Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Flytte for seg selv? 16 år gammel.

Pherol

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen.

Så, er veldig intrisert i å flytte for meg selv når skoleåret starter. Er drittlei av å bo hjemme, og der hvor jeg bor nå. er vel nærmere 30km fra skolen, så mangler litt på avstanden for å få bortebos stipend, men igjen, bruker en god del av dagen på reise, siden jeg tar buss. Er vel langt mer enn 3 timer begge veier. nærmere 4 tenker jeg.

Har også planer om å skaffe jobb (selvsagt) og det er snakk om at vi skal bo 2 sammen i leiligheten.

Jeg bør vel nevne at jeg bare har 1 forelder, så jeg kan vel spille litt på det når jeg skal søke stipendet? Beklager om jeg sier ting som er riv ruskende galt, har virkelig ingen peiling på dette her.

Kan noen gi meg noen tips om hvordan jeg bør gå frem for å kanskje få fikset dette her? Å er det mulig å klare seg uten stipendet også hvis vi er 2 som deler på leie og strøm osv? (+ et lån selvsagt)

Kan hende jeg var litt uklar på hva jeg egentlig vil frem med tråden, så jeg bare skriver en liten oppsumering:

Flytte for meg selv, lurer på sansynligheten for at jeg skal få fiksa bortebos stipend, og hvor mulig det egentlig er å få dette i boks.

Hvis jeg har glemt noe vesentlig, vær så snill å spør :) (Åja, er klar over at det ble litt rotete, men vet ikke hvordan jeg egentlig skal få formulert det!)

-Ola !

EDIT: Skjekka med noen kart, å det er 31km på den veien jeg pleier å ta buss. Men det er en alternativ vei (som det ikke går buss) som er på 17km, kommer lånekassen til å nei siden det er en alternativ rute??

Endret av Pherol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis du kan dokumentere at det tar 3 timer med buss, og at du bor så langt vekke. Så kan det være du får stipend. Gjør det mye lettere å bo nærme skolen. Har selv 1t/1t30min med buss hver vei. Et slit i rushet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...