Gå til innhold

Skal ha kamera, D60 eller D5000?

Anbefalte innlegg

Skal ha kamera jeg skal bruke en del i forbindelse til høsten når jeg skal på folkehøgskole. Selv ser jeg en del på D5000 som har fått ganske mye bra kritikk, men fattern er mer ivrig etter det billigere D60. Selv synes jeg at D5000 ser ut som et jevnt over bedre kamera ut i fra anmeldelsene, som også sier at det er som innmaten til D90 i innpakningen til D60.

Bruker generellt blir hovedsakelig for å få kilder til photoshop, men også på skoleturer til utlandet og til å ta bilder for å ta bilder. Kommer også mest sannsynelig til å leke med HDR-fotografi.

Noen andre med litt mer peil som har innspill?

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt avhenger av budsjettet du har. Har du råd er valget klart. Men du bør tenke litt utenfor kun kamerahuset. Greit å ha litt ekstra utstyr i starten (stativ, blits, veske/sekk, objektiv(er), minnekort + backupmuligheter). Stativ er du i alle fall nødt til å investere i om du skal ta HDR-bilder. Personlig synes jeg minst halve startbudsjettet bør gå til utstyr utenom selve kamerahuset. Å ha fotografiske muligheter utover håndholdte bilder med en lyssvak kitzoom synes jeg er verdt mer enn å ha et top notch kamerahus.

Endret av jaadd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...