Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen starter ikke :S

Anbefalte innlegg

Jeg har idag innstallert den nye cpu viften min.

Jeg monterte alt i sammen igjen.

Alle viftene går, på gpu psu cpu og i kabinettet og på hovedkortet har eg ett sånn grønt lys som lyser visst alt er normalt med hovudkortet.

Men det skjer ingenting, pcen merker ikke skjermen, eller usb enheter, eller noe som helst, den bare står å går.

Noen tips?

Håper eg får svar fortest

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første tips er å sjekke om noe har løsnet, som skjermkort eller minne, ta det gjerne ut og sett på plass igjen. også kabler til disker/ dvd. Om den ikke starter etter det ta av vifte igjen og sjekk prosessor/ hovedkort, på tidligere amd prosessorer var det ganske lett å skade hovedkort om du byttet vifte.

Lenke til kommentar
Første tips er å sjekke om noe har løsnet, som skjermkort eller minne, ta det gjerne ut og sett på plass igjen. også kabler til disker/ dvd. Om den ikke starter etter det ta av vifte igjen og sjekk prosessor/ hovedkort, på tidligere amd prosessorer var det ganske lett å skade hovedkort om du byttet vifte.

Jeg har montert det på nytt 2 ganger. Rammen sitter perfekt. Jeg har 2 pci express slot, kan jo prøve å ta skjermkortet på det andre slotet. KAblene sitter godt i. Bare tenkte om det går ann å ta ut og inn igjen bios batteriet. har Intel prosessor btw. og hovudkortet funker siden det lyser grønt og første gang jeg monterte pcen så hadde jeg gjort feil da lyste ikke dette lyset, og jeg vil da tippe at visst det er noe galt med hovudkortet så ville ikke dette lyst ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...