b-i-m-m-e Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Hallo, sitter og lager en hjemmeside for Kennelen til mamma. jeg har laget en side i dreamweaver (html) har da lastet ned newswriter som da er laget i php. skulle gjerne fått den på forsiden av html siden . legger ved ett bilde! Her er siden jeg skal plassere php scriptet i. Her er php scriptet sine filer-. Håper på raske svar. mvh bimme Endret 9. mai 2009 av bimme432 Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hallo, sitter og lager en hjemmeside for Kennelen til mamma. jeg har laget en side i dreamweaver (html) har da lastet ned newswriter som da er laget i php. skulle gjerne fått den på forsiden av html siden . legger ved ett bilde! Her er siden jeg skal plassere php scriptet i. Her er php scriptet sine filer-. Håper på raske svar. mvh bimme Hei, php vil jeg ikke si er noe du setter inn i html, men at html er endel av php. For du kan ha <head> tags og <body> tags og alt det der, men med en gang du legger inn noe php kode, så må fila ha ending .php og ikke .html. PHP sterter du enkelt nok med <?php og ender det med ?> . Alt mellom disse tagene skal være phpkode. På ditt prosjekt da, så må du sikkert endre fra.html til .php og så ville jeg der hvor du skulle ha denne nyhetsgreiene (eksempelvis en div-tag, vet ikke hva du har) gjort noe slik: <div> <?php Her ville jeg kopiert inn det som er i index.php fila og hatt de andre filene i samme mappe som denne filen som du kopierer alt inn i. ?> </div> Vet ikke om jeg misforsto spørsmålet eller om det var noen hjelp. Er i så fall bare spørre hvis det skulle være noe annet. Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 jeg skjønnte ikke helt dette. noen mulighet for og hjelpe meg med og skrive det inn så jeg får nyhetsdriten inn på forsiden ? Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg trenger også noen filer. De filene jeg trenger er der jeg plasserer index og andre undergrener. har sett litt på andre sider og der ser jeg på ftp'n at det er mange andre mapper . for eks : public.html, www , osv Noen steder jeg kan laste ned de uten og kjøpe nytt domene. for jeg skal bygge opp en ny side for kennelen til mamma som jeg sa isted, og der var det en gammel side med alle de tingene. men det er mye arbeid og slette ting så jeg får det gamle rent. + at jeg kan slette feil ting. jeg har nå index , css , image mappe. men jeg MÅ plassere det i de andre mappene som somregel følger med når du kjøper domene. (siden vill ikke fungere uten de mappene.=( ) håper på svar . btw . dårlig forklart ell ? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Nå orker ikke jeg detaljert, men ser du skal ha opp en nyhets system? Da må alle filene ha endelsen: .php som de har. Da laster du opp filene til root mappen og lager en mappe som heter: nyheter Inn der skal alle filene. Så åpner du notisblokk på pc-en Lim inn dette: Order allow,deny Deny from all Og trykk: Fil -> Lagre som -> Skriv inn: .htaccess Og den dropdown boxen under som har masse rare ting. Trykk -> Velg: "Alle filer" Deretter skal denne filen lastes opp til nyheter mappen Resten får sjekke opp selv. PS: Sjekk filen "Config" EDIT: Bimme432 - sjekk PM(url) Endret 9. mai 2009 av Gjest Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 skal se på det straks coldice. takk for at dere bryr dere. Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Hallo igjen. Når jeg nå går inn på www.kennelvaarvinden.no har jeg newswriter. bruker og pass er admin. Det jeg trenger nå er en mini guide for og få den på index.php. NOEn det ute som fikk veldig lyst til og hjelpe meg ? sry for en del dobbelposting. skal skjerpe meg.... edit: fått til. men når jeg nå har lastet opp ting. nærmer meg slutten nå men da får jeg denne: Warning: krsort() expects parameter 1 to be array, boolean given in /home/kennelva/public_html/index.php on line 93 åssen kan jeg få bort den `? Endret 10. mai 2009 av bimme432 Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 hei, hvis du poster index.php koden din, så hadde det vært lettere å se hvorfor du får denne feilmeldingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå