Gå til innhold

Nytt forum? Er du for eller imot "Guider"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne passer bedre i tilbakemeldinger, flytter den dit.

 

Jeg tror ikke vi har kapasitet til å drive noe slikt som dette. Det vil føre til en del korrekturlesing og redaksjonellt ansvar, noe vi ikke har kapasitet til atm.

 

Men har du en skriverånd i deg, så er det ikke noe i veien for at du kan søke jobb som skribent hos oss.

Lenke til kommentar
synes det høres litt problematisk ut å lage en egen kategori for å poste guider :-?

Altså skal folk bare "hei, her er en guide for å xxxxxxx"?

Føler en viss fare for at njubs/n00bs/newbies kommer til å poste "kan-jeg-få-en-guide-poster" i den delen av forumet da.. og så blir det bare grining og banning og alt blir bare tull :cry:

 

:shrug:

 

Hvet ikke om du leste den første posten min... :roll: Men jeg skrev at KUN moderatorer kan poste i forumet, det ville ikke være mulig å spørre etter guider, brukerne kan kun poste under et Topic.

Lenke til kommentar
Denne passer bedre i tilbakemeldinger, flytter den dit.

 

Jeg tror ikke vi har kapasitet til å drive noe slikt som dette. Det vil føre til en del korrekturlesing og redaksjonellt ansvar, noe vi ikke har kapasitet til atm.

 

Men har du en skriverånd i deg, så er det ikke noe i veien for at du kan søke jobb som skribent hos oss.

 

Jeg postet den aller først i Tilbakemeldinger, men postet det her senere siden jeg ikke fikk noen respons.

 

 

Før var jeg en bruker på iMesh (www.imesh.com) forumet (blandt de mest aktive) og der postet jeg samme forslag som her. Moderatorene av forumet opprettet en ny "Guides" sekjson og ga meg og 5 av de andre mest aktive brukerne moderator retigheter KUN i Guides sekjsonen.

 

Noe lignende kunne vel bli gjor her... Jeg ville ikke ha passet til korrekturleser, har for dårlig tid og vet ikke nok :smile:

Men det er sikkert en del aktive brukere her på forumet som vil melde seg.

:yes:

 

En ting til, hvis et slik forum ble oppretet vil det være viktig at navnet eller nicket til den som har skrevet Guiden kommer godt fram, slik at de også får litt "credit". Feks: legge til "STOR TAKK TIL **** FOR DENNE GUIDEN" i vær guide.

Lenke til kommentar

Hva med denne løsningen;

I hvert underforum opprettes 2 nye tråder. En sticy [navn på undeforum] Fag-tråd, og en [navn på undergruppe] faq diskuter tråd. Den som oppretter Faq tråden i den respektive undergruppen må legge til noen regler som de første i innlegget. De kan være noe slikt som dette;

 

  • være faq poster. Det gjelder også bemerkninger om skrivefeil, sakfeil o.l. De tas opp i diskuter tråden, så kan den som poster innlegget rette det selv.

 

Har du en feil i innlegget som blir rettet på i diskuter-tråden retter du det så raskt som mulig

Skal du kommentere en feil andre har gjort følger du vanlige nettetikketer, gjør det høfflig og sakelig, og dokumentasjon skader aldri.

 

Alle innleg skal ha relevanse til det underforumet vi er i.

 

Cluet her er diskuter tråden. Da kan moderator slette alle innleg som legges i faq-tråden, som ikke er faq-innleg. Og alle som er ueninge/vil rette på noe tar dette opp i diskuter tråden. Slik vil Faq-tråden holdes ren, men fortløpende bli rettet fra diskuter tråden. Om vi skal ha flere slike tråder, en i hvert underforum bør man ha en streng navne regell. Mitt forslag er at navnet på tråden skal være "[navn på underforum] Faq-tråd" på selve faq tråden, og "[navn på underforum] Diskuter-Faq" på diskuter tråden. Et eksempel vil da være "Lagringsmedier Faq tråd" uten gåsetegnene selvfølgelig.

Ved opprettelsen av en slik tråd er det førsteman til mølla, så lenge man følger navnereglene, og setter inn reglene i toppen av innlegget. Så må man selvfølgelig legge til noe forunftig. Den trenger ikke å opprettes av en moderator, men må selvfølgelig gjøres sticky raskest mulig. Om det kommer flere faq-tråder så blir den første som følger reglene sticy, og innleggene i den andre flyttes til den sticky faq tråden.

Diskuter tråden kan brukes til mye mer en bare retting. Tanken er at man der kan hjelpe hverandre å lage nye innleg i faq-tråden også. Så om vi f.eks hadde opprettet en "Hovedkort, Prosessor og minne Faq tråd" og en diskuter tråd. Så har jeg laget en del på innlegget, men det er noe jeg lurer på. Så kan jeg poste mitt utkast i diskuter tråden, så kan f.eks simen1 komme med retting eller svare på spørsmålet. Man kan også legge ut kladden i diskuter tråden selv om man ikke lurer på noe, for å få den rettet for sakfeil(og skrivefeil om noen gidder(hint til denne posten)).

Håpet er at diskuter tråden kan bli en slags "modereings tråd", hvor brukerene retter hverandre for feil, for forhåpentligvis å minske moderatorenes arbeid. Det som moderatorene egentlig har å gjøre er å slette innleg i faq-tråden som ikke har der å gjøre( som de som burde være i faq tråden f.eks). Eller om folk nekter å rette noe man har blitt enig om i diskusjons tråden at er feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...