Gå til innhold

Problemer med lyden på maskinen min - Ingen lyd i høytalerne

Anbefalte innlegg

Hei, i dag skulle når jeg tok på dataen, funket ikke lyden. Mamma hadde rotet med noen ledniger, men det er fikset nå. Det har bare sluttet oh virke under natten. Hodetelefoner funker, men de jeg har en veldig dårlig kvalitet. Setter stor pris på hjelp. Vet at dette ikke er mye informasjon, men bare spør hvis dere trenger å vite mer.

Endret av playerbanan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, i dag skulle når jeg tok på dataen, funket ikke lyden. Mamma hadde rotet med noen ledniger, men det er fikset nå. Det har bare sluttet oh virke under natten. Hodetelefoner funker, men de jeg har en veldig dårlig kvalitet. Setter stor pris på hjelp. Vet at dette ikke er mye informasjon, men bare spør hvis dere trenger å vite mer.

Litt vanskelig å gå ut ifra den lille informasjonen du har kommet med, men går ut ifra at du har sjekket alle tilkoblinger og at ikke volumet er dempet på maskinen.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke så mye data, hvordan gjør vi det?

Om du har et eget lydkort så følger det med programvare og veiledning på hvordan du oppdateret driver.

Om du bruker det innebygde lydkortet på hovedkortet så besøker du hjemmesiden til produsenten av hovedkortet ditt. Der søker du etter navnet på kortet og laster ned de nyeste driverene for lyd.

Om du skal endre utganger på lydkortet så åpner du programvare for lydkortet og leter deg frem.

Er mange forskjellige måter på forskjellige kort, så det må du nesten finne ut selv.

Du kan ikke endre utgangene på det originale lydkortet

Men mest sannsynlig så trengs det en driveroppdatering :thumbup:

Lenke til kommentar

Det var en driver oppdatering, men det funker ikke nå heller.

Edit: Har funnet ut at jeg har Logitech X - 230. Det var heller ikke en driver oppdatering, det var noe annet til et lydprogram jeg har på dataen. Nå har jeg funnet en fil som heter logitechupdate, men nå jeg starter programmet oppstår det en feil. Den feilen viste seg senere å være at jeg ikke hadde internett, noe som er helt feil for det har jeg jo.

Endret av playerbanan
Lenke til kommentar

Huff, ja da aner jeg ikke. Vista er noe møkk. Det har konvertert mer og mer over til mac-solutions, og det betyr mye dårligere funksjonalitet og brukergrensesnitt.

Så det du sier er at lyden fungerer ikke, men hodetelefonene fungerer? Altså, er det høyttalerne som er noe gærnt med, kanskje?

Lenke til kommentar

Ja, hodetelefoner funker helt fint. Men kan høytalere bli ødelagt sånn over natten da? Den mottar i hvert fall strø for den lyset lyser. Tusen takk for hjelpen, selv om den ikke har fikset problemet.

Lenke til kommentar

Forsøk dette, "kontrollpanel -> lyd -> gå til høyttaler -> høyreklikk og trykk test". Da skal man kunne høre om de fungerer. Hvis ikke dette hjelper, går du til kontrollpanel -> system -> oppe til venstre "enhetsbehandling" -> lyd, video også trykk på pluss tegnet, og se om du får noe feil der.

Hvis ikke det er det heller, er det tydeligvis høyttalerne som er ødelagt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...