Naomiosopolar Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Er det bare jeg som syns at det er mange rare ord i tekst B og C? intericacies for eksempel, tritrans hadde ikke hørt om det. Og da jeg spurte læreren kom han med et ord jeg ikke vet hva betyr på norsk engang oO Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Tror du har en e for mye. http://dictionary.reference.com/browse/intricacies Lenke til kommentar
Naomiosopolar Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det var bare et eksempel som jeg prøvde å skrive på husken da x] Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvor mange av dere har spurt lærerene deres om det går ann å bruke 'offline wikipedia' og 'digital ordbok (offline)' i morgen? Du skjønner, har en liten diskusjon med læreren min om dette noen som har noen gode argumenter ? Lenke til kommentar
DonPerinJohn Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Vet ikke om det interesserer noen, men Large Hadron Collider (A2) ble ødelagt i et uhell i september 2008. De kunne fikse det, men den blir ikke opperasjonel før i september i år. Ante ikke dette før i dag, så jeg lurte på hvorfor de ikke hadde noe om resultatet i tekstheftet. Har lest og skrevet bokanmeldelse til "The Curious Incident of the Dog in the Night-Time" for litt siden, så alle oppgaver som har noe å gjøre med B vil nok være plankekjøring for meg. :!: Lenke til kommentar
Naomiosopolar Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Læreren min sier det er lov. Det er jo ikke et komunikasjonsmidel når det er offline x] Lenke til kommentar
Iseneirik Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Vi burde skrive på engelsk her (for å få litt trening vettu ) Why not read all parts? then you have alot to choose from when you get the tasks. If you print it all out you can bring it to your exam and read it there aswell. and it's not like we're dependant on reading it thoroughly to write a nice text although it is recommended Endret 14. mai 2009 av Iseneirik Lenke til kommentar
Neckbreaker93 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvor mange av dere har spurt lærerene deres om det går ann å bruke 'offline wikipedia' og 'digital ordbok (offline)' i morgen? Du skjønner, har en liten diskusjon med læreren min om dette noen som har noen gode argumenter ? Det er raskere å slå opp med ordbok på pc'en Lenke til kommentar
Naomiosopolar Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hva heter den ordboka (offline tingen)? x] Lenke til kommentar
Naomiosopolar Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 http://thepiratebay.org/torrent/3691841/cl....v7.0-orion.rar Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Noen som har link til den 'engelske' offline wikipediaen? finner bare den norske... helst en 'mindre' versjon... har hørt at den normale versjonen av den engelske tar 3-4 GB! Lenke til kommentar
Benjamin. Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Noen som har link til den 'engelske' offline wikipediaen? finner bare den norske...helst en 'mindre' versjon... har hørt at den normale versjonen av den engelske tar 3-4 GB! Hele den engelske skal være på et par terrabytes. Det finnes en skoleversjon av Wikipedia ( http://schools-wikipedia.org ) som kan lastes ned herifra: http://www.soschildrensvillages.org.uk/cha...for-schools.htm Lenke til kommentar
ny123 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Ble engelsk på meg også. Først var jeg veldig fornøyd, men det endret seg litt når vi fikk temaet. Syns også det var veldig mye å lese på denne gangen. Noen som har noen ideer til handling i tekst? (spørs jo selvfølgelig på oppgavene - men sånn generelt) Jeg har ingen aning på hva jeg skal skrive om. Lenke til kommentar
yoyoyoyoyo123 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Skal vi prate om eksamen eller? Trenger ikke prate mer om clue, når alle vet at du får ha det med på eksamen. Hva med å prate om, hva A-delen handler om, notatark, osv...? Lenke til kommentar
jkolbu Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Me personally just download the pages I need. I've downloaded some pages off wikipedia like, bar codes, ip addresses and Morse Code. Just an idea for you other guys. I think you don't need the WHOLE wikipedia. Anyways, you that have written about the dog tale thingy, wanna share? Lenke til kommentar
Aferdita Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Ble engelsk på meg også. Først var jeg veldig fornøyd, men det endret seg litt når vi fikk temaet. Syns også det var veldig mye å lese på denne gangen. Noen som har noen ideer til handling i tekst? (spørs jo selvfølgelig på oppgavene - men sånn generelt) Jeg har ingen aning på hva jeg skal skrive om. Jeg tror det kan bli en sånn oppgave: Skriv om en som plutselig får vite noe, som er veldig sånn "believe it or not". Ettersom part B handler om det, altså... Etter å ha lest part B ble jeg litt mindre bekymret, fordi den boka handler om så mye mer enn faktisk "believe it or not, your mother is alive". Lenke til kommentar
Aferdita Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Forresten: Noen som vet om det er mulig å få lastet ned Mariam Webster online dictionary (eller noe slikt) som man kan ha med på minnepinne? Ikke clue. Greit med synonymer og sånt... Endret 14. mai 2009 av Aferdita Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Vi burde skrive på engelsk her (for å få litt trening vettu ) Why not read all parts? then you have alot to choose from when you get the tasks. If you print it all out you can bring it to your exam and read it there aswell. and it's not like we're dependant on reading it thoroughly to write a nice text although it is recommended Agreed I think you'll loose a lot of time if you read A1, 2 and 3. It's easier to concentrate about one of them, and if you're going to visit all the websites in all of the tasks, it's going to take you ages. Lenke til kommentar
ny123 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Ble engelsk på meg også. Først var jeg veldig fornøyd, men det endret seg litt når vi fikk temaet. Syns også det var veldig mye å lese på denne gangen. Noen som har noen ideer til handling i tekst? (spørs jo selvfølgelig på oppgavene - men sånn generelt) Jeg har ingen aning på hva jeg skal skrive om. Jeg tror det kan bli en sånn oppgave: Skriv om en som plutselig får vite noe, som er veldig sånn "believe it or not". Ettersom part B handler om det, altså... Etter å ha lest part B ble jeg litt mindre bekymret, fordi den boka handler om så mye mer enn faktisk "believe it or not, your mother is alive". Ja, det er mulig. Blir sikkert noe sånnt ja Er ikke så ille da, utenom at jeg eier ikke fantasi. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå