Berniy Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 6'er i skriftlig "veldig avansert engelsk og virkemidler" og kom oppi engelsk muntlig også, der gikk det glatt til ren sekser med cambridge aksagn. Kunne bedre engelsk en sensor Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 "Veldig avansert engelsk og virkemidler"? Mener du at du fikk evaluering? Lenke til kommentar
Luna91 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Ikke så vanskelig å få 5 og 6 på ungdomsskolen da. Har inntrykk av at noen skoler gir alt for mange topp karakterer. Lenke til kommentar
Cxz Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Det er like enkelt å få toppkarakterer på ungdomsskolen som det er å få toppkarakterer i den videregående skolen. Nivåhoppet fra tiende på ungdomsskolen til førsteklasse på videregående, er like stort som nivåhoppene fra åttende til niende, og niende til tiende var. At ungdomsskoler deler ut seksere på rekke og rad til personer som ikke fortjener dem, er rett og slett tull, og personlig ser jeg meg lei av stigmatiseringen ungdomsskoleelever mottar fra ferske videregåendeelever som er blitt høye på pæra. Selv fikk jeg en femmer på årets engelskeksamen, og det synes jeg er helt greit. Endret 20. juni 2009 av Rotteh 1 Lenke til kommentar
Luna91 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Det er like enkelt å få toppkarakterer på ungdomsskolen som det er å få toppkarakterer i den videregående skolen. Nivåhoppet fra tiende på ungdomsskolen til førsteklasse på videregående, er like stort som nivåhoppene fra åttende til niende, og niende til tiende var. At ungdomsskoler deler ut seksere på rekke og rad til personer som ikke fortjener dem, er rett og slett tull, og personlig ser jeg meg lei av stigmatiseringen ungdomsskoleelever mottar fra ferske videregåendeelever som er blitt høye på pæra. Selv fikk jeg en femmer på årets engelskeksamen, og det synes jeg er helt greit. Mange flinke elever fortjener selfølgelig de gode karakterene de får, men jeg har inntrykk av at noen ungdomsskoler gir ut litt for gode karakterer... Kjenner ungdomsskoleelver som mener det samme. Men men... . Jeg er ikke enig at å begynne på videregående er det samme som å gå fra 8 til 9. Første året på videregående var hardt, og nesten alle jeg kjenner fikk dårligere karakterer. Folk som gikk ut med over 5 i snitt fra ungdsskolen,sank til 4 etc... Men etterhvert blir du vant til videregående og ting går bedre. Det er en ganske stor forskjell og det var nesten et lite sjokk. Og nei, det er ikke like enkelt å få gode karakterer. Mye mer jobbing må til. Endret 20. juni 2009 av Luna91 Lenke til kommentar
Cxz Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Selvfølgelig er nivåhoppet stort hvis man såvidt har jobbet i løpet av ungdomsskolen. Plutselig forstår man at en selv er ansvarlig for egen læring, og at arbeidet man utfører faktisk får konsekvenser i form av mindre universitetstilbud i fremtiden. Har man derimot jobbet godt og jevnt hele veien og er målbevisst, så blir ikke nivåhoppet noe større enn det man hadde forventet. Det er rett og slett bare en myte som er oppfunnet av tidligere late ungdomsskoleelever, som på videregående med ett fant ut at de må ha en egeninnsats for å oppnå noe i livet. Uansett, hvis en får en bedre karakter enn det man hadde forventet, vet man som oftest selv om den var fortjent. Hvis man bare går rundt og skjuler seg bak denne karakteren, lurer man bare seg selv. Endret 20. juni 2009 av Rotteh 1 Lenke til kommentar
bananamaga Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg fikk 6'er syntes jeg fortjente det, siden jeg forbreda meg lenge dagen før. Jeg var nesten den eneste i klassen som fikk 6'er, så jeg er strålende fornøyd! Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Fikk 6 jeg og Brukte ikke så ekstremt mye tid på å forberede meg, skrev en historie om en dobbeltagent under andre verdenskrig. Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Noen av dere som tilfeldigvis har oppgavearket liggende? Lenke til kommentar
MojoGNR Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Hei, er det noen som husker oppgavene? ^^ Lenke til kommentar
youwish Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hei! Det er ikke noen som har oppgave arket eller besvarelse å gi meg ? Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) *Slett* Endret 4. april 2010 av Nesnitram Lenke til kommentar
Manken Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Har ikke gått igjennom alle sidene enda, men er det noen som har lagt ut oppgavene, eller som gidder å gjøre deT? Lenke til kommentar
skenern Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Ingen som har mulighet til å finne denne eksamen evt husker noe? Hvis nødvendig betaler jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå