BrokenTomato Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hei! Jeg så at jeg har abonnert på xbox live gold membership i over ett år selv om jeg solgte xboxen. Selvfølgelig min egen feil dette, men jeg gikk da til min xbox live side for å kansellere abonnementet. Fant ingenting på siden dems om å avslutte månedlig belastning. (59,- mnd.) Ble kraftig provosert av dette, og sendte deretter en mail til dem hvor jeg ber dem om å avslutte det månedlige trekket fra kredittkortet mitt. Da får jeg en mail tilbake som sier at jeg er nødt til å snakke med dem via telefon for å kansellere dette. Kan de virkelig kreve dette? Hva hvis jeg hadde vært døv og ikke kunne snakke, hva hadde de gjort