xcitu Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Noen som har et godt nettverkskort å anbefale? Krav: 1000 mbit Stabilt og fungerer perfekt med Windows XP(Både 32 bit og 64 bit). Bare kabel tilgang, ikke trådløst. Takk. Endret 8. mai 2009 av xcitu Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Endret emnetittel til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Les hva nettetiketten sier om dårlig bruk av emnefeltet. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Jeg trenger fortsatt et svar. Hva bør jeg se etter når jeg kjøper nettverkskort? Vi har fiber 10 mbit som går inn i en boks, som går videre til noen svitsjer og hubber så inni PC med en Cat 5e cabel. Ser at på Datakjeden.no er det mulig å velge "Copper" eller "Fiber", velger jeg "Copper" da? Hvilket merke er godt å velge? HP, Intel, Apple, Linksys, D-link osv? Endret 10. mai 2009 av xcitu Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Jeg trenger fortsatt et svar. Hva bør jeg se etter når jeg kjøper nettverkskort? Vi har fiber 10 mbit som går inn i en boks, som går videre til noen svitsjer og hubber så inni PC med en Cat 5e cabel. Ser at på Datakjeden.no er det mulig å velge "Copper" eller "Fiber", velger jeg "Copper" da? Hvilket merke er godt å velge? HP, Intel, Apple, Linksys, D-link osv? ja du skal velge copper, cat 5e, vanlig RJ45 plugg, helt vanlig "nettverkskabel" også at den støtter 1gbit, men det får til nesten uannsett, så lenge utstyret støtter det. Du får et helt fint 1gib nettverskort til ca 200kr, dog de fleste stasjonære og laptopper av nyere dato har jo dette innebygget. Btb så vil du ikke få noe som helst fordel av og ha 1gbit nettverkskort hvis ikke resten av nettverket i huset ditt er på 1gbit ( switcher) etc. håper dette oppklarte mysteriummet linker 1 gbit nettverkskort evt switch ( hvis du vil ha et raskt nettverk mellom pcene, steaming av video musikk etc ) 5 ports gigabit switch 8 port gigabit Switch 5 port gigabit switch og 2 gigabit nettverkskort pakke Dette er bare eksempler, har selv en Cnet switch , den med 5porter og er veldig fornøyd med den, slipper eliminator som blir varm, også er den vifteløs ergo stille! Endret 11. mai 2009 av Nokia_dell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå