Gå til innhold

Slettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dei pliktar etter norsk lov til å lagre denne informasjonen mykje lenger enn 6 månedar... Trur dei pliktar å lagre denne i 10 år! Spørsmålet er jo om forhandlar gidd å yte såpass med service.

Regnskapsmessig så plikter de sikkert det. Men de kan allikevel fint nekte en kunde uten kvittering å reklamere.

Lenke til kommentar
Dei pliktar etter norsk lov til å lagre denne informasjonen mykje lenger enn 6 månedar... Trur dei pliktar å lagre denne i 10 år! Spørsmålet er jo om forhandlar gidd å yte såpass med service.

Regnskapsmessig så plikter de sikkert det. Men de kan allikevel fint nekte en kunde uten kvittering å reklamere.

Som sagt, det er alt an på kor mykje service forhandlar vil yte. Var eigentleg for å påpeike at det er direkte feil å seie at forhandlar ikkje lagrar denne informasjonen i meir enn 6 månadar. Forhandlar kan, som sagt nekte reklamasjon på grunnlag av manglande kvittering, men vanlegvis vil forhandlar ha gode kundeforhold, og ikkje pådra seg eit dårlig rykte.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ihvertfall kopi av kvittering (elns) av Spaceworld på Jessheim når jeg trodde Xbox'en min skulle ta kvelden. Den klarte seg fin fint og trengte ikke reparasjon, men jeg fikk kvittering bare jeg spurte. Creds til de :)

Lenke til kommentar

Det er tull og fanteri og vitnar bare om motvilje frå forhandlaren si side. Ein skal i utgangspunktet leggje fram kvittering/faktura ved reklamasjon, men dei fleste bedrifter er hjelpsame når det gjelder dette.

Lenke til kommentar
Vi har ca. kujøpsdato registrert i systemet vårt

 

service.xbox.com <- logg inn og registrer konsollen din så ser du hvilken dato vi har

 

www.xbox.com/support/drm for å overføre lisenser

 

mange forhandlere har ikke lagret kjøpet mer enn 6 måneder..

 

 

Sjekka min xbox, står "standardgaranti utløpt" Men bakpå xboxen min står det MFR date 2006 - 09 - 02 så jeg skal jo ha garanti fram til september iår? står at den utløpte i november 2008. er ikke garantien fulle 3 år`?

Lenke til kommentar
Regnskapsmessig så plikter de sikkert det. Men de kan allikevel fint nekte en kunde uten kvittering å reklamere.

Men så lenge man kan sannsynliggjøre kjøpet skal det vel være greit?

 

Dessuten spiller det ingen rolle om garantien er ute. Om det ikke er bruksfeil kan du reklamere på den, og du har krav på å få det ordnet.

 

Vet noen forresten hvor lenge reklamasjonstiden på en Xbox er? 5 eller 2 år? Ville jo tro at den skal vare betydelig lenger enn 2 år, altså 5 år reklamasjon.

 

Xboxsupport: Jeg ser deg i mange tråder om xbox her. Bruker Microsoft garantien mot sin hensikt for å "lure" brukere til å ikke bruke reklamasjonsretten?

Endret: Leste en annen plass at Microsoft ikke tar imot mer reklamasjon på Xbox. Slike krav må visst nå rettes til butikken.

Men som privatperson spiller det ingen rolle, fikses skal den.

 

Endret2: Men det igjen er ikke lov, ta forbruker selv kan bestemme hvem i kjeden de skal reklamere til. Her tror jeg MS prøver å legge kostnadene over på salgsstedene.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...