Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

blablabla.exe - Ugyldig bilde

Anbefalte innlegg

"C:\Windows\System32\CompatUI32.dll er enten ikke lagret for å kjøres under Windows, eller inneholder feil. Forsøk å installere programmet på nytt med det originale installasjonsmediet, eller kontakt systemanvarsling eller programleverandøren for assistanse."

Denne erroren kommer hver gang jeg kjører et program....

Hva er dette for noe og hvordan får jeg fiksa det??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Emnetittelen din er noko fråvisande. Eit bilete med .exe endelese er jo som oftest eit virus, så har du opna eit tilsynelatande bilete med .exe har du nok blitt infisert med noko.

Kva versjon av Windows har du, og har du ein tilsvarande versjon på ein anna maskin?

Jeg har en Asus X50Z Pc med Vista.

Lenke til kommentar

hvilket program er det du kjører? blablabla.exe?

Den filen høres ekstremt suspekt ut...

mit råd til deg. Last ned oppdatert antivirus om du ikke har dette, spybot search and destroy oppdatert. koble av nettet og kjør programmene...

'trussel

Lenke til kommentar
Og du åpnet et bilde som var en .exe fil?

Ok... kanskje jeg var litt utydelig.

Hvis jeg f.eks internet explorer så kommer det "iexplorer - ugyldig bilde C:\Windows\System32\CompatUI32.dll er enten ikke lagret for å kjøres under Windows, eller inneholder en feil.....

hvilket program er det du kjører? blablabla.exe?

Den filen høres ekstremt suspekt ut...

mit råd til deg. Last ned oppdatert antivirus om du ikke har dette, spybot search and destroy oppdatert. koble av nettet og kjør programmene...

'trussel

Det skjer på hver program jeg åpner.

Har Norton AntiVirus 2009, har tatt Full System Scan men finner ingenting.

Lenke til kommentar

Sjå på hans maskin om du finn fila "CompatUI32.dl" i System32 mappa.

Om dei finn fila kopier den over på den maskina du har problemer med.

Erstatt så fila frå din brors maskin med di eiga.

Om dette ikkje skulle fungere, må du kanskje vere i sikkermodus. Pass på å vere administrator. Trykk F8 under oppstart av maskina, og vel Sikkerhetsmodus frå menyen som kjem opp.

Eg sitt ikkje på Vista no (eg har Mac), men om Windows slår seg vrang, og ikkje vil kopiere over har eg ein tredje (og litt vanskelegare måte) å erstatte fila med (via CMD).

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...