Gå til innhold

Win 2000 server

Anbefalte innlegg

Hei

Siden jeg snart har fagprøve så har jeg begynt med å sette opp en server som skal tildele ip adresser til klientene samt internett tilgang. Etter installasjon av serveren configurerte jeg DHCP servren. Jeg testet den og den funka. For at klientene skulle få tilgang til internett måtte jeg ha enda en nettverkskort til på pcen og sette det opp som en router. Men med en gang jeg begynte med configurasjonene til det så slutett DHCP å funke. Jeg har prøvd alt jeg kan for å fikse det men lyktes ikke. Er det noen der ute som har litt peiling på 2000 server og som kan hjelpe meg med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har router, hvorfor skal du da ha et extra nettverkskort på den server'n? Du setter jo bare router'n på samme nett som klientene og setter den som gateway i dhcp-conf'n din (med mindre den server'n du snakker om skal stå som ren firewall). Keep it simple

Lenke til kommentar

Hei

Jeg må jo det. Det er jo to IP`er som jeg skal ta meg av. 172.16.26.1-254 og den andre som er routbar. Og for¨å bruke Routing and Remote services må jeg nok bruke 2 nettkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...