Gå til innhold

Win 2003 Server

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows Server 2003 er utstyrt med DirectX 8.1 (oppgraderbar til 9.0a), så spilling skal fungere greit. Men siden dette er et server-OS, vil det kjøre en god del server-relaterte ting i bakgrunnen som kan sette ned ytelsen i spill - server-OS er gjerne mer optimalisert til å kjøre bakgrunnsapplikasjoner.

Med andre ord: Å kjøpe Windows Server 2003 kun med tanke på spill er som å kaste perler for svin, skyte spurver med kanon osv...

Lenke til kommentar

På tross, installerte jeg det, og jeg syntes det funker ganske bra. Måtte endre en god del ting riktignokk. Men ellers bra. Av en eller annen grunn var all lyd avstengt som default (mener all lyd, i spill, og han ville ikke finne lydkortet engang før man slo av denne funksjonen) Også utnytta han ikke 3d kortet i det hele tatt, og hadde OpenGL disablet som standard blandt annet. Men etter litt fiksikng funker det fett :wink:

Lenke til kommentar
V[]bster"]På tross, installerte jeg det, og jeg syntes det funker ganske bra. Måtte endre en god del ting riktignokk. Men ellers bra. Av en eller annen grunn var all lyd avstengt som default (mener all lyd, i spill, og han ville ikke finne lydkortet engang før man slo av denne funksjonen) Også utnytta han ikke 3d kortet i det hele tatt, og hadde OpenGL disablet som standard blandt annet. Men etter litt fiksikng funker det fett  :wink:

Har du lyst å dele med oss, hvordan du fikk til dette med skjermkortet?

Lenke til kommentar

Jeg har ett nytt problem nå, hvor i F aktiverer man direct x? Jeg har installert 9'rn, men det er disablet i systemet. Hvor aktiveres det?

Bisarre: Høyreklikk på desktop -->Properties --> Settings --> Advanced

--> Troubkeshoot, her vil du se en linje med en dra knapp. Dra den helt til høyre, da setter du den til å bruke full hardware acceleration.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...