Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen for 10.trinn 2009 (FERDIG)

Anbefalte innlegg

Det jeg fikk vite av læreren min var at C oppgaven kom til å handle om "A secret life" som er tittelen til C-delen i Arbeidsheftet. At det da er stor mulighet for å få oppgaver som handler om "et hemmelig liv". Håper ikke det, fordi jeg hadde tenkt å skrive en knakende bra historie om ungdommer fra Cuba som er ute på båtur i Bermuda-triangelen og støter på noen spøkelsesskip.

Min forberedelsedag idag går vel sirka sånn:

Skrive ned alt fra Norsksidene (sjangerlære) over på word og videre til minnepenn.

finne mange linking words, og ordbok.

lese heftet et par ganger, streke ned viktige ting

lage et tankekart om de forskjellige tekstene og hva jeg forbinder med de

surfe på wikipedia for å få en bredere oversikt over alle emnene, laste ned ting jeg finner interessant.

kjøpe inn snop.

Noen som har noen forslag til flere ting jeg burde gjøre, evt ikke øve på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått beskjed at MAN kan ta med minnepenn i morgen, men du bør si ifra til vaktene når du kommer at du har minnepenn, og om de vil sjekke den!

Det sa iallefall rektoren på skolen min som jeg nettopp snakket med så. :)

Hvor finner man denne wikipedia versjonen? Den skolebaserte?

Lenke til kommentar
Er det noen som vill ha et samensatt hefte med ALt vi fikk tilgang til på internet (Del A B C, kompetansemål) Hvordan skrive engelsk(paragrafer setningsopbygging etc...), ting og uttrykk som ofte er skrevet feil, og et lass med engelske ordtak, sjekk ut heftet mitt.

http://www.moourl.com/eksamen

Kunne du lagret det i .doc og ikke .docx?

For en bortkastet dag. Vi ble bare overlatt til oss selv, null kordinering, ingen effektiv øving av noe slag.

Læreren min mente at oppgave 1 muligens blir å fortelle hvorfor du valgte den teksten du gjorde og om det var et bra valg, oppgave 2 muligens hvordan du arbeidet med B. Noen tanker om dette?

OOOOkkkkkkk.....

http://files.uploadffs.com/e/be6de780/Eksamen_Forb_Eng.doc

Og, JA, det blir nok 1 oppgave der du skal beskrive hvordan du har jobber med engelsken, på forb. dagen eller en annen gang. Smart å lese "Mål for opplæringen er at leleven skal kunne......" i kompetansemål heftet. Fine guider til hvordan man "har" jobbet ^^

Lenke til kommentar
Det jeg fikk vite av læreren min var at C oppgaven kom til å handle om "A secret life" som er tittelen til C-delen i Arbeidsheftet. At det da er stor mulighet for å få oppgaver som handler om "et hemmelig liv". Håper ikke det, fordi jeg hadde tenkt å skrive en knakende bra historie om ungdommer fra Cuba som er ute på båtur i Bermuda-triangelen og støter på noen spøkelsesskip.

Skrive ned alt fra Norsksidene (sjangerlære) over på word og videre til minnepenn.

surfe på wikipedia for å få en bredere oversikt over alle emnene, laste ned ting jeg finner interessant.

kjøpe inn snop.

Vi får 6 forskjellige oppgaver da, så ikke legg fra deg Cuba-historien enda!

Når det kommer til sjangerlære, så er den ikke på langt nær så viktig som i norsk. Som oftest ser de vel mest på selve språket, og er ikke så strenger på sjangeren

Lenke til kommentar

kjøpe inn snop.

Tror du kan glemme å skrive om bermuda triangelen på langsvarsoppgaven, siden ikke alle har lest om den. Jeg f. eks ha valgt å lese om The strange secret life of animals. Skulle Gjerne skrevet en langsvarsoppgave om den

Lenke til kommentar

Synes det blir teit hvis vi må skrive hvordan man jobbet med tekst B og C.. altså tidligere har jeg vært med på at man skal skrive 2 avsnitt på 75 ord pr avsnitt. Men da var det et spørsmål om hvordan du jobbet disse dagene da kan man f.eks si at man har lest bøker og slikt. Men på en tekst, nei det blir for teit.

Lenke til kommentar
Tror du kan glemme å skrive om bermuda triangelen på langsvarsoppgaven, siden ikke alle har lest om den. Jeg f. eks ha valgt å lese om The strange secret life of animals. Skulle Gjerne skrevet en langsvarsoppgave om den

kan jo håpe :!: , kanskje det blir noe sånt som; "Write a story/novel ect with a clear geographic or historical setting" som det har vært på de forrige tentamene

Lenke til kommentar
kan jo håpe :!: , kanskje det blir noe sånt som; "Write a story/novel ect with a clear geographic or historical setting" som det har vært på de forrige tentamene

Anser det som realistisk, faktisk. Har jo vært slikt de seneste årene som du påpekte

Lenke til kommentar

engelsk på meg å gitt :( men men....

kan noen hjelpe meg med å skrive et sammendrag av Part A 1? evt stikkord....

også part C trenger jeg litt hjelp til... skjønner ingen ting av den jeg.... kan noen fortelle meg hovedpoenget om denne damen???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...