altairz Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 har lastet ned Frets on fire. (http://fretsonfire.sourceforge.net/) filen jeg lastet ned er en "tar.gz" fil. har aldri installert en slik fil før, så kan noen forklare hvordan det skal gjøres? ps: bruker mandriva Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) *.tar.gz-filer er ikke installasjonsfiler, men komprimerte filer på linje med *.zip. Pakk ut filen, og les readme og install-filene som følger med. Som Blackslash sier - den finnes i pakkebrønnen på Ubuntu, da er det ikke usansynlig at den finnes i pakkebrønnen til Mandriva også. Endret 8. mai 2009 av Kagee Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Pakk den ut og se hva som er i den. Tipper det er en .run eller .sh fil i den, eller noen .deb/.rpm pakker i den. Tar.gz brukes ofte som arkiv på samme måte som .zip. De eneste tar.gz filene jeg har installert er motiv til gnome. Edit: Var litt sent ute. Endret 8. mai 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Har du skjekket i pakkebrønnen før du lastet ned, altairz? Lenke til kommentar
altairz Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Har du skjekket i pakkebrønnen før du lastet ned, altairz? Nå forstår jeg bedre hvordan tar.gz filene fungerer:D fant den ikke i pakkebrønnen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå