armyman Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 hallo! jeg har til nå hatt en framebasert webside med meny i egen frame. jeg skal nå lage en webside med en javascript meny uten bruk av frames. det jeg lurer på er følgende; hvordan får jeg meny'en til å bli værende etter at brukeren har trykket på en av linkene, må jeg da laste javascriptet i alle websidene, eller finnes det en lur måte for å beholde den på toppen/siden uten at jeg trenger å gjøre det? håper noen skjønte dette og har et bra svar.... Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Du må ha menykoden på hver delside. Måten man pleier å løse dette på, er bruke serveride scripting (PHP f.eks), til å bare bytte ut aktuellt innhold fra til index.php når man navigerer med menyen. Serverside Includes er også et alternativ dersom serveren støtter det. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Hvis du har mye JavaScript kode du gjerne skulle ha hatt i hver eneste side kan du bruke dette: <script language="JavaScript1.2" src="her/ligger/filen.js"></script> På denne måten henter HTML filen JavaScript koden...så slipper du også å ha mye JS kode i kilden. Lenke til kommentar
armyman Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Du må ha menykoden på hver delside. Måten man pleier å løse dette på, er bruke serveride scripting (PHP f.eks), til å bare bytte ut aktuellt innhold fra til index.php når man navigerer med menyen. Serverside Includes er også et alternativ dersom serveren støtter det. takk for svar så langt. jeg bruker jsp. kan du forklare litt mer om disse metodene (bytte innhold på index.jsp og ssi)??? hvordan gjør jeg det i praksis??? eof Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Bruker du JSP bare fordi det høres kult ut eller har serveren din støtte for JSP? I så fall...hvor mye betaler du? Har lenge vært på utkikk etter en server som støtter JSP men alle sammen er altfor dyre Lenke til kommentar
armyman Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Bruker du JSP bare fordi det høres kult ut eller har serveren din støtte for JSP? I så fall...hvor mye betaler du? Har lenge vært på utkikk etter en server som støtter JSP men alle sammen er altfor dyre jeg har min egen server på intranettet på jobben som jeg har satt opp med tomcat for å støtte jsp, så det er ikke bare fordi det høres kult ut nei.... ellers kan du få gratis server (bare 5mb da) med jsp støtte her: http://www.mycgiserver.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå