frida08 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvorfor skriver alle stikkord? Alle hjelpemidler er lov, så det er jo bare å printe ut hele forberedelsesdelen til eksamen så har du det foran deg i morgen. Du kan jo også skrive en el stil og ha den med deg! Vi fikk også lov til å ha det vi måtte ha på minnepenn, bare det ikke var kommunikasjon og internett! Vi har Clue på alle datamaskinene på skolen Har hatt det siden 8.kl.. Så det er lov.. Jeg gruer meg, er veldig spent på hva oppgavene blir på langsvarsoppgaven.. Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Ehm? Har noen her FÅTT lov til å bruke ordbokprogramm? Jeg vet ike om vi har lov. Dette er egentlig noe som jeg burde spurt på skolen idag. Men jeg får ta en sjanse imorgen og håpe at jeg ikke blir utvist fra eksamen. Kom tidlig til skolen imorgen og spør rektor og argumenter for deg, anbefaler deg å ta med IT ansvarlig på skolen Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Skolen vår sier: Du kan bruke alle hjelpemidler uten internett (som er skrudd av uansett). De oppfordrer til og med folk til å ha med hefte på minnebrikke. På PC'ene kjører de i såkalt "eksamens-modus". Vet noen om det går ann å bruke den Off-line-Wikipedian og Clue f.eks.? Eller å åpne HTM/HTML sider i word? Endret 14. mai 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
TeppeFlyndre Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Noen som vil dele noen notater? Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Ehm? Har noen her FÅTT lov til å bruke ordbokprogramm? Jeg vet ike om vi har lov. Dette er egentlig noe som jeg burde spurt på skolen idag. Men jeg får ta en sjanse imorgen og håpe at jeg ikke blir utvist fra eksamen. Jeg spurte lærern min om det idag, og han sa nei. Det er visst litt forskjellig rundt omkring i landet.. Jævlig dårlig egentlig, at ikke alle har samme regler.. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg er nervøs... Dette er på en måte den viktigste prøven vi har hatt på hele grunnskolen. Pfft, standpunktkarakteren har vel mer å si eksamenskarakteren ettersom den tar utgangspunkt i mer enn 1 prøve? Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Vi fikk ikke lov til å ha med noe som hellst på minnebrikke.. lol.. Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Ehm? Har noen her FÅTT lov til å bruke ordbokprogramm? Jeg vet ike om vi har lov. Dette er egentlig noe som jeg burde spurt på skolen idag. Men jeg får ta en sjanse imorgen og håpe at jeg ikke blir utvist fra eksamen. Jeg spurte lærern min om det idag, og han sa nei. Det er visst litt forskjellig rundt omkring i landet.. Jævlig dårlig egentlig, at ikke alle har samme regler.. enig i det med reglene har i landet og de naive folk i stortinget. Anbefaler å drøfte tolkninger som er i denne topicen med deres egne tolkninger av tekstene og la fantasien leve sitt eget liv anngående " Belive it or not" dette går greit ekstra info om A"= Litt mer om Flight 19: Her om stonehenge: Alle episodene om Stonehenge Decoded her: http://channel.nationalgeographic.com/epis...ew/?source=4003 Lenke til kommentar
AndreasVa Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Har vært mye snakk om Clue nå.. Mange som sier at det er lov uansett.. Noen som vet, og kan med hånden på hjerte si at hver og en skole ikke kan ha forskjellige regler når det gjelder dette? Jeg hadde en lang diskusjon med rektor og et par andre lærere om dette. De hadde delte meninger, men rektor falt til slutt på at jeg ikke kunne bruke clue fordi jeg fikk en tidsmessig fordel i forhold til de andre elevene. Går dette an? Endret 14. mai 2009 av AndreasVa Lenke til kommentar
Aferdita Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg tror jeg skal logge av pcen nå, bare lese heftet litt. LYKKE TIL ALLE SAMMEN! Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvis det er noen som trenger ekstra hjelp er det bare og sende en Personal Message på forumet her. Kan hjelpe dere med tolkning arbeidsprosses og videre. Vær kjape skal ha en god søvn, Lenke til kommentar
Aferdita Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Har vært mye snakk om Clue nå.. Mange som sier at det er lov uansett.. Noen som vet, og kan med hånden på hjerte si at hver og en skole ikke kan ha forskjellige regler når det gjelder dette? Jeg hadde en lang diskusjon med rektor og et par andre lærere om dette. De hadde delte meninger, men rektor falt til slutt på at jeg ikke kunne bruke clue fordi jeg fikk en tidsmessig fordel til de andre elevene. Går dette an? Det SKAL være like regler ang. eksamen på ALLE skoler. Det er ikke skolen som lager reglene, det er faktis utdanningsetaten. Men jeg anbefaler deg ikke å ta med deg clue og bli kastet ut, dra i så fall tidligere til skolen og forklar dem dette! Vi fikk en veldig klar beskjed: ALT er lov, bortsett fra kommunikasjonsmidler og oversettelsesprogrammer. Lykke til! Lenke til kommentar
jkolbu Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 KAN CLUE oversette mer enn et or om gangen da? eller funker det bare med ett? Lenke til kommentar
AndreasVa Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Har vært mye snakk om Clue nå.. Mange som sier at det er lov uansett.. Noen som vet, og kan med hånden på hjerte si at hver og en skole ikke kan ha forskjellige regler når det gjelder dette? Jeg hadde en lang diskusjon med rektor og et par andre lærere om dette. De hadde delte meninger, men rektor falt til slutt på at jeg ikke kunne bruke clue fordi jeg fikk en tidsmessig fordel til de andre elevene. Går dette an? Det SKAL være like regler ang. eksamen på ALLE skoler. Det er ikke skolen som lager reglene, det er faktis utdanningsetaten. Men jeg anbefaler deg ikke å ta med deg clue og bli kastet ut, dra i så fall tidligere til skolen og forklar dem dette! Vi fikk en veldig klar beskjed: ALT er lov, bortsett fra kommunikasjonsmidler og oversettelsesprogrammer. Lykke til! Tusen takk for svar Aferdita! Skal gjøre det du sier.. Legger til også en liten ting til. IT-ansvarlig var en av lærerne der, og han funderte over om Clue faktisk kunne tolkes som et oversettelsesprogramm.. Lenke til kommentar
spilloholiker Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Skolen vår sier: Du kan bruke alle hjelpemidler uten internett (som er skrudd av uansett). De oppfordrer til og med folk til å ha med hefte på minnebrikke. På PC'ene kjører de i såkalt "eksamens-modus". Vet noen om det går ann å bruke den Off-line-Wikipedian og Clue f.eks.? Eller å åpne HTM/HTML sider i word? Jeg vet ikke om wiki, men jeg brukte Clue på tentamenen og det gikk fint. (På tentamen var vi pålogget i eksamens-modus) Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Clue er vel som en helt vanlig ordbok, et ord om gangen. Tror jeg spiser kvelds og legger meg nå, så satser jeg på å sovne før tolv, for en gangs skyld! Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Jeg vet ikke om wiki, men jeg brukte Clue på tentamenen og det gikk fint. (På tentamen var vi pålogget i eksamens-modus) Okai, tusen takk Siden du fikk tilgang til minnebrikken, funker sikkert Wiki'en også Eller lå clue på pc'en fra før? Endret 14. mai 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Jenny-lala Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det var noen som snakket om at vi kanskje får en oppgave om å skrive et sammendrag om "A Life in Secret" så jeg ble litt forrviret, for jeg trodde den hørte til langsvarsoppgaven :S Lenke til kommentar
frixy Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Har spurt forskjellige lærere om clue, men han som var "høyest oppe" så at så lenge det ikke oversetter setninger osv, så er det lov. Så jeg tar med clue og hvis jeg blir tatt for juks skal jeg lage litt av et helvete Tbh, dårlig formulert av utdanningsetaten når skoler blir uenige om slikt..! Lenke til kommentar
spilloholiker Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Okai, tusen takk Siden du fikk tilgang til minnebrikken, funker sikkert Wiki'en også Eller lå clue på pc'en fra før? Hadde med på minnepennen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå