kozel Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Husets eneste DVD-brenner har tatt kvelden her. Får dermed ikke brent w7 ut på DVD, og får heller ikke installert via DVD selv om jeg skulle brenne den et annet sted. Er det noen fornuftig måte å få installert W7 på uten bruk av DVD? Kan jeg forresten dualboote XP og W7? Har satt i en egen disk (gammel 120gb) i PCen som jeg tenkte å installere Windows 7 på. Har altså c:\ fra før og nå også en blank d:\. Kan jeg installere på denne partisjonen ved å mounte iso'en i XP..? Holder på å laste ned. Takk! Endret 9. mai 2009 av kozel Lenke til kommentar
tanglo Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Husets eneste DVD-brenner har tatt kvelden her. Får dermed ikke brent w7 ut på DVD, og får heller ikke installert via DVD selv om jeg skulle brenne den et annet sted. Er det noen fornuftig måte å få installert W7 på uten bruk av DVD? Kan jeg forresten dualboote XP og W7? Har satt i en egen disk (gammel 120gb) i PCen som jeg tenkte å installere Windows 7 på. Har altså c:\ fra før og nå også en blank d:\. Kan jeg installere på denne partisjonen ved å mounte iso'en i XP..? Holder på å laste ned. Takk! Hvis du allerede har ett OS på maskinen, er det lett. Mount imaget ditt som en virtuell disk med f.eks Daemon tools. Deretter er det bare å installere. Det er ingen problem å kjøre dualboot. Såfremt de er på forskjellig partisjon/disk. - Tanglo Lenke til kommentar
kozel Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Takk. Kan bekrefte at det virket knirkefritt. Ble automatisk opprettet en boot menu som lar meg velge mellom windows7 og XP. Husets eneste DVD-brenner har tatt kvelden her. Får dermed ikke brent w7 ut på DVD, og får heller ikke installert via DVD selv om jeg skulle brenne den et annet sted. Er det noen fornuftig måte å få installert W7 på uten bruk av DVD? Kan jeg forresten dualboote XP og W7? Har satt i en egen disk (gammel 120gb) i PCen som jeg tenkte å installere Windows 7 på. Har altså c:\ fra før og nå også en blank d:\. Kan jeg installere på denne partisjonen ved å mounte iso'en i XP..? Holder på å laste ned. Takk! Hvis du allerede har ett OS på maskinen, er det lett. Mount imaget ditt som en virtuell disk med f.eks Daemon tools. Deretter er det bare å installere. Det er ingen problem å kjøre dualboot. Såfremt de er på forskjellig partisjon/disk. - Tanglo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå