BakerHansen Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Som tittelen sier er jeg på jakt etter en ATV som skal brukes til å frakte bagasje og folk opp til hytta, men også til litt lek og morro. Terrenget er type skogsterreng. Sølete på sommeren, samtidig som det er er litt steinete og på noen steder litt småbratt. ATV'n trenger ikke hvite skilter, og jeg tenker 15-20-25k uten å ha for mye peiling på hva som er vanlig å måtte gi. Kan gjerne kjøpe brukt. Føler meg mye mer sikker på kjente merker som suzuki og honda men om du gidder så forklar meg gjerne hva som er de safeste merkene innenfor ATV når det kommer til kvalitet osv. Takk på forhånd Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Polaris og Bombardier er vel gode merker. Ta et søk på autodb.no Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Sett litt på Yamaha raptor 350. Er dette en ATV som kommer seg oppover i ulent terreng? og hvis Ja, i hvilken grad? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Sett litt på Yamaha raptor 350. Er dette en ATV som kommer seg oppover i ulent terreng? og hvis Ja, i hvilken grad? Raptor 350 er en ren sportsmaskin med to-hjulstrekk. Ikke egnet til ditt formål. Med litt fart kan du riktignok komme deg et bra stykke fram i åpent og tørt terreng, men igjen, den er ikke laget for verken last eller passasjerer, ei heller sølete, steinete, småbratt skogsterreng. Du behøver en ATV med fire-hjulstrekk. 300-400ccm luftkjølt funker greit som trekkdyr, er lettkjørt og gir utmerket fremkommelighet, men vil nok ikke oppfattes som direkte sportslig. Vannkjølte modeller, som regel 400 ccm eller mer gir en god del mere power, men også noe høyere pris. De beste maskinene på kvalitet er tradisjonellt Honda, Yamaha, Suzuki og Kawasaki, men du gjør overhodet ikke noe dumt om du kjøper Can-am/bombardier, Polaris eller Arctic cat. Alle leverer gode maskiner, og har et godt utbygd forhandlernett. Utfordringen for din del blir å finne en slik for maks 25k, som ikke er oppbrukt. Du bør absolutt bevege deg til 30K eller mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå