huneide Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Skjønner ingenting om det som står om Vera Atkins Hvem jobbet hun for? England, Frankriket, Sovjet??? Hva hun agent, eller bare lærte hun opp agenter???? Pliss, noen hjelp hun jobbet for storbritania, og hun jobbet ikke som en agent UNDER krigen, men jeg tror hun hadde vert det. Correct me if i am wrong! Hun jobbet for Storbritannia under krigen. Hun rekruterte og trente opp agenter, tok imot dem i Frankrike og gjorde små ting med agentene der slik at de ikke skulle bli oppdaget (som å ta vekk alt som kunne minne om Storbritannia, gi dem franske ting og gi dem bilder av "familie" de hadde i Frankrike). Det har vært en del spekulasjon om hun var dobbeltagent, men hun forfatteren som er sterkt representert i tekstheftet tror ikke hun var det. Okey, Takk Men hva var hensikten med å "gjøre" de franske? Var ikke både England og Frankriket allierte? Lenke til kommentar
Sitrux Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) To kjappe spm. Hvordan tar du vekk den blå bakgrunnen som kommer når du kopierer fra Wikipedia? Er det mulig å merke en tekst å ta vekk alle hyperkoblingene samtidig? Edit: Fant ut det med bakgrunnsfargen Noen som kan svare på det siste? Endret 14. mai 2009 av Sitrux Lenke til kommentar
DonPerinJohn Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Skjønner ingenting om det som står om Vera Atkins Hvem jobbet hun for? England, Frankriket, Sovjet??? Hva hun agent, eller bare lærte hun opp agenter???? Pliss, noen hjelp hun jobbet for storbritania, og hun jobbet ikke som en agent UNDER krigen, men jeg tror hun hadde vert det. Correct me if i am wrong! Hun jobbet for Storbritannia under krigen. Hun rekruterte og trente opp agenter, tok imot dem i Frankrike og gjorde små ting med agentene der slik at de ikke skulle bli oppdaget (som å ta vekk alt som kunne minne om Storbritannia, gi dem franske ting og gi dem bilder av "familie" de hadde i Frankrike). Det har vært en del spekulasjon om hun var dobbeltagent, men hun forfatteren som er sterkt representert i tekstheftet tror ikke hun var det. Okey, Takk Men hva var hensikten med å "gjøre" de franske? Var ikke både England og Frankriket allierte? Det er riktig det, men tyskerne hadde okkupert Frankrike. De skulle ikke lure franskmennene, men tyskerne. Lenke til kommentar
Dinoz Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Tillatte hjelpemidler på eksamensdagen: Alle hjelpemidler er tillatt på eksamen med unntak av Internett og andre verktøy som tillater kommunikasjon. For norsk og fremmedspråkene er heller ikke oversettelsesprogrammer tillatt. PROTEST! Engelsk er jo så lite fremmed som det går ann! Engelsk er jo lettere enn norsk Lenke til kommentar
Iseneirik Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 [PROTEST! Engelsk er jo så lite fremmed som det går ann! Engelsk er jo lettere enn norsk Agreed xD letteste faget da Lenke til kommentar
huneide Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Skjønner ingenting om det som står om Vera Atkins Hvem jobbet hun for? England, Frankriket, Sovjet??? Hva hun agent, eller bare lærte hun opp agenter???? Pliss, noen hjelp hun jobbet for storbritania, og hun jobbet ikke som en agent UNDER krigen, men jeg tror hun hadde vert det. Correct me if i am wrong! Hun jobbet for Storbritannia under krigen. Hun rekruterte og trente opp agenter, tok imot dem i Frankrike og gjorde små ting med agentene der slik at de ikke skulle bli oppdaget (som å ta vekk alt som kunne minne om Storbritannia, gi dem franske ting og gi dem bilder av "familie" de hadde i Frankrike). Det har vært en del spekulasjon om hun var dobbeltagent, men hun forfatteren som er sterkt representert i tekstheftet tror ikke hun var det. Okey, Takk Men hva var hensikten med å "gjøre" de franske? Var ikke både England og Frankriket allierte? Det er riktig det, men tyskerne hadde okkupert Frankrike. De skulle ikke lure franskmennene, men tyskerne. Men hun må jo ha gjort noe mer enn det, siden hun er så kjent? Lenke til kommentar
Gundersen93 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 har noen brukernavn og passord til: https://pgsa.udir.no/LoginKandidat.aspx eller oppgavene ? Lenke til kommentar
DonPerinJohn Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Men hun må jo ha gjort noe mer enn det, siden hun er så kjent? Det er nok det at hun kom så høyt opp i systemet selv om hun var kvinne og rumensk. Det kan også bare være tilfeldig, men hvis noen andre har noen gode punkter på det er det veldig greit å få. Lenke til kommentar
Hedlybn Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 har noen brukernavn og passord til: https://pgsa.udir.no/LoginKandidat.aspx eller oppgavene ? Det ville vært juks! Lenke til kommentar
El-JoniZ Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) har noen brukernavn og passord til: https://pgsa.udir.no/LoginKandidat.aspx eller oppgavene ? Det ville vært juks! Haha Gundersen Du må nok vente til i morgen.. Vi får ikke lov til å ta med minnepenn nei.. Merkelig forskjellsbehandling mellom skolene ! FFS... P.S mitt gamle nick her.. viste ikke at jeg var registrert her (JoniZ) Endret 14. mai 2009 av Sg-JoniZ Lenke til kommentar
huneide Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hva er egenlig poenget med å føre stikkord når vi kan ta med oss hefte?? Lenke til kommentar
El-JoniZ Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Si det du.. Jeg fører ikke notater, syntes det er bare tull. Du vet uansett ikke hva oppgaven blir. Disposisjon kan du evt sette opp når du får vite oppgavene i morgen om du ønsker det. Lykke til alle sammen btw! Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 I have talked a bit with my teacher and friends at school, and have come up with a list of task that's quite probable options for real exam tasks. THESE ARE NOT THE REAL TASKS, JUST EXAMPLES OF WHAT MAY COME. - "The Large Hadron Collider may create a black hole." Write a story that revolves around this statement. - Many people, planes and ships have gone missing in the Bermuda triangle. Write a novel, either about someones travel into the triangle and what happens, or about someone who loses an important person to them in the area. - There are many theories regarding Stonehenge, its origins and its meaning. Write an article where you tell your own thoughts about Stonehenge, and why you think so. - Write a murder mystery novel, where the solution comes dramatically in the end. - Can animals really learn to speak like humans? Write a story about an animal who gets the ability to communicate with humans, and what he uses his powers to. As said before, these are just examples, and you shouldn't try to make essays on beforehand from these task. I just think they can be a guideline to understand a little of what you will be facing tomorrow. Det var veldig gode forslag! Blir ikke overrasket om vi får oppgaver som dette. Lenke til kommentar
DonPerinJohn Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hva er egenlig poenget med å føre stikkord når vi kan ta med oss hefte?? Poenget ligger vel i å ha stikkord til ting som ikke står i heftet, slik at hvis det kommer stiloppgaver rundt et av temaene, har du mer å rutte med. Det er jo også mulig å skrive ned rettskrivningsregler til ting du ofte gjør feil. Jeg tar med alle engelskstilene mine som jeg kan finne for å ha noe å gå etter når det gjelder det. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Man kan finne utrolig mye informasjon som ikke står i hefte, bl.a. på wikipedia. Lenke til kommentar
huneide Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Har langsvarsoppgaven kunn sammenheng med tekst C, om Vera Atkins, eller er det alt innenfor "Belive it or not" Lenke til kommentar
Naomiosopolar Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg spurte min lærer om vi kunne ta med minnepenn, han sa ja. Så spurte en i paralell klassa mi om han kunne ta med minnepenn, læreren hans sa nei oO Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Har langsvarsoppgaven kunn sammenheng med tekst C, om Vera Atkins, eller er det alt innenfor "Belive it or not" Vanskelig å si nøyaktig, men sånn det ser ut nå har langsvarsoppgaven sammenheng med believe it or not, OG Tekst B og C, eller noe? Jeg spurte min lærer om vi kunne ta med minnepenn, han sa ja. Så spurte en i paralell klassa mi om han kunne ta med minnepenn, læreren hans sa nei oO Det skal være likt for alle, høres veldig rart ut at han ikke får ta med minnepenn. Lenke til kommentar
DonPerinJohn Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Har langsvarsoppgaven kunn sammenheng med tekst C, om Vera Atkins, eller er det alt innenfor "Belive it or not" I følge læreren min kan langsvaroppgaven (stilen) ha med alt i heftet, eller andre ting som har med temaet å gjøre. Jeg tipper at hvis en oppgave er om noe som ikke står i heftet, så er det ikke noe vi trenger info om for å kunne skrive. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Kan hende det står i tråden, men er det lov å ta med mp3-spelar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå