k_flaathe Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Har altså en Acer Aspire 5930g og lurer på om dette problemet er på en måte universalt for bærbare? Det som skjer er at uansett hvilket spill jeg spiller, så kommer det fps-drop helt uten mening. Har ingenting som helst å gjøre om det er krevende sekvenser i spillet heller. Jeg kan vente i et par minutter og da kan det gli helt fint. Spiller jeg et par minutter med dette så kommer det tilbake igjen. Så kan det også nevnes at denne laptopen blir meget varm under spilling (80-90 grader), men jeg kan ikke helt skjønne at dette skulle være selve problemet da det plutselig glir helt bra igjen? Jeg har prøvd å formatere, også kjørt både Vista og W7. Kan det være ekstremt mye støv i vifta så den svikter? Hører ikke forskjell i selve viftehastigheten, faktisk så har jeg aldri hørt forskjell på hastigheten. Har spurt i samletråden for 5930g, og liten respons der. Endret 9. mai 2009 av k_flaathe Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Skjer samme på min acer 5920g. Sikkert normalt.. Lenke til kommentar
supernoob Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Tror desverre det er pga varmen. Ved høgre temperatur blir cpu og skjermkort nedjustert. Når viften har kjølt ned pc-en til en vis temperatur blir de oppjuster igjen. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Dette kan være et veldig vanlig problem på 5930g, nemlig at den går i strømsparemudus helt av seg selv. (Alt klokkes ned). Løsningen står en eller annen plass i Sammletråden for 5930G. Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Kan jeg levere den inn til reparasjon og få igjen på garanti, pga den blir for varm da? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Det er en softwarebug. Tviler på at du får det på garantien. Les gjennom hele Sammletråden, da finner du ut hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Kan jo ikke være softwarebug når det fortsatt er et problem når jeg har formatert - installert WinXP - Win7? Tviler sterkt på at maskinen går i strømsparermodus, når jeg har prøvd så mye - det må være hardware. Derimot, om du kunne vise meg i den tråden hvor du ser løsninga, så mottas det med stor takk. Skader ikke å prøve. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Feil formulert fra min side, mente ikke at det MÅ være en bug, men det er et veldig vanlig problem med 5930G. Tråden Lenke til kommentar
stmonsen Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 hadde det samme problemet selv, men etter å ha skrudd opp platen på undersiden og støvsugd litt rundt vifta så fant jeg store 'dotter' med støv. etter at jeg fjerna dette har alt gått veldig fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå