Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen for 10.trinn 2009 (FERDIG)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I dag på skolen sa lærerene at det kom til å bli sånn her:

 

Del 1 - spørsmål ut fra den teksten du har valgt på del a, altså enten a1, a2 eller a3

Del 2 - du skal fortelle hvordan du har arbeidet og forberedt deg til eksamen, skulle skrive et avsnitt tror jeg

Del 3 - seks langsvarsoppgaver du skal velge en av

 

:hmm:

 

 

Likner jo svært på de tidligere tentamensoppgavene, hvis noen er nervøse, tenk på at du har tentamen, bare at denne gang er det litt strengere, og teller litt mer :)

 

Btw. TIPS: Gå på do før du går for å ha eksamen, hvis ikke du vil at noen skal følge deg inn på doen og vente til du er ferdig :S yuck.

Lenke til kommentar

 

På eksamensdagen skal du svare på tre oppgaver, to som krever kortere svar og en langsvaroppgave. Den første oppgaven tar utgangspunkt i part A, uavhengig av det alternativet du har valgt. Den andre oppgaven er å beskrive egen læring i engelsk, i forhold til et avgrenset spørsmål

 

 

Slik står det beskrevet i forberedelsesheftet.

Lenke til kommentar
Nå har jeg sittet i 5 timer eller noe skriver notater, så nå sier jeg takk for meg, og satser på å sove litt ;D Lykke til alle sammen! Det kommer til å gå så bra så!

Assa, jeg skjønner ikke, hva er det du kan ta notater av? Alt står jo på en måte i heftene?:S Plz svar noen :S

Lenke til kommentar
@ Gynekologen:

 

Det setningen betyr er at Vera sendte penger til fetteren fordi han var en jøde i Tyskland. (Jødene ble sendt til konsentrasjonsleirer) Pengene skulle han bruke til å kjøpe et falsk pass. Fordi Fritz, fetteren til Vera, fikk passet, gav konen til Fritz informasjon til Abwehr. Abwehr var den militære etteretningstjenesten til Tyskland

Makes no sense?

Lenke til kommentar
Takk, men altså hva tror dere det vil bli spørsmål om på oppgave 3 ? :)

 

spioner-dyr som kan snakke?-coder-mysterier ? ;p

 

Spiondyr som kan snakke, og gjøre menneskelige ting.

 

Du blir fanget i atlanterhavets gravplass, nemlig bermuda trianglet og trenger en kode for å komme vekk, kanskje møter du på et snakkene dyr også.

 

Dette er bare noen ideer til hva du kan skrive :p

Endret av TolLefsa
Lenke til kommentar
Nå har jeg sittet i 5 timer eller noe skriver notater, så nå sier jeg takk for meg, og satser på å sove litt ;D Lykke til alle sammen! Det kommer til å gå så bra så!

Assa, jeg skjønner ikke, hva er det du kan ta notater av? Alt står jo på en måte i heftene?:S Plz svar noen :S

Det skjønner ikke jeg heller, men det står i forberedelsesheftet at man bør ta notater for å skrive et godt svar eller noe sånt.

Lenke til kommentar
@ Gynekologen:

 

Det setningen betyr er at Vera sendte penger til fetteren fordi han var en jøde i Tyskland. (Jødene ble sendt til konsentrasjonsleirer) Pengene skulle han bruke til å kjøpe et falsk pass. Fordi Fritz, fetteren til Vera, fikk passet, gav konen til Fritz informasjon til Abwehr. Abwehr var den militære etteretningstjenesten til Tyskland

Makes no sense?

Jeg tolket det sånn at konen til Fritz ble misunnelig på at Fritz fikk reise til Canada, men ikke hun. Derfor sladret hun.

Lenke til kommentar

Nå er det snart på tide å ta kvelden.

 

Noen gennerelle tips:

- Ha med deg noe å spise på som gir deg energi, men som også er lett å få i seg (druer er fantastisk)

- Pass på at du legger deg tidlig nok (hjelper ikke å ha verdens beste stikkord om du sovner i morgen :!:)

- Ha god vekkerklokke (jeg har to)

- Ha på deg klær som er behagelige heller enn de som ser best ut

- Ikke sett deg så nær en du ofte snakker med på eksamen (man kan lett begynne å snakke uten å tenke over konsekvensene hvis man er vant til det)

- Ikke svar hvis noen snakker til deg (unntatt lærere)

- Når du er ferdig med å skrive, bruk GOD tid på å se igjennom innhold, rettskrivning og om du har tatt noe fra f.eks. internett uten å ha noen kilder på det

 

Lykke til alle sammen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå har jeg sittet i 5 timer eller noe skriver notater, så nå sier jeg takk for meg, og satser på å sove litt ;D Lykke til alle sammen! Det kommer til å gå så bra så!

Assa, jeg skjønner ikke, hva er det du kan ta notater av? Alt står jo på en måte i heftene?:S Plz svar noen :S

Det skjønner ikke jeg heller, men det står i forberedelsesheftet at man bør ta notater for å skrive et godt svar eller noe sånt.

 

Sitat, gramatikk (teksbindere, was/were og sånt), sjangertrekk, tolkning av tekst, ideer til stil, fakta om forskjellige ting osv

Lenke til kommentar
Nå har jeg sittet i 5 timer eller noe skriver notater, så nå sier jeg takk for meg, og satser på å sove litt ;D Lykke til alle sammen! Det kommer til å gå så bra så!

 

Du må jo få med deg finalen i paradise hotel :p

 

Nei, Paradise Hotel driter jeg i. Noe av det mest tragiske programmet, jeg noen gang har sett. Pluss at jeg heller vil prioritere søvn ; )

Lenke til kommentar
Nå har jeg sittet i 5 timer eller noe skriver notater, så nå sier jeg takk for meg, og satser på å sove litt ;D Lykke til alle sammen! Det kommer til å gå så bra så!

 

Du må jo få med deg finalen i paradise hotel :p

 

Nei, Paradise Hotel driter jeg i. Noe av det mest tragiske programmet, jeg noen gang har sett. Pluss at jeg heller vil prioritere søvn ; )

 

enig med deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...