wiberos Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Som du ser, det er mange muligheter å få problemer. Problemene dine er åpenbart at hardware konfigurasjon er ikke helt i orden. Du får sikkert flere tips, hvis du nevner type HK du har, og hva du ellers har montert i det siste. Ok Hardware: Grafikk Kort: 285 GTX, Montert for ca en uke siden. CPU: Intel Core 2 Quad 2,5 ghz. Ram 4gb . Harddisk Veloci raptor. Power supply 850watt. Noe mer info? Hehe, har du montert alt det på en tre plate, eller på en Hovedkort? Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Som du ser, det er mange muligheter å få problemer. Problemene dine er åpenbart at hardware konfigurasjon er ikke helt i orden. Du får sikkert flere tips, hvis du nevner type HK du har, og hva du ellers har montert i det siste. Ok Hardware: Grafikk Kort: 285 GTX, Montert for ca en uke siden. CPU: Intel Core 2 Quad 2,5 ghz. Ram 4gb . Harddisk Veloci raptor. Power supply 850watt. Noe mer info? Hehe, har du montert alt det på en tre plate, eller på en Hovedkort? Hmm funker ikke treplate da? mehehe. Nei da Tbh så er jeg ikke helt bombe sikker på hva HK mitt heter men det er i allefall ASUS Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Som du ser, det er mange muligheter å få problemer. Problemene dine er åpenbart at hardware konfigurasjon er ikke helt i orden. Du får sikkert flere tips, hvis du nevner type HK du har, og hva du ellers har montert i det siste. Ok Hardware: Grafikk Kort: 285 GTX, Montert for ca en uke siden. CPU: Intel Core 2 Quad 2,5 ghz. Ram 4gb . Harddisk Veloci raptor. Power supply 850watt. Noe mer info? Hehe, har du montert alt det på en tre plate, eller på en Hovedkort? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343999 tror jeg Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Du sier forsatt ikke åssen type HK du har? Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Du sier forsatt ikke åssen type HK du har? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343999 Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 http://support.asus.com/cpusupport/cpusupp...uct=1&os=25 Jeg vet ikke om linken vil åpne riktig side, hos asus, men det er CPU og bios versjoner. -det må du kontrollere----bios versjon -kontrollere Ram mot eventuelt Faq hos asua, i tilfelle andre har opplevt problemer -kontollre kabling og strømtilførsel -kontrollere Raptor for merknader fra produsent -DVD-rom. er den Sata eller IDE? Når data fryser, slik du opplever det, allerede nå, vil ikke en installasjon fungerer, uansett om du klarer å fullføre den. Og ikke minst at Raptor kommer opp i biosen, og forblir der, uansett om du restarter 100ganger. Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) http://support.asus.com/cpusupport/cpusupp...uct=1&os=25 Jeg vet ikke om linken vil åpne riktig side, hos asus, men det er CPU og bios versjoner. -det må du kontrollere----bios versjon -kontrollere Ram mot eventuelt Faq hos asua, i tilfelle andre har opplevt problemer -kontollre kabling og strømtilførsel -kontrollere Raptor for merknader fra produsent -DVD-rom. er den Sata eller IDE? Når data fryser, slik du opplever det, allerede nå, vil ikke en installasjon fungerer, uansett om du klarer å fullføre den. Og ikke minst at Raptor kommer opp i biosen, og forblir der, uansett om du restarter 100ganger. DVD rom'en er IDE. Jeg kommer jo faktisk Inn på DVD platen nå men når jeg kommer til http://www.winsupersite.com/images/showcas...l_clean_017.jpg så vises ingen ting. Det er det som er problemet "Bios finner ikke Hardisken" Den vises ikke her heller http://i.neoseeker.com/neo_image/150286/ar...main1_thumb.png alle sata'ene er tomme hos meg. Og etter erfaring skal harddisken vises der. Jeg er rimelig sikker på at jeg har koblet den riktig. Men må jeg sette på en sånn chip aktig sak som velger om hardisken skal være Master eller Slave O.S.V siden etter å ha sett litt på nettet så er det mange HD'er som har det. Så må jeg gjøre noe slikt sette den som master eller noe. http://users.telenet.be/ccreturn1/computer...k/harddisk2.jpg . Vet ikke hva Bios Versjonen er men jeg tror det er 08. i bios heter den. Phoenix - AwardBIOS CMOS Setup Utility. Ser nesten 100% lik ut bare at jeg har ikke Extreme og tweaker http://www.3dnews.ru/_imgdata/img/2008/03/28/asus/bios.jpg. Endret 9. mai 2009 av Myratir Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 http://support.asus.com/cpusupport/cpusupp...uct=1&os=25 Jeg vet ikke om linken vil åpne riktig side, hos asus, men det er CPU og bios versjoner. -det må du kontrollere----bios versjon -kontrollere Ram mot eventuelt Faq hos asua, i tilfelle andre har opplevt problemer -kontollre kabling og strømtilførsel -kontrollere Raptor for merknader fra produsent -DVD-rom. er den Sata eller IDE? Når data fryser, slik du opplever det, allerede nå, vil ikke en installasjon fungerer, uansett om du klarer å fullføre den. Og ikke minst at Raptor kommer opp i biosen, og forblir der, uansett om du restarter 100ganger. Der liksom.. