Gå til innhold

kopiere kontakter og kalender til ny pc(outlook)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

- I din "gamle" outlook kan du bruke funksjonen for å eksportere kontakter og meldinger. Dette finner du under "fil"

- Dette vil genere en fil som du kan flytte til den nye maskinen.

- Denne kan du så importere i din "nye" outlook.

 

Lykke til! :thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

har gjort det etter mye om og men klarte jeg og få den over på en minnepenn (måtte kjøre outlook i safemode) men når jeg skal importere den står det at den ikke støtter disse personlige mappene eller no i den duren... Tar fra nye outlook (tror det er 07) til gammel (03 tror jeg)

 

Hvor stor er det vanlig at backup filen skal være når det bare er kontakter? var bare på rundt 300 kilobyte eller no...

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Bare for å ha det helt klart.

 

Du skal eksportere fra gammel maskin der du har Outlook 2007, til den nye maskinen der du har Outlook 2003?

 

Er usikker på om det kan ligge noen konflikter her. Fra gammel til ny versjon er det uproblematisk, men vet ikke om det er problem med å gå motsatt vei.

 

Regner med at du eksporterte til fil, på en plass der den var enkel å finne, og at du klikket at du ville ha med alt.

 

Kontaktene tar jo ikke så mye plass, så det kan godt tenkes at de ikke gir større fil.

 

Hvorfor du måtte kjøre Outlook i Safe mode for å få dette til, vet jeg ikke.

 

Lykke til igjen.

Lenke til kommentar

Problemet skyldes at 2003 og 2007 bruker ulike versjoner av PST-formatet, og løses som du skriver av for eksempel å ha samme versjon begge steder. (Som så ofte ellers: oppgradering til ny versjon går greit, nedgradering til gammel versjon går ikke så greit).

 

Når det er sagt: Aldri, aldri, aldri eksporter og importer en hel PST-fil. Det er en sikker måte å ødelegge e-postprofilen og miste enkelte data på.

 

Start i stedet Outlook og velg Fil -> Åpne -> Datafil for Outlook. Åpne den gamle PST-filen og kopier over elementene du ønsker til det nye mappesettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...