Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva var Nelson Mandelas rolle i kampen mot apartheid?

Anbefalte innlegg

Hei alle dere flinke forumbrukere! :)

Tenkte jeg kunne poste her med en problemstilling jeg skal jobbe med og fremføre i historie VG3 påbygning på tirsdag 12. mai jeg. Problemstillingen er altså det jeg har skrevet i emntittelen.

Jeg skal testet ut i følgende mål:

Historisk forståelse og metode:

• Finne og vurdere historisk materiale av ulik art og opphav som kilder, og bruke de i egne historiske framstillinger.

• Bruke digitale verktøy til å planlegge, gjennomføre og presentere en problemorientert undersøkelse ut fra egne spørsmål til et historisk materiale.

• Presentere en historisk person og drøfte hvordan samtidige ideer og samfunnsforhold påvirket denne personens tenkemåter og handlinger.

Samfunn og mennesker i tid:

• Undersøke en eller flere internasjonale konflikter etter 1945, og vurdere konfliktene, sett fra ulike perspektiver.

Dette er en prøveeksamen, bare så det er sagt, men teller ca like mye som en vanlig prøve/fremføring.

Det jeg hovedsaklig trenger hjelp til er et enkelt og greit svar på problemstillingen, hvorfor/hvordan Nelson Mandela fikk så stor innflytelse som det han gjorde og andre generelle tips til hva jeg kan ha med som er relevant til problemstillingen ;)

Takker på forhånd for eventuell hjelp :)

EDIT: Leif.

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...