Nota Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Hvordan laste opp PHPBB-forum på home.no.net? Vet hastigheten ikke blir all verdens men se om jeg får det til Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 det går ikke. dessverre. Da trenger du en server med mysql. Lenke til kommentar
Nota Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Mener jeg har sett det før (noen som har lasta det opp til start). Går det ikke an å bruke andre databaser? Eller har ikke start støtte for det heller? Noen free hosts som jeg kan laste opp forum til? Lenke til kommentar
Nota Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 lycos.co.uk Hvordan få det til her da? Lenke til kommentar
dms Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 For å få phpBB på Start.no (home.no.net) er du nødt til å ha en database liggende en annen plass, da start ikke har en mySQL-server. Du skal lete hardt etter en gratis og rask mysql-server, som det er lov å bruke til phpBB. Hvis du bare skal ha et bittelite forum så finnes det et enkelt et i php på www.raweb.net. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Går det an å bruke databaser fra andre plasser? Jeg har 5 databaser tilgjengelig hos min webhost - kan jeg bruke en av dem på en annen server? Prøvde å installere phpbb på start uten hell, men det var bare en kjapp test - og gav meg med en gang fordi jeg regnte med det ikke funket. Forresten, Invision har laget en flatfile versjon av invision power board, og den trenger ikke mysql. Prøv å last den opp på start da... og gi meg URL slik at jeg får se hvordan et funker http://flatboard.invisionboard.com/ Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 nei dessverre, du kan ikke bruke databaser fra et annen webhotel. For når du setter opp phpBB forumet, så leter forumet etter localhosten, hvis ikke denne finnest går alt i vasken.. :wink: Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 nei dessverre, du kan ikke bruke databaser fra et annen webhotel. Uhm, jo? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 lycos.co.ukphpbb funker ikke på lycos pga adsene til lycos Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 det jeg lurer på er hvordan Plazma hadde tenkt å bruke databaser fra en annen server som db?? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 det jeg lurer på er hvordan Plazma hadde tenkt å bruke databaser fra en annen server som db??i stedet for localhost skriver man adressen til mysql hosten man vil bruke. Den trenger ikke å være tilknyttet serveren som filene ligger på. svar på spørsmål? Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 hva er det beste forumet som ikke trenger mysql? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 det jeg lurer på er hvordan Plazma hadde tenkt å bruke databaser fra en annen server som db??i stedet for localhost skriver man adressen til mysql hosten man vil bruke. Den trenger ikke å være tilknyttet serveren som filene ligger på. svar på spørsmål? Det var det jeg prøvde, men som ikke fungerte. Er du helt sikker på at det går? har du prøvd selv? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 det jeg lurer på er hvordan Plazma hadde tenkt å bruke databaser fra en annen server som db??i stedet for localhost skriver man adressen til mysql hosten man vil bruke. Den trenger ikke å være tilknyttet serveren som filene ligger på. svar på spørsmål? Det var det jeg prøvde, men som ikke fungerte. Er du helt sikker på at det går? har du prøvd selv? har ikke prøvd det med phpbb, men fudforum2. beviset på at det funket er forumet mitt. Den bruker en start.no konto til lagring av filene og en starthotel.dk til mysql. Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 det jeg lurer på er hvordan Plazma hadde tenkt å bruke databaser fra en annen server som db??i stedet for localhost skriver man adressen til mysql hosten man vil bruke. Den trenger ikke å være tilknyttet serveren som filene ligger på. svar på spørsmål? Det var det jeg prøvde, men som ikke fungerte. Er du helt sikker på at det går? har du prøvd selv? Jah, jeg har bl.a et phpbb forum oppe og går som bruker remote mysql db. Ikke noe problem i det heletatt. Husk forresten å anngi IP til mysql hosten, i stedet for DNS. (da dette kan føre til DNS lookup problemer) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå