TheSleepwalker Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Er på utkikk etter en ny sykkel, da min 5 år gamle merida er nesten blitt farlig å sykle på. Sykler primært på asfalt, litt grus og kanskje i skogen ett par ganger i året. Sykler der jeg må for å komme fram. Den må ha låsbar dempegaffel. Prisklasse: 4000-6000. Er ikke den flinkeste til å ta vare på ting. Vedlikehold Er 18 år. 1.93 høy. 70-75 kg. Antar at det er en hybridsykkel som passer best for meg. Noen som har noen forslag til noen gode sykler? Hvilke merker som gjelder? edit: ny post lenger nede. Endret 26. mai 2009 av kristianfredrik Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 En sykkel i den prisklassen bør være uten dempegaffel. Det viser at produsenten av sykkelen prioriterer gode deler på det som er der. En dempegaffel i den prisklassen der hadde jeg ikke tatt i mot om jeg hadde fått den. Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 tror ikke jeg klarer meg uten, har forøvrig vært fornøyd med en som satt på en merida sykkel som nå er 5 år gammel. sykkele nkosta vel 4000. det viktigste er at den går opp og ned. Synes det blir litt stivt bare med steinharde dekk på asfalt... Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Hva i all verden skal du med dempegaffel på asfalt? Du trenger den ikke i skogen en gang. Poenget med å se etter en sykkel uten dempegaffel for deg er at da vet du at resten av sykkelen er mer eller mindre ok. En dempegaffel er egentlig bare laget for 70-110 timers (!) bruk før slike ting som fóringer og slikt bør byttes for at den skal fungerer optimalt. Som sagt, se etter en hybrid uten dempegaffel, så får du en sykkel som holder noen år. Tar du en sykkel til samme pris, men med dempegaffel vil du ha en sykkel du vil plages enda mer med. Jeg ville ikke ha anbefalt å kjøpe sykkel med dempegaffel for under 10 000kr. Dette er akkurat det samme problemet som vi har i markedet i dag på digitalkamera. Et kamera med 12 megapixler er ikke bedre enn et til samme pris med 8 - det er gjerne litt dårligere. EDIT: Konkret anbefaling: DBS sin hybridsykkel (husker ikke modellnavn), men du får den til rundt 4k. Endret 12. mai 2009 av Ciryaher Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) hmmmm....må sette på tenkteboksen litt nå. edit: foringer? trodde billige dempegafler var fjær-baserte jeg? Hører hvertfall at det er en fjær inne i min Endret 12. mai 2009 av kristianfredrik Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 fant 2 sykler som kanskje kan være noe i den nyeste sport 1 katalogen. (side 6) http://mediabase.edbasa.com/kunder/sport1/...t25%2F0000280_2 pages Scott sportster P45 4999kr ( http://www.sykkelsenteret.no/shop/productD...ogDirectoryId=3 ) -låsbar Suntour gaffel -Shimano Alivio 24 gir Merida Crossway Keystone Disc 3999kr. ( http://www.bmyhre.no/nettbutikk/merida_cro...32/vis_prod/300 ) -låsbar suntour gaffel -Shimano Deore 24 gir. Blir vel hovedsaklig giret som er forskjellen? Prøvde å google det, fant vel ut at dore er best. Er det mekansiske skivebremser på begge syklene? Har begge 28" hjul? Hvilken vil dere sykkeleksperter anbefale? Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 her var det dødt Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Heisann. Gary Fisher eller en Trek passer utmerket til den prisen der. Har personlig en Trek 7.5 2009-modell som er utrolig god å sykle med. Låsbar dempegaffel har begge merkene flere gode eksempler på. Gary Fisher blir for øvrig produsert under Trek Bicycle Corporation. Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg vil slenge meg på tipsinga over her, og frabefale deg dempegaffel. Du kommer til å betale mye penger for en del som du vil "deaktivere" (lockout) mesteparten av tiden, og som er forferdelig tung. Vil heller ikke annbefale deg DBS logic (det er den DBS-hybriden til 4000) da denne er noe av det tyngste jeg noensinne har tatt i. Anbefaler deg Diamant Alnatt (20" eller 22") da dette er en meget lett sykkel (9,9 kg) Den har heller ikke dempegaffel. Nylig testvinner i Sykkelmagasinet. Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 hadde på følelsen at dbs var uvanlig tungt ja, etter å ha kjent på den. Men når du sier 20" eller 22", så mener du rammestørrelse? Hjula er vel 28"? Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Helt korrekt siden hybridene alle har 28" hjul (til kverulantene: det finnes 29" også ja) er det rammen jeg snakker om tror nok du skal opp på 22", men det kommer jo også litt an på hvordan du liker det Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 blir nok 22" ramme ja, heller også litt over mot diamant/merida/nakamura (mye gir, osv. for pengene) uten dempegaffel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå