Gå til innhold

Netshop skuffer STORT på kundeservice!


Anbefalte innlegg

Kjøpte en LCD TV der for et års tid siden.

Den tok mer eller mindre kvelden for et par måneder siden.

Sendte den inn til rep, og fikk beskjed om at jeg ville bli oppdatert underveis fordi den måtte sendes til komplett for reparasjon der.

Men etter dette har det vært total mangel på respons.

En gang gikk det en hel måned uten av jeg fikk svar på min henvendelse.

Deretter har jeg purret omtrent en gang i uken uten å få så mye som et kvekk tilbake.

 

Jeg pleide å like Netshop, men denne erfaringen har gjort meg VELDIG lite lysten på å fortsette som kunde hos dem. Jeg håper virkelig de tar seg selv i nakken og kommer med en god forklaring samt en heftig oppløftning. For den slags kundebehandling som jeg har mottatt (eller mer korrekt: IKKE mottatt) der de siste månedene, er en skam for hele bransjen.

Jeg blir pissed bare jeg tenker på det.

 

Btw: Jeg var høfligere enn de fleste ville vært i de første mailene, men når tålmodigheten min tok slutt gjorde jeg tydelig hva jeg mente om deres kundebehandling.

Ikke at det førte til noe mer respons fra deres side.

 

Hilsen ekstremt oppgitt Netshop-kunde. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest det aller meste på forumet her i denne kategorien (Butikker og verksteder (data)) i noen år og kan trygt si at du ikke er alene. Det har spesielt dukket opp en del saker mot Netshop i den senere tid her. Ikke alle har Netshop i tittelen så ikke alltid like lett å finne frem til.

Lenke til kommentar

Det riktige er nok Norek. Netshop er som en del andre forhandlere av Norek.

Egentlig rart at ingen har lagt mer vekt på den mangelen på reel konkurranse dette skaper. At Komplett er både importør, leverandør og forhandler.

Lenke til kommentar

Brodern ble nylig nektet retur på en ny 40" LCD skjerm fordi skaden på den var fysisk, og det "ikke var mulig at det kunne skjedd før den ble utlevert". Den kom altså levert med et lite kakk i LCD panelet som gjorde at noen pixler var døde. Jeg skjønner ikke helt hva de tenker der på netshop. Er de i ferd med å legge ned, og ønsker hverken å beholde gamle eller få nye kunder?

 

Jeg har i alle fall sendt saken til forbrukerrådet da jeg ikke kom noen veg med netshop direkte. De har sendt en forespørsel til Netshop om en uttalelse, og en purring også, men de får heller ikke noe svar fra dem. Jeg tror det er ganske trygt å fraråde folk å handle hos netshop frem til de tar seg sammen.

Lenke til kommentar
Brodern ble nylig nektet retur på en ny 40" LCD skjerm fordi skaden på den var fysisk, og det "ikke var mulig at det kunne skjedd før den ble utlevert". Den kom altså levert med et lite kakk i LCD panelet som gjorde at noen pixler var døde.

En så åpenbar feil under utpakking sa du vel fra om med en gang når den oppdaget? I så fall er det 6-månedersregelen i Forbrukerkjøpsloven som gjelder.

 

Jeg skjønner ikke helt hva de tenker der på netshop. Er de i ferd med å legge ned, og ønsker hverken å beholde gamle eller få nye kunder?

Som alle andre bedrifter tenker de på at de må ha inntekter, ikke bare utgifter. Det Netshop opplever nå er tilbakeslaget på at de var ekstremt snille med kundeservicen i gamle dager. Når de har blitt såpass store som de er nå, blir det for dyrt og skulle ekstremsnill på grensen til veldedighet med returer slik de holdt på før. De hadde ekstrem kundeservice for å lokke til seg kunder. Når antallet kunder ble stort ble kundeservicen de hadde holdt på med for dyr.

Lenke til kommentar

Eg bestilte ein 40" LCD, frå Netshop tirsdag forrige veke. På fraktmetode valgte eg Hjem på døren, og betalte ekstra for å få dette. Det stod levering frå 17-21. Eg var heime både torsdag og fredags kvelden, Men ingenting kom. Så i går, lørdag, så fekk eg melding på mobilen at pakken min var klar til å bli henta på postkontoret.

 

Dei hadde sendt den med vanlig servicepakke. Einaste grunnen til at eg bestilte frå netshop var fordi at eg ville ha den heim på døra.

 

Trur ikkje eg kjem til å handle noko særlig hos dei fremover meir.

Lenke til kommentar
Dei hadde sendt den med vanlig servicepakke. Einaste grunnen til at eg bestilte frå netshop var fordi at eg ville ha den heim på døra.

Er du sikker på at den var sendt med vanlig serviceoakke? Det er en kjent sak (med mange tråder på forumet her) at Posten ofte "finner ut" at det var vanskelig å levere pakken, og derfor sender melding om at den skal hentes i steden. Så dette kan godt være kun Postens feil.

Lenke til kommentar

Er nok mest sannsynlig Posten som er synderen her ja. Samme skjedde meg, bestilte med "hjem på døren". Kun en hentelapp i postkassa, det var ingen som hadde forsøkt å levere engang.

Da jeg ba om en forklaring sa de at dette ofte skjedde når det var adressert til privatperson. Da gikk de utfra at man mest sannsynlig var på jobb og turen var bortkastet.

Lenke til kommentar
Dei hadde sendt den med vanlig servicepakke. Einaste grunnen til at eg bestilte frå netshop var fordi at eg ville ha den heim på døra.

Er du sikker på at den var sendt med vanlig serviceoakke? Det er en kjent sak (med mange tråder på forumet her) at Posten ofte "finner ut" at det var vanskelig å levere pakken, og derfor sender melding om at den skal hentes i steden. Så dette kan godt være kun Postens feil.

 

Det stod på dei PDF filene dei sendte til e-posten min som bekreftelse at den var sendt som servicepakke. På den første pdf fila stod det som leveringsmåte: Hjem på Døren. På den andre som var bekreftelsen på at den var sendt med posten stod det Servicepakke.

 

 

Er nok mest sannsynlig Posten som er synderen her ja. Samme skjedde meg, bestilte med "hjem på døren". Kun en hentelapp i postkassa, det var ingen som hadde forsøkt å levere engang.

Da jeg ba om en forklaring sa de at dette ofte skjedde når det var adressert til privatperson. Da gikk de utfra at man mest sannsynlig var på jobb og turen var bortkastet.

Det stod levering frå 17:00 til 21:00. Så dei fleste er ikkje på jobb då.

Lenke til kommentar

Skremmende lesning det her da jeg stort sett har handlet kun på netshop i det siste, har enda heldigvis ikke hatt returer.

 

Men de er ikke de eneste svina i skogen, jeg har en retursak hos Amentio på 2 skjermkort, der ble det lagt inn returanmodning 16 april, den står enda TIL BEHANDLING... ingen respons fra amentio

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...