Gå til innhold

Trenger en rask sort hvitt printer.

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en printer som kan skrive ut "store" mengder ark hurtigst mulig. Arkene som skal printes ut har veldig lite tekst, snakk om rundt 8 ord i størrelse 26. Et krav er at jeg skal kunne starte en utskriftsjobb på 300 ark, kunne forlate åstedet og returnere uten at det ligger utskrifter over alt. Også gull om den ikke trenger fargepatroner, men bare en feit stor svart en.

Prøvde meg med en laserprinter, men den bøyde arkene noe ekstremt. Noe som ikke er så ideelt når arkene skal inn i en brettemaskin og frankeringsmaskin i ettertid. Ellers er vel laserprintere generelt sett treige uansett hvor lite tekst som er på utskriften? Ergo, printeren må ikke forme arkene som en C og ikke bruke et halvt minut på å skrive ut 2 ord.

Prisklasse spiller ingen rolle. Men er ikke på jakt etter mange fancy funksjoner som aldri blir brukt, så det er vel begrenset hvor dyrt et slikt produkt kan bli.

Edit: DPI er totalt irrelevant iom at det blir printet ut i gråtoner. Samt bør arkmatter helst kunne romme 400-500 ark.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laserprintere er generelt ansett for og være raske. Vet ikke hva du mener med tregt, men Xerox PHASER 4510 V/B kan skrive ut maksimalt 45 ark i minuttet, og det er plass til 500 ark i utskriftsskuffen.

Si at den greier f.eks bare 30 ark i minuttet med det du skal skrive ut, tar det 10 min å skrive ut 300 ark. Er det for tregt ?

Endret: Eller HP LaserJet P4015n som kan skrive ut opp til 50 ark i minuttet og har plass til 600 ark i utskriftsskuffen.

Endret av k-orm
Lenke til kommentar

Og man unngår "C formede" ark med disse? Som nevnt så har vel lasere en tendens til å bøye arkene pga varmeutvikling, noe som ikke er ønskelig.

Ingen blekk alternativer på markedet? Jeg sitter med det inntrykk at blekk er raskere når det kommer til utskrift at lite tekst.

Prove me wrong please!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...