Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen for 10.trinn 2009 (FERDIG)

Anbefalte innlegg

nå gir jeg meg for dagen, har fått god oversikt over emnet +masse info fra wiki og andre ting, og clue offline.

et lite tips: hadde kanskje vært en god ide å ta med gamle tentamner for å se på feil du har gjort før, det gjør jeg i allefall :thumbup:

good luck

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skolen min lov til å nekte meg minnepenn? Jeg går for sekser på denne eksamen, men har absolutt ikke tenkt å benytte hele natten på å skrive notater for hånd. Så vidt jeg vet, så kommer klassen min til å sitte der imorgen med spørsmål om heftet, en oppgave om å beskrive egen læring og en langsvars oppgave, men vi får ikke heftet utlevert, og får ikke lov til å skrive ut heftet på skolen, eller føre det over på en minnepenn.

Skriveren min fungerer ikke, så å skrive ut heftet, som kunne ha vært en mulighet er ikke det, hva gjør jeg? kan garantere at ved å nekte meg å bruke minnepenn vil lærerne sette meg ned en karakter, og de kommer til å gjøre det ved å bryte reglene satt av utdanningsdirektoratet.

Kan også si at jeg var klar over situasjonen med skriveren, men ble nektet å skrive ut på skolen, siden de mente at man burde gjøre det hjemme.

Noen som har ideer om hva jeg bør gjøre? skjønner selvsagt at jeg må gjøre det beste ut av det nå, og ta notater, men dette er jo rett og slett regelbrudd fra skolen.

Endret av Tensai
Lenke til kommentar
Har skolen min lov til å nekte meg minnepenn? Jeg går for sekser på denne eksamen, men har absolutt ikke tenkt å benytte hele natten på å skrive notater for hånd. Så vidt jeg vet, så kommer klassen min til å sitte der imorgen med spørsmål om heftet, en oppgave om å beskrive egen læring og en langsvars oppgave, men vi får ikke heftet utlevert, og får ikke lov til å skrive ut heftet på skolen, eller føre det over på en minnepenn.

Skriveren min fungerer ikke, så å skrive ut heftet, som kunne ha vært en mulighet er ikke det, hva gjør jeg? kan garantere at ved å nekte meg å bruke minnepenn vil lærerne sette meg ned en karakter, og de kommer til å gjøre det ved å bryte reglene satt av utdanningsdirektoratet.

Kan også si at jeg var klar over situasjonen med skriveren, men ble nektet å skrive ut på skolen, siden de mente at man burde gjøre det hjemme.

Noen som har ideer om hva jeg bør gjøre? skjønner selvsagt at jeg må gjøre det beste ut av det nå, og ta notater, men dette er jo rett og slett regelbrudd fra skolen.

Dere skal få lov til å legge det inn på Utvalgsmappen på itslearning

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg påpeke at skolen din er over gjennomsnittslig strenge og med en voldsom grad av "rasshøl".

Du har forøvrig lov til å ha med ALLE hjelpemidler med unntak av oversettelsesprogrammer og saker og ting som kan brukes til å kommunisere med.

De kan med andre ord ikke nekte deg minnepenn og kan ikke sette ned din karakter med grunnlaget "Brudd på reglene satt av utdanningsdirektoratet" siden reglene til utdanningsdirektoratet ikke sier et eneste ord om minnepenn.

At dere ikke får skrive ut heftet på skolen er jo også tull og fanteri og jeg tipper jeg ville tuppet rektor hardt mellom beina om han hadde nektet meg å skrive ut på skolen, når jeg ikke hadde mulighet til å gjøre det heime.

(EDIT: Og ja, det var en oppfordring.)

Endret av Yarrrh
Lenke til kommentar

Da legger jeg meg. Lykke til i morgen, alle sammen!

Merker at jeg er litt spent iogmed at jeg ikke forberedt meg i samme grad som jeg kanskje burde, men gikk greit på tentamen (6'er uten noe spesiell forberedelse fra min side) så håper på at dette skal gå greit og. Burde nok lagt meg før, men what the heck, skal nok greie meg :p

Tipper at denne tråden kommer til å være full av letta folk i morra, som forteller om hvor lett oppgaven var i forhold til det de trodde. Jeg ser på dette som en tentamen der sluttresultatet blir stående på vitnemålet, bare. Det er jo det det er? Eller, mer riktig, det er tentamnene vi har hatt som har vært eksamensoppgaver. Så tror ikke det er noe særlig å stresse med, nei. :)

God natt, godtfolk!

Lenke til kommentar
Jaja, du får prøve å klage på det. Men lykke til alle sammen og takk for hjelpen.

Jeg stikker og legger meg nå.

At jeg gjør det er jo en selvfølge, spørsmålet er mer til hvem skal jeg klage? å klage til rektoren som direkte bryter med reglemanget satt av utdanningsdirektoratet vil jo ikke hjelpe. Uansett er det jo for sent for meg. Jeg vil klage på rektoren, og spørsmålet er hvor kan jeg gjøre dette. Og selvfølgelig kommer jeg til å klage på karakteren hvis det er faktamangel som forårsaker dårligere enn forventet karakter, siden jeg har blitt nektet muligheten til å bruke fakta.

Lenke til kommentar

Legg det inn i notisblokk og lagre som .txt. (Ingenting du kan lure inni der som de ikke kan se) så brenner du det ut på en cd-r/cd+r slik at ingenting kan endres på eller overskrives i ettertid, og når du er ferdig med eksamen leverer du inn plata sammen med besvarelsen. Da kan INGEN klage!

Edit: Klag på at skolen skal være gratis (selv om vi alle vet at den ikke er det)

Går og legger meg nå så kan ikke svare noe mer, men på vår skole er det i alle fall lov, og det er ingen regler jeg har funne som sier noe imot det. Det er tåpelig om begrunnelsen er at man kan komunisere med andre, da må de også kutte ut papir og blyant.

Endret av -TuX-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...