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Du har installert OS på den 120GB, ikke sant? Laste ned det her: http://www.alexnolan.net/software/SysSpec.zip Det vil hjelpe deg med å finne litt mer detaljer om systemet, men ikke alt. Bios vers: Når PC starter, i den alle første bilde du ser, Tast <Pause-Break> tast på tastaturen. Bilde vil fryse, og du kan lese bios versjon overst på bilde. Raptor skal ikke ha noe Master -Slave justering. Så ikke forandre på det, det er noe annet det gjelder. Andre ting du må gå gjennom er og å forandre Dato i biosen. Det hade vært deilig om det vi kunne gå tilbake til 2005, som bios dato din viser, men det er desverre 2009. Man ser 6 sata tilkoplinger.....hmm jeg mente at det var bare 4, men ok, se litt på det SysSpec Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Du har installert OS på den 120GB, ikke sant? Laste ned det her: http://www.alexnolan.net/software/SysSpec.zip Det vil hjelpe deg med å finne litt mer detaljer om systemet, men ikke alt. Bios vers: Når PC starter, i den alle første bilde du ser, Tast <Pause-Break> tast på tastaturen. Bilde vil fryse, og du kan lese bios versjon overst på bilde. Raptor skal ikke ha noe Master -Slave justering. Så ikke forandre på det, det er noe annet det gjelder. Andre ting du må gå gjennom er og å forandre Dato i biosen. Det hade vært deilig om det vi kunne gå tilbake til 2005, som bios dato din viser, men det er desverre 2009. Man ser 6 sata tilkoplinger.....hmm jeg mente at det var bare 4, men ok, se litt på det SysSpec Alle bios bildene jeg har vist dere er ikke fra min BIOS Og jeg har ikke instaler OS nei den er splitter ny. Endret 9. mai 2009 av Myratir Lenke til kommentar
toazty Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 hvis harddisk er sata og dvd er ide så trenger enn ikke jumper ??? men du er sikker på at den fryser når den loader dvd'en? min maskin brukte kanskje 2 min på å loade kom inn akuratt som deg, men ingen vindu poppa opp, men det kom etter 2 min.. Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 hvis harddisk er sata og dvd er ide så trenger enn ikke jumper ??? men du er sikker på at den fryser når den loader dvd'en? min maskin brukte kanskje 2 min på å loade kom inn akuratt som deg, men ingen vindu poppa opp, men det kom etter 2 min.. Ja den fryser seg en gang iblant også fungerer den MEn jeg kommer altid Til der jeg skal velger Vilke Hardisk jefg skal instalere på men Den finner ingen hardisk. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 åhh.. du er kommet så langt nå... ok.. men har du sjekka at harddisken ikke er disable i bios ? nå vet jeg ikke om dette går ann på alle HK men på mitt RAMPAGE II kort så var mine hdd , disable Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Du har installert OS på den 120GB, ikke sant? Laste ned det her: http://www.alexnolan.net/software/SysSpec.zip Det vil hjelpe deg med å finne litt mer detaljer om systemet, men ikke alt. Bios vers: Når PC starter, i den alle første bilde du ser, Tast <Pause-Break> tast på tastaturen. Bilde vil fryse, og du kan lese bios versjon overst på bilde. Raptor skal ikke ha noe Master -Slave justering. Så ikke forandre på det, det er noe annet det gjelder. Andre ting du må gå gjennom er og å forandre Dato i biosen. Det hade vært deilig om det vi kunne gå tilbake til 2005, som bios dato din viser, men det er desverre 2009. Man ser 6 sata tilkoplinger.....hmm jeg mente at det var bare 4, men ok, se litt på det SysSpec Ok Bios Versjonen er Phoenix - AwardBIOS v6.00PG © 1984-2008, Phoenix Technologies, LTD ASUS P5N-D ACPI BIOS Revision 0302 åhh.. du er kommet så langt nå... ok.. men har du sjekka at harddisken ikke er disable i bios ? nå vet jeg ikke om dette går ann på alle HK men på mitt RAMPAGE II kort så var mine hdd , disable Ok hva mener du med HDD? HDD Smart Monitoring er Enable hos meg.. Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) åhh.. du er kommet så langt nå... ok.. men har du sjekka at harddisken ikke er disable i bios ? nå vet jeg ikke om dette går ann på alle HK men på mitt RAMPAGE II kort så var mine hdd , disable Og hvordan sjekker jeg om Hardisken er Disable i Bios eller hvor? Ok skiftet til Disable og guess what den vises der :wow: Hmm ok skal prøve å instalere og se om den finner den. øøøøøøøøøøøøøøøøhhhhhh Ok jeg slo av og på Pcen og nå vises den plutselig ikke lenger Endret 9. mai 2009 av Myratir Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg leser at allerede med bios vers 0601: P5N-D BIOS 0601 Modify such that the system does not halt when there is keyboard error message. Update EZFlash2 version to B329. Add support for POST to show current memory timing. Support AI-GEAR3 Vcore adjustment for P4 CPU. Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx ....og tror at det keyboard error som fryser maskinen din. Først av alt så må du ordne biosen. Du har vers: 0302 og siden det er kommet en full lastebil med oppdateringer. Bios er risky sak: Er du villig å prøve på det? Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Jeg leser at allerede med bios vers 0601:P5N-D BIOS 0601 Modify such that the system does not halt when there is keyboard error message. Update EZFlash2 version to B329. Add support for POST to show current memory timing. Support AI-GEAR3 Vcore adjustment for P4 CPU. Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx ....og tror at det keyboard error som fryser maskinen din. Først av alt så må du ordne biosen. Du har vers: 0302 og siden det er kommet en full lastebil med oppdateringer. Bios er risky sak: Er du villig å prøve på det? Hvordan oppdatere jeg Bios uten OS? Ok når jeg så At hardisken var der i Bios gjorde jeg dette.. : 1. Jeg slo på PCen. 2. Jeg Skiftet HDD Smart monitoring fra Enable til Disable. 3. Slo av og på pcen gikk inn i bios og Der så jeg Raptor. 4. slo av og på Pcen igjen gikk inn i BIOS og DADADADAM den er borte Endret 9. mai 2009 av Myratir Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Du trenger ikke OS til det: Men jeg lurer på et ting: På grunn at du har ny CPU, ram og greie, så er jeg ikke så komfortabelt med Asus, dvs man får det man får etter oppdateringen. Jeg hadde montert på den gamle CPU, GPU, og ram, for så å oppdatere. En eldre type keybord hadde og vært bedre, slik at systemet ikke fryser under oppdateringen. Men ellers vil du trenge usb stick formatert i fat32 men ny bios fil inni i den. Resten er enkelt. Du kan prøve først: -kople fra alle hardiskene -gå i bios og vandre fra side til side, slik at du bekrefter at den kan arbeide litt uten å fryse. Si i fra at du har floppy eller USB stick, så vil du få instruks om hva su skal gjøre. Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Du trenger ikke OS til det: Men jeg lurer på et ting: På grunn at du har ny CPU, ram og greie, så er jeg ikke så komfortabelt med Asus, dvs man får det man får etter oppdateringen. Jeg hadde montert på den gamle CPU, GPU, og ram, for så å oppdatere. En eldre type keybord hadde og vært bedre, slik at systemet ikke fryser under oppdateringen. Men ellers vil du trenge usb stick formatert i fat32 men ny bios fil inni i den. Resten er enkelt. Du kan prøve først: -kople fra alle hardiskene -gå i bios og vandre fra side til side, slik at du bekrefter at den kan arbeide litt uten å fryse. Si i fra at du har floppy eller USB stick, så vil du få instruks om hva su skal gjøre. Hmm det eneste nye er Hardisk og grafikk kort ellers så har Komplett Montert det meste og fikset i Bios O.s.v Får å si det på en annen måte Alle komponente var de samme utenom hardiskene når Pcen fungerte sist. Hvorfor må jeg dette her egentlig -gå i bios og vandre fra side til side, slik at du bekrefter at den kan arbeide litt uten å fryse. Jeg har ingen problemer at Pcen fryser. Endret 9. mai 2009 av Myratir Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Ok, da var komponentene inn fra før, så det gjør saken litt bedre for deg egentlig. Har du usb stick? eller floppy? Hvorfor må jeg dette her egentlig Hvis du mener å oppgradere fra 0302 til siste eller under siste vers. så Asus forteller hvorfor. Og hvis du ikke opplever noe problemer med systemet ditt, er ikke nødvendig, noe som din tråd sier noe om det. Hvis komplett leverer en ferdig maskin hvor bios er forandret så mye allerede med levering av maskinen, med original bios vers., så er det ikke etter min forståelse, av hva det betyr å ferdigstille et produkt til slutbrukere. Endret 9. mai 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå