny91 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg fikk ihvertfall kopi av kvittering (elns) av Spaceworld på Jessheim når jeg trodde Xbox'en min skulle ta kvelden. Den klarte seg fin fint og trengte ikke reparasjon, men jeg fikk kvittering bare jeg spurte. Creds til de Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
nercix Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Det er tull og fanteri og vitnar bare om motvilje frå forhandlaren si side. Ein skal i utgangspunktet leggje fram kvittering/faktura ved reklamasjon, men dei fleste bedrifter er hjelpsame når det gjelder dette. Lenke til kommentar
Jaudu Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Vi har ca. kujøpsdato registrert i systemet vårt service.xbox.com <- logg inn og registrer konsollen din så ser du hvilken dato vi har www.xbox.com/support/drm for å overføre lisenser mange forhandlere har ikke lagret kjøpet mer enn 6 måneder.. Sjekka min xbox, står "standardgaranti utløpt" Men bakpå xboxen min står det MFR date 2006 - 09 - 02 så jeg skal jo ha garanti fram til september iår? står at den utløpte i november 2008. er ikke garantien fulle 3 år`? Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Regnskapsmessig så plikter de sikkert det. Men de kan allikevel fint nekte en kunde uten kvittering å reklamere. Men så lenge man kan sannsynliggjøre kjøpet skal det vel være greit? Dessuten spiller det ingen rolle om garantien er ute. Om det ikke er bruksfeil kan du reklamere på den, og du har krav på å få det ordnet. Vet noen forresten hvor lenge reklamasjonstiden på en Xbox er? 5 eller 2 år? Ville jo tro at den skal vare betydelig lenger enn 2 år, altså 5 år reklamasjon. Xboxsupport: Jeg ser deg i mange tråder om xbox her. Bruker Microsoft garantien mot sin hensikt for å "lure" brukere til å ikke bruke reklamasjonsretten? Endret: Leste en annen plass at Microsoft ikke tar imot mer reklamasjon på Xbox. Slike krav må visst nå rettes til butikken. Men som privatperson spiller det ingen rolle, fikses skal den. Endret2: Men det igjen er ikke lov, ta forbruker selv kan bestemme hvem i kjeden de skal reklamere til. Her tror jeg MS prøver å legge kostnadene over på salgsstedene. Endret 10. mai 2009 av Matsemann Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Reklamasjonstid er på enten 2 eller 5 år. 3 år eksisterer ikke. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Såklart. Men vet noen uansett? Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Men man har fortsatt krav på reklamasjon. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hvor mye vil det koste å fikse den om det ikke går på garantien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå