Andreaseh Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hei eg vil minske fettprosenten og beholde mest mulig muskelmasse Er gutt på 189 cm høy og veier 90 kg...Ikke spesielt feit, men vil fremheve rutene for blant anna sixpacken Eg trener hver dag på studio nor(vekter) og løper minst 3 ganger i uken etter vektrening Kjører 4 splitt program...dag 1: bryst, dag 2: rygg, dag 3: tri og biceps og dag 4: skuldre Hvordan bør eg sitte opp kostholdet mitt, og noen som har noen erfaringer med kosttilskudd elr noe som kan hjelpe meg til med at fettprosenten skal synke fortere?... Lenke til kommentar
War Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Det er millioner av slike tråder men jeg kan nevne det viktigste. Først må du ka kcal-underskudd (som du selv skriver) Dvs ca 500kcal mindre en du spiser nå hver dag. Og i resten av maten burde 270 gram være protein for å kunne beholde mest mulig muskelmasse. Og den treningen du holder på med, hvordan trening er det? Uten progresjon vil det ha en svinnende liten effekt. Dvs at man ikke trener med de sammen vektene mer en 2maks 3 treninger. Under en deff/diett så er vektløftingen utelukkende for å beholde muskelmassen , ikke å øke den eller styrken. I teorien blir dette å kutte 500 kcal i maten, holde proteininntaket høyt og trene for ca 500 kcal pr dag (inkl 3 ganger i uka med vekter) Det burde gi ca en kg ned i uka , nos som er sett på som maks på en diett hvor man vil beholde muskelmassen. Hva du burde spise, eller hvilke endringer kommer an på hva du spiser nå og hva du liker/har råd til. Skriv hva du spiser nå. Lenke til kommentar
Andreaseh Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Treningen eg holder på med: Dag 1: bryst (5 øvelser på enten apperater elr vekter som fokusere på bryst) dag 2: rygg (5 øvelser på enten apperater elr vekter som fokusere på rygg) dag 3: tri og biceps( 3 øvelser på hver(3 på tri og 3 på bi) med enten vekter eller apperater som fokusere på tri og bi) dag 4: skuldre(4 øvelser som fokusere på skuldre) Løpingen er stor sett ute i en halvtime etter vektreningen, og noen ganger når eg føler for å løpe Et eksempel på en dag frokost (07:30) = fullkornsblanding + melk/youghurt lunch (09:30) = En inger rugbrød skive med egg og skinke lunch (11:30) = en salat med egg, skinke, bønner osv.../eller en cottage cheese med mandler og rosiner) TRENING(evt en banan før trening) middag( 16:00)= f. eks fisk, kylling, hamburgere, salat, taco og en sjelden gang pizza kvelds= Inger rugbrød skiver (2-3 med skinke, leverpostei, makrell i tomat) seinere på kvelden tar eg gjerne noe frukt PS: siden eg spiser etter trening tar eg ingen proteinshake(kanskje bare en banan etter trening) men når bør eg tar proteinshaken då? Endret 12. mai 2009 av Andreaseh Lenke til kommentar
War Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Kan du nevne et vekteksempel på en av øvelsene på ca 10 treninger? For eks Benkpress trening nr 1 x kg Benkpress trening nr 2 x kg osv. Og ja, som jeg har skrevet over så burde du få i deg ca 290gram protein. I ditt kosthold er det kanskje 100gram på en god dag. Det betyr i teorien to ting, spis mer protein av typen melk, kjøtt og fisk. Denne metoden koster mest penger. Alternativt som de fleste gjør er å kjøpe et proteintilskudd, så tar du 40 gram til frokost, lunch, etter trening og kvelsmat. Uten protein vil det nesten være umulig å beholde muskelmassen på en diett. Lenke til kommentar
Andreaseh Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 ja okei;) takk eg får begynne å drikke litt mer proteinshaker då men over til et anna spørsmål kreatintyper: http://www.kost1.no/product_info.php?cPath...products_id=122 http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=407 http://www.myoshop.no/shop/shop_vis.asp?id...id=3&pid=15 de to siste inneholder jo D-pinitol, men den siste inneholder jo karbohydrater osv og:S Hva ville du tatt av de?er det viktig at de inneholder D-pinitol, for blir jo dyrt om eg skal kjøpe det i tillegg utenom.. men hva ville du tatt? evt en anna som er bedre? OOOG er det bra med dette når eg er på deff? Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Pinitol (D-pinitol) Karbohydrat er tilsatt for å øke opptaket, men dette kan du lett erstatte gratis ved å ikke ta kreatinen fastende. Nei ikke bruk kreatin på en diett, nå er målet å tømme musklen for energi. Når det kommer til kreatin så kjøp Kreatin monohydrat, Creapure er det beste merke. Billigste er best her. Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvorfor har du ikke bein øvelser med? Lenke til kommentar
Andreaseh Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Men noen sier at det er viktig å bruke det, viss du skal kunne beholde mest mulig muskelmasse? for eg er på ingen måtte en fyr med høy fettprosent, men vil ha vekk det lille belegget som gjør at eg ikke ser sixpacken og som gjørt at de andre musklene ikke blir så markert...evt er det bedre å bruke kre alkylan? Eg har foresten litt beinøvelser og, men hvor viktig er det når eg jogger hele tiden, og har ganske store bein fra før av(vil ha dei mindre, få vekk fettet, er det ikk bedre å jogge då?) Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Men noen sier at det er viktig å bruke det, viss du skal kunne beholde mest mulig muskelmasse? Det er rett og slett tullball, da vet dem ikke hva de snakker om. er det bedre å bruke kre alkylan Nei, det er halve dosen kreatin + litt basisk aske, med andre ord et produkt som virker like godt som en halv dose kreatin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå