Bennati Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Hei, i dag skulle når jeg tok på dataen, funket ikke lyden. Mamma hadde rotet med noen ledniger, men det er fikset nå. Det har bare sluttet oh virke under natten. Hodetelefoner funker, men de jeg har en veldig dårlig kvalitet. Setter stor pris på hjelp. Vet at dette ikke er mye informasjon, men bare spør hvis dere trenger å vite mer. Endret 8. mai 2009 av playerbanan Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hei, i dag skulle når jeg tok på dataen, funket ikke lyden. Mamma hadde rotet med noen ledniger, men det er fikset nå. Det har bare sluttet oh virke under natten. Hodetelefoner funker, men de jeg har en veldig dårlig kvalitet. Setter stor pris på hjelp. Vet at dette ikke er mye informasjon, men bare spør hvis dere trenger å vite mer. Litt vanskelig å gå ut ifra den lille informasjonen du har kommet med, men går ut ifra at du har sjekket alle tilkoblinger og at ikke volumet er dempet på maskinen. Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Selvfølgelig. Prøv da å oppdater driveren på lydkortet. Bytt om utgangene på lydkortet via programvare om det er mulig Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg kan ikke så mye data, hvordan gjør vi det? Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg kan ikke så mye data, hvordan gjør vi det? Om du har et eget lydkort så følger det med programvare og veiledning på hvordan du oppdateret driver. Om du bruker det innebygde lydkortet på hovedkortet så besøker du hjemmesiden til produsenten av hovedkortet ditt. Der søker du etter navnet på kortet og laster ned de nyeste driverene for lyd. Om du skal endre utganger på lydkortet så åpner du programvare for lydkortet og leter deg frem. Er mange forskjellige måter på forskjellige kort, så det må du nesten finne ut selv. Du kan ikke endre utgangene på det originale lydkortet Men mest sannsynlig så trengs det en driveroppdatering Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Hmm, får håpe dette funker var noe lydgreier som måtte instaleres, men det tar jo så lang tid. Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Det var en driver oppdatering, men det funker ikke nå heller. Edit: Har funnet ut at jeg har Logitech X - 230. Det var heller ikke en driver oppdatering, det var noe annet til et lydprogram jeg har på dataen. Nå har jeg funnet en fil som heter logitechupdate, men nå jeg starter programmet oppstår det en feil. Den feilen viste seg senere å være at jeg ikke hadde internett, noe som er helt feil for det har jeg jo. Endret 8. mai 2009 av playerbanan Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Endret emnetittel til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Les hva nettetiketten sier om dårlig bruk av emnefeltet. Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Control panel - Sound and audio deviced - Audio - Default device Her velger du hvilken enhet som skal ta hånd om audio. Velg lydkortet ditt. Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg har ikke noe Sound and audio deviced valg. Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Det er fordi jeg har engelsk layout på windows. Du skal se et bilde av en høyttaler. Husker ikke helt navnene på norsk. Tenkt logisk, så finner du ut. Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg har engelsk jeg også. Jeg har noe som heter Sound, kan det være den? Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Her må det inn med teskje skjønner jeg. Følg bildene under. Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg har Windows Vista. Slik ser det ut hos meg: Sound er det eneste jeg ser som kan ha noe med det å gjøre og der ser det slik ut Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Huff, ja da aner jeg ikke. Vista er noe møkk. Det har konvertert mer og mer over til mac-solutions, og det betyr mye dårligere funksjonalitet og brukergrensesnitt. Så det du sier er at lyden fungerer ikke, men hodetelefonene fungerer? Altså, er det høyttalerne som er noe gærnt med, kanskje? Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Ja, hodetelefoner funker helt fint. Men kan høytalere bli ødelagt sånn over natten da? Den mottar i hvert fall strø for den lyset lyser. Tusen takk for hjelpen, selv om den ikke har fikset problemet. Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Enkleste måte å sjekke om høyttalerne er ødelagt, er å koble i ett annet par og sjekke om de får lyd. Selv om det lyser, betyr det ikke at dem funker. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Forsøk dette, "kontrollpanel -> lyd -> gå til høyttaler -> høyreklikk og trykk test". Da skal man kunne høre om de fungerer. Hvis ikke dette hjelper, går du til kontrollpanel -> system -> oppe til venstre "enhetsbehandling" -> lyd, video også trykk på pluss tegnet, og se om du får noe feil der. Hvis ikke det er det heller, er det tydeligvis høyttalerne som er ødelagt. Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg gjorde det du sa, ingen lyd. Prøvde høytalerne på en annen maskin og der funker de helt perfekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå