-LarsLR Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Har klokket min I7 940 CPU som vanelig vis kjører på 2,93 GHz opp til 3,5 GHz med standard CPU kjøler. På max load ligger tempearatur på 53 grader på alle kjernene. Har hørt folk si at det er litt mye - men det er vel ikke det? btw; skjermkortet ligger på 53 grader på max temp det også, er det ''vanlig'' for dette kortet? (kortet er ikke klokket) Takk for svar! mvh Lars. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg ville ikke sagt det er i nærheten av for mye. Det er ikke akkurat lavt, men ikke skadelig høyt på noen måte. Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Det er jo ingenting med i7! Når jeg klokker min 920 til 3,6 ligger kjernetemperaturene på 83 ved full load. Skal visst tåle opp mot 100 i korte perioder iallfall Lenke til kommentar
Stig'n Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Det den ene karen her sier om 100c - ikke stol for mye på det...Kjøp deg en goood cpu kjøler for å være sikker, kjipt å sviav en prosessor til flere tusen...Lapping kan vel også hjelpe litt(google)- I REPEAT, do NOT exceed 75c - if you can help it! (det er skjermkort som tåler 95-120c, ikke cpu'er ((selv om de blir testet før utsending ved høye temps)) Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Min erfaring er at en cpu tåler 80-90 grader i årevis før den KANSKJE tar "kvelden". De fleste bytter uansett ut dataen etter 2-3 år Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jepp, sammer erfaringer her. ~80 grader er som regel ingen problem. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 53 grader er ingenting. De som sier noe annet er på bærtur, en grei regel er at så lenge det er stabilt er det bra nok...moderner cpuer har innebygd temperaturstyring og begynner å throttle seg ned(droppe klokkesykluser) når de når for høy temperatur. Ligger du under 80 grader så vil ikke varmen være noe problem. Lenke til kommentar
Stig'n Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 53 grader er ingenting. De som sier noe annet er på bærtur, en grei regel er at så lenge det er stabilt er det bra nok...moderner cpuer har innebygd temperaturstyring og begynner å throttle seg ned(droppe klokkesykluser) når de når for høy temperatur. Ligger du under 80 grader så vil ikke varmen være noe problem. jada, gode bær---litt umodne, men...jajja.... Back to the effin point: BRENN, så mye dere vil... Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 53 grader er ingenting. De som sier noe annet er på bærtur, en grei regel er at så lenge det er stabilt er det bra nok...moderner cpuer har innebygd temperaturstyring og begynner å throttle seg ned(droppe klokkesykluser) når de når for høy temperatur. Ligger du under 80 grader så vil ikke varmen være noe problem. jada, gode bær---litt umodne, men...jajja.... Back to the effin point: BRENN, så mye dere vil... Som kent -amd- sier proc'er tåler glatt 80-90 grader... Men det skader ikke å kjøpoe seg en god cpu vifte. Da faller jo støyen betraktelig også. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Lapper du CPUen har du NULL sjanse til å få noe garanti, forresten. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Lapper du CPUen har du NULL sjanse til å få noe garanti, forresten. it´s a risky business.... and, no pain, no gain ikke sant?? Lenke til kommentar
formann Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvilket program har du brukt for å laste prosessoren 100%, og hvilket prog. brukte du for å lese av temperatur? Lenke til kommentar
Stig'n Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hvilket program har du brukt for å laste prosessoren 100%, og hvilket prog. brukte du for å lese av temperatur? hvem do spørre?? speedfan,coretemp,realtemp,bios,rivatuner,evga precision tool... Lenke til kommentar
formann Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hvilket program har du brukt for å laste prosessoren 100%, og hvilket prog. brukte du for å lese av temperatur? hvem do spørre?? speedfan,coretemp,realtemp,bios,rivatuner,evga precision tool... Tja, kan det ha vært trådstarter jeg spurte? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Så lenge cpu er under 85 grader på full load i prime, så blunker jeg ikkje engang Dette er snakk om i7. Hvis cpu'en er på 75 grader full load, så har man ikkje overklokket nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå