gravlaksen Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det jeg fikk vite av læreren min var at C oppgaven kom til å handle om "A secret life" som er tittelen til C-delen i Arbeidsheftet. At det da er stor mulighet for å få oppgaver som handler om "et hemmelig liv". Håper ikke det, fordi jeg hadde tenkt å skrive en knakende bra historie om ungdommer fra Cuba som er ute på båtur i Bermuda-triangelen og støter på noen spøkelsesskip. Min forberedelsedag idag går vel sirka sånn: Skrive ned alt fra Norsksidene (sjangerlære) over på word og videre til minnepenn. finne mange linking words, og ordbok. lese heftet et par ganger, streke ned viktige ting lage et tankekart om de forskjellige tekstene og hva jeg forbinder med de surfe på wikipedia for å få en bredere oversikt over alle emnene, laste ned ting jeg finner interessant. kjøpe inn snop. Noen som har noen forslag til flere ting jeg burde gjøre, evt ikke øve på. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 finnes det ikke noen engelsk versjon som ikke tar så stor plass? 0-8 GB helst Du kan jo laste ned den simple engelsk versjonen (den har jeg). En del færre artikkler... Også er det jo en skoletilpasset en. Lenke til kommentar
jkolbu Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Har fått beskjed at MAN kan ta med minnepenn i morgen, men du bør si ifra til vaktene når du kommer at du har minnepenn, og om de vil sjekke den! Det sa iallefall rektoren på skolen min som jeg nettopp snakket med så. Hvor finner man denne wikipedia versjonen? Den skolebaserte? Lenke til kommentar
nixolas Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Er det noen som vill ha et samensatt hefte med ALt vi fikk tilgang til på internet (Del A B C, kompetansemål) Hvordan skrive engelsk(paragrafer setningsopbygging etc...), ting og uttrykk som ofte er skrevet feil, og et lass med engelske ordtak, sjekk ut heftet mitt. http://www.moourl.com/eksamen Kunne du lagret det i .doc og ikke .docx? For en bortkastet dag. Vi ble bare overlatt til oss selv, null kordinering, ingen effektiv øving av noe slag. Læreren min mente at oppgave 1 muligens blir å fortelle hvorfor du valgte den teksten du gjorde og om det var et bra valg, oppgave 2 muligens hvordan du arbeidet med B. Noen tanker om dette? OOOOkkkkkkk..... http://files.uploadffs.com/e/be6de780/Eksamen_Forb_Eng.doc Og, JA, det blir nok 1 oppgave der du skal beskrive hvordan du har jobber med engelsken, på forb. dagen eller en annen gang. Smart å lese "Mål for opplæringen er at leleven skal kunne......" i kompetansemål heftet. Fine guider til hvordan man "har" jobbet ^^ Lenke til kommentar
HeiSveis93 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Årets oppgave er idiotisk Endret 14. mai 2009 av HeiSveis93 Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor man må fortelle vaktene alt man har. Det står jo at alle hjelpemidler er tillat, bortsett fra.. osv Da kan vell ikke vaktene si noe annet? Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det jeg fikk vite av læreren min var at C oppgaven kom til å handle om "A secret life" som er tittelen til C-delen i Arbeidsheftet. At det da er stor mulighet for å få oppgaver som handler om "et hemmelig liv". Håper ikke det, fordi jeg hadde tenkt å skrive en knakende bra historie om ungdommer fra Cuba som er ute på båtur i Bermuda-triangelen og støter på noen spøkelsesskip. Min forberedelsedag idag går vel sirka sånn: Skrive ned alt fra Norsksidene (sjangerlære) over på word og videre til minnepenn. finne mange linking words, og ordbok. lese heftet et par ganger, streke ned viktige ting lage et tankekart om de forskjellige tekstene og hva jeg forbinder med de surfe på wikipedia for å få en bredere oversikt over alle emnene, laste ned ting jeg finner interessant. kjøpe inn snop. Noen som har noen forslag til flere ting jeg burde gjøre, evt ikke øve på. Vi får 6 forskjellige oppgaver da, så ikke legg fra deg Cuba-historien enda! Når det kommer til sjangerlære, så er den ikke på langt nær så viktig som i norsk. Som oftest ser de vel mest på selve språket, og er ikke så strenger på sjangeren Lenke til kommentar
huneide Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det jeg fikk vite av læreren min var at C oppgaven kom til å handle om "A secret life" som er tittelen til C-delen i Arbeidsheftet. At det da er stor mulighet for å få oppgaver som handler om "et hemmelig liv". Håper ikke det, fordi jeg hadde tenkt å skrive en knakende bra historie om ungdommer fra Cuba som er ute på båtur i Bermuda-triangelen og støter på noen spøkelsesskip. Min forberedelsedag idag går vel sirka sånn: Skrive ned alt fra Norsksidene (sjangerlære) over på word og videre til minnepenn. finne mange linking words, og ordbok. lese heftet et par ganger, streke ned viktige ting lage et tankekart om de forskjellige tekstene og hva jeg forbinder med de surfe på wikipedia for å få en bredere oversikt over alle emnene, laste ned ting jeg finner interessant. kjøpe inn snop. Noen som har noen forslag til flere ting jeg burde gjøre, evt ikke øve på. Tror du kan glemme å skrive om bermuda triangelen på langsvarsoppgaven, siden ikke alle har lest om den. Jeg f. eks ha valgt å lese om The strange secret life of animals. Skulle Gjerne skrevet en langsvarsoppgave om den Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Eg spør igjen; eg reknar med det er lov å ta med mp3-spelar for å høyre på musikk? Lenke til kommentar
Naomiosopolar Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Eg spør igjen; eg reknar med det er lov å ta med mp3-spelar for å høyre på musikk? Ikke lov -.- Lenke til kommentar
Dyvers Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Synes det blir teit hvis vi må skrive hvordan man jobbet med tekst B og C.. altså tidligere har jeg vært med på at man skal skrive 2 avsnitt på 75 ord pr avsnitt. Men da var det et spørsmål om hvordan du jobbet disse dagene da kan man f.eks si at man har lest bøker og slikt. Men på en tekst, nei det blir for teit. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Vi fikk ikke lov, og jeg ville ikke tatt risikoen. Kjipt å måtte forlate eksamen fordi du hører på musikk, og man klarer seg fint uten det noen timer Lenke til kommentar
gravlaksen Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Tror du kan glemme å skrive om bermuda triangelen på langsvarsoppgaven, siden ikke alle har lest om den. Jeg f. eks ha valgt å lese om The strange secret life of animals. Skulle Gjerne skrevet en langsvarsoppgave om den kan jo håpe :!: , kanskje det blir noe sånt som; "Write a story/novel ect with a clear geographic or historical setting" som det har vært på de forrige tentamene Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 kan jo håpe :!: , kanskje det blir noe sånt som; "Write a story/novel ect with a clear geographic or historical setting" som det har vært på de forrige tentamene Anser det som realistisk, faktisk. Har jo vært slikt de seneste årene som du påpekte Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg er misfornøyd med årets tema. Umulig å finne på noe å skrive om. Lenke til kommentar
pannekaken Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 engelsk på meg å gitt men men.... kan noen hjelpe meg med å skrive et sammendrag av Part A 1? evt stikkord.... også part C trenger jeg litt hjelp til... skjønner ingen ting av den jeg.... kan noen fortelle meg hovedpoenget om denne damen??? Lenke til kommentar
Grumle Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Eh, hvordan skal en skrive kilder hvis en har brukt wikitaxi til noe? Lenke til kommentar
andybb Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 La oss si at du har funnet info om Norge på den norske wikien: http://no.wikipedia.org/wiki/ + Norge Altså http://no.wikipedia.org/wiki/Norge Eksempel Big Bang http://no.wikipedia.org/wiki/Big_Bang Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Kilder: http://(språk).wikipedia.org/wiki/artikkelnavn Endret 14. mai 2009 av kake_fisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå