Gå til innhold

[Løst]Skal bygge PC for gaming - Noen tips/forslag?

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg en gamer pc, bør helst ikke være dyrere enn 11K

Hadde vært fint med noen tips om hva hvilken komponenter jeg burde ha.

Trenger verken Tastatur,OS,headsett,mus,musematte,skjerm og høytalere, bare en komplett pc : )

Mvh

- Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Sakset dette fra denne posten jeg skrev for en time siden.

Kabinett: Sharkoon Rebel 9 value (594)

Strømforsyning: Chill Innovation 520W (777)

Hovedkort: Asus 790fx (1576)

Prosessor: AMD Phenom II x3 720BE 2,8Ghz (1233)

RAM: 8GB OCZ Reaper 1333Mhz, 6-6-6-18 (1358)

Skjermkort: PowerColor Radeon HD4890 (1899)

DVD: Samsung bulk (191)

Lagring (bulk): Samsung Spinpoint F1 1TB (691)

SUM: 8319kr (dette er en middels gaming-rigg, jeg går ut i fra denne som basis)

+SSD: Intel x25-M 80GB (2795kr)

Sum: 11.114kr (dette er fortsatt en middels gaming-rigg, men maskinen vil føles mange ganger raskere ved generell bruk i windows og programmer)

Om du vil kjøre med høyere oppløsning og grafikkinstillinger kjøper du et skjermkort til for crossfire. PowerColor Radeon HD4890 (1899kr)

SUM: 10.218kr

Dersom du skal gjøre andre ting enn spilling som er krevende for CPU (kryptering, encoding, rendring osv) kan du velge Phenom II x4 955BE 3,2Ghz (2150kr) i stedet for 720BE.

Sum: 9236kr

Hvis du kun vil ha høy FPS med max grafikk kan du gå for 955BE og crossfire:

Sum: 11.135kr

Siden dette skal være en gamingPC vil jeg anbefale det, og så heller oppgradere med en SSD seinere når du får spart opp litt penger igjen ;)

I mellomtiden kan du se om du gidder å lese de 4 "anbefalte SSD artiklene" i signaturen min for å finne ut hva SSD er og hvorfor du bør vurdere å kjøpe det, eller om du ikke orker å lese ferdig så stikke innom SSD-tråden og spørre der (det er bare å hoppe til siste side å bryte inn i diskusjonen ;))

EDIT: du burde endre tittelen på denne tråden (Tips: "Hjelp til å velge deler, komplett PC for gaming, 11k"). Hvis du ikke endrer tittelen blir tråden stengt. (jeg redigerer vekk dette etterpå)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Ville nok heller satset på en i7 rigg når du skal bruke såpass med penger ;) .

Hvis han skal ha en i7 rigg trenger han minst 3x 4890 crossfire eller gtx285 SLI eller 295 for å utnytte prosessorkraften, og da går han kraftig over budsjett. En Phenom II 955BE har mer enn nokk prosessorkraft til å dra 2x 4890 i crossfire, spesielt om han skal kjøre høy oppløsning med høye instillinger.

Lenke til kommentar
Ville nok heller satset på en i7 rigg når du skal bruke såpass med penger ;) .

Hvis han skal ha en i7 rigg trenger han minst 3x 4890 crossfire eller gtx285 SLI eller 295 for å utnytte prosessorkraften, og da går han kraftig over budsjett. En Phenom II 955BE har mer enn nokk prosessorkraft til å dra 2x 4890 i crossfire, spesielt om han skal kjøre høy oppløsning med høye instillinger.

En i7 rigg koster såpass lite mer enn den du satt opp og man trenger ikke å kjøpe noe sinnsykt grafikkoppsett. En i7 rigg er mye mer framtidsrettet og er lett i framtiden å bare oppgradere med enten et skjermkort til eller et nytt skjermkort.

Lenke til kommentar
En i7 rigg koster såpass lite mer enn den du satt opp og man trenger ikke å kjøpe noe sinnsykt grafikkoppsett. En i7 rigg er mye mer framtidsrettet og er lett i framtiden å bare oppgradere med enten et skjermkort til eller et nytt skjermkort.

En AM3 rigg vil også være fremtidsrettet, og kan lett oppgraderes med skjermkort, enten fler i crossfire eller kraftigere kort. 955BE klarer greit å dra 2x 4890, 3 også om man kjører på høy oppløsning og instillinger.

Lenke til kommentar

En AM3 rigg vil også være fremtidsrettet, og kan lett oppgraderes med skjermkort, enten fler i crossfire eller kraftigere kort. 955BE klarer greit å dra 2x 4890, 3 også om man kjører på høy oppløsning og instillinger.

Hva med dette?

Antec Three Hundred

i7 920

Asus P6T Deluxe

6 GB RAM

HD 4870x2

Corsair TX 650 W PSU

Samsung Spinpoint F1 1 TB

Nec AD-7220S

Lenke til kommentar
Hvis du skal drive med databaser eller videoredigering/musikkredigering kan disken oppgraderes, ellers ser det veldig bra ut. Oppgradering av disker kan du lett gjøre senere om du trenger.

okei : )

men uansett ville jeg valgt i7 920, fordi den har en enorm klokke mulighet, du kan klokke den opp til 4.0 GHz uten at den blir ustabil, trenger heller ikke ekstra kjøling i og med at i7 standard viften kjøler utrolig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...