Gå til innhold

Macbook Pro, er dette laptopen for meg?

Anbefalte innlegg

Oh snap, nå kjenner jeg at jeg ble endel mer usikker her.

Jeg var på Lefdal her om dagen bare for å titte og kjenne litt på macbook pro, så det var den eneste jeg "befølte". Skulle kanskje tuklet litt med den vanlige macbooken.

Hvis det er slik at jeg ikke trenger MBP men kan nøye meg finfint med en MB så går jeg jo heller for MB, fordi jeg vil jo ha det så billig som mulig. Men siden det ikke blir så stor forskjell på pris for MB (setter på 4gb ram) og MBP, så hvis det sånn veldig stor forskjell på de to laptopene så går jeg heller for MBP'en siden den da sikkert vil kunne "funke" bedre i årene fremover enn det MB'en ville,heh.

Jeg får vel bare dra på lefdal å titte og føle litt mer før jeg bestemmer meg, eller hur?:)

-adrian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal slepe den med deg absolutt overalt så er det MB som er tingen pga størrelsen, om du ikke har planer om det, gå for MBP, du vil ikke angre på det.

Har du ingen erfaring med OS X fra før, så er det en god del annerledes enn windows.

Brukte selv en MB en stund, flott maskin og alt det der, men endte opp tilbake på en vanlig laptop og windows igjen grunnet en del software jeg har gjort med avhengig av som ikke finnes til mac.. hehe

http://mac1.no/must og http://mac1.no/switch er fine ting man kan ta med seg på veien til å bli en macbruker

Lykke til uansett hva du velger =)

Lenke til kommentar

takk for hjelp!:D

Laptopen kommer nok til å dras med tur/retur skole, og siden det er en toppiddretts skole jeg skal på, så er nok ikke en ekstra kilo noe problem :p

Men da går jeg for MBP,fordi jeg har ikke lyst til å angre en liten smule engang! :D

Er ikke noe kjent med OS X fra før, har bare tuklet litt med mac'en til en kompis før, så dette skal bli spennende og gøy!

-adrian

Lenke til kommentar

hvis du har det du trenger av program fra før til pc, så får du en god del kraftigere pc til samme pris som mb/mb pro.

du får gjerne ikke lys i tastaturet og 5t batterilevetid eller en pc i metall.

Men grafikkkort og prossessor er jo kjappere. Og en bluray spiller er ca standard på pc'over over 6-7k.

Skjermer med LED på pcer er jo også vanligere.

Lenke til kommentar

Har lest litt på den studentrabbat muligheten, og det står det jo at lærere får slik rabatt. Aldri vært så glad for at mamma lærer som nå :thumbs:

Så da blir prisen for en macbook pro med

2.4GHz Intel Core 2 Duo

4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB

250GB Serial ATA @ 7200

SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)

Tastatur med belysning (Norsk) & Brukerhåndbok (Norsk) for kr 16.326,25

Veldig sikker på at jeg bestiller nå i den nærmeste tiden,hihihi. Fniser ved tanken haha.

Tusen takk for all hjelp! :D

-Adrian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...