Myratir Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hei! Jeg har akkuratt fått meg ny hardisk"VelociRaptor" Den game var ødelagt så jeg trengte en ny. Problemet er at jeg ikke finner den i BIOS. Og vedgrunn av dette så kan jeg ikke instalere Vista på Pcen. Jeg har koblet den til SATA 1. Og jeg tror det er riktig. Når jeg slår på Pcen så kommer denne Meldingen opp: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. Jeg setter inn Cden meldingen blir borte men etter noen sekunder kommer den tilbake. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Booter du fra CD da? Hvordan var den andre disken ødelagt? Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Booter du fra CD da?Hvordan var den andre disken ødelagt? Hva mener du med Booter fra CD og hvordan den andre ble ødelagt er jeg ikke sikker men jeg har en "komplett PC" så jeg sendte inn Hardisken til komplett og feilen med den var at den lagde merkelige pipelyder og hakke lyder Og når jeg gikk inn i windows stoppet alt like i 5 min og kanskje det funka i noen sec O.S.V. Og når" DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" kommer opp trenger det ikke være noe Cd i vis det er det du mente og den kommer opp etter Bios og alt. Men etter Man har satt in Hardisken og koblet den till må jeg gjøre noe i BIOS for at den skal funke vis man ikke har noen Hardisk fra førav. Endret 8. mai 2009 av Myratir Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Den meldingen vil komme hvis du har en disk som ikke har installert OS. Så problemet ligger ikke der, men at du ikke booter fra CD. Det skal komme en melding 'press any key to boot from CD', og hvis du da ikke gjør det så er du like langt. Og du må naturligvis sette bootrekkefølgen i BIOS slik at CD booter før HDD. Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Den meldingen vil komme hvis du har en disk som ikke har installert OS. Så problemet ligger ikke der, men at du ikke booter fra CD.Det skal komme en melding 'press any key to boot from CD', og hvis du da ikke gjør det så er du like langt. Og du må naturligvis sette bootrekkefølgen i BIOS slik at CD booter før HDD. Ok Rekke følgen er som følgene. 1st. Removeable 2nd. HardDisk 3rd. CDrom 4th. Disabled. Så hva må jeg gjøre? Vis det er Boot Device Priority du mener. SÅ mener du at jeg skal bytte CDrom til 2nd.Boot Device og Hardisk til 3rd.Boot Device? Vel jeg prøvde å bytte de to " Jeg vet ikke om det er riktig" Men den samme feilmeldingen kommer opp. Endret 8. mai 2009 av Myratir Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Den rekkefølgen er feil, ja. Sett CD først. Alternativt, hvis du har et nyere hovedkort, så er det en hurtigtast (f.eks F8) som gir deg en bootmeny i BIOS. Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Den rekkefølgen er feil, ja. Sett CD først.Alternativt, hvis du har et nyere hovedkort, så er det en hurtigtast (f.eks F8) som gir deg en bootmeny i BIOS. Ok skal prøve det Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Den rekkefølgen er feil, ja. Sett CD først.Alternativt, hvis du har et nyere hovedkort, så er det en hurtigtast (f.eks F8) som gir deg en bootmeny i BIOS. Denne gangen funket det faktisk Men det oppsto et Annt er Problem: Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem: Det står at jeg skal restarte pcen og sette inn Instalasjons disken men den sitter jo alerede i Pcen. Også står det under info: Windows failed to load because the kernel is missing, or corrupt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Sikker på at du booter fra DVD nå? "Windows failed to start" har jeg vondt for å tro skal komme når man booter fra en Vista DVD. Har du andre disker enn den VelociRaptor'en tilkoblet? De bør uansett kobles fra mens du installerer. Slik skal det set ut når du booter en Vista DVD: http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_install_03.asp Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Sikker på at du booter fra DVD nå? "Windows failed to start" har jeg vondt for å tro skal komme når man booter fra en Vista DVD.Har du andre disker enn den VelociRaptor'en tilkoblet? De bør uansett kobles fra mens du installerer. Slik skal det set ut når du booter en Vista DVD: http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_install_03.asp Hmm jeg vet ikke om jeg har gjort det riktig engang. Men 1. Jeg kommer aldrig ut av black screen med hvit skrift og det med "Windows failed to start" når det kom var jeg inne på "Windows Boot Manager" http://i.t.com.com/i/tr/downloads/images/s...ot_vista_10.png bare at hos meg vises ingen Windows. 2. Det med hvor jeg fant 1st 2nd o.s.v ligger Under slik i Bios: Boot-Boot device Priority. http://www.simplyguides.net/images/guides/boot_from_cd/2.jpg Og btw jeg har ingen annen Hardisk. JEg hadde 2 før. Og skal Harddisken Vises i Bios like på Main siden der er det ingen ting på noen av SATA'ene Bare på Primary IDE master og den er Registrert som "TSSTcorp CDDvDW" Endret 8. mai 2009 av Myratir Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 et spm. har du gjort dette før? ble litt usikker Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 et spm. har du gjort dette før? ble litt usikker Nope.. Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Den rekkefølgen er feil, ja. Sett CD først.Alternativt, hvis du har et nyere hovedkort, så er det en hurtigtast (f.eks F8) som gir deg en bootmeny i BIOS. Denne gangen funket det faktisk Men det oppsto et Annt er Problem: Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem: Det står at jeg skal restarte pcen og sette inn Instalasjons disken men den sitter jo alerede i Pcen. Også står det under info: Windows failed to load because the kernel is missing, or corrupt. Vel problemet er jo å komme ditt. Å få pcen til å lese fra DVD'en. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 la ikke hårek ut en link med step-by-step forkalring? i så fall kan du lese gjennom og se om du har gjort noe feil. er litt dumt vist du her gjort en liten feil og du ikke vet om det selv^^ Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Kanskje du må installere på nytt. Men før du gjør det: -hvis du går i bios og taster på Boot Device Priority Er disken din der eller er den borte og at bare DVD er å finne? Utføre det et par ganger. Og hvis du taster på Hardisk Disk Drivers--er det bare den raptor der? Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Kanskje du må installere på nytt. Men før du gjør det: -hvis du går i bios og taster på Boot Device Priority Er disken din der eller er den borte og at bare DVD er å finne? Utføre det et par ganger. Og hvis du taster på Hardisk Disk Drivers--er det bare den raptor der? Nei Velociraptor'en vises ingen steder der.. Hmm menyen kom opp og jeg kom til instalasjonen Men.. Jeg klikket på Instaler nå og da kom den en feil melding at den ikke fant blablabla windows fil.... Prøv igjen og det samme skjedde. Hmm yayy Jeg prøvded en par ganger å ta disketten ut og inn og da kom jeg till slutt till: http://www.winsupersite.com/images/showcas...l_clean_004.jpg Men uten den menyen og alt hang seg opp JEezz.. Endret 8. mai 2009 av Myratir Lenke til kommentar
toazty Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) jeg hadde nesten likt problem for litt siden, fant ingen hdd på den priority listen.. sleit skikkelig med å finne problemet.. fant ut at BEGGE harddiskene var disabled i bios.. måtte sette enable på og sette riktig hdd i riktig rekkefølge.., så måtte jeg inn i priority å velge etterpå.. men at du ikke finner noen hdd i bios skal ikke bety at du ikke kan starte opp os cd'en.. EDIT : er orginal dvd ? kan vær den rett og slett har problemer med å lese den.. last ned vista og brenn ut iso fila, og prøv å installer.. Endret 8. mai 2009 av toazty Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 jeg hadde nesten likt problem for litt siden, fant ingen hdd på den priority listen..sleit skikkelig med å finne problemet.. fant ut at BEGGE harddiskene var disabled i bios.. måtte sette enable på og sette riktig hdd i riktig rekkefølge.., så måtte jeg inn i priority å velge etterpå.. men at du ikke finner noen hdd i bios skal ikke bety at du ikke kan starte opp os cd'en.. EDIT : er orginal dvd ? kan vær den rett og slett har problemer med å lese den.. last ned vista og brenn ut iso fila, og prøv å installer.. Vel original dvd må du ikke spørre meg men det er den Dvd'en jeg fikk med fra komplett når jeg kjøpte pcen. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Som du ser, det er mange muligheter for å få problemer. Problemene dine er åpenbart at hardware konfigurasjon er ikke helt i orden. Du får sikkert flere tips, hvis du nevner type HK du har, og hva du ellers har montert i det siste. Endret 8. mai 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Myratir Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Som du ser, det er mange muligheter å få problemer. Problemene dine er åpenbart at hardware konfigurasjon er ikke helt i orden. Du får sikkert flere tips, hvis du nevner type HK du har, og hva du ellers har montert i det siste. Ok Hardware: Grafikk Kort: 285 GTX, Montert for ca en uke siden. CPU: Intel Core 2 Quad 2,5 ghz. Ram 4gb . Harddisk Veloci raptor. Power supply 850watt. Noe mer info? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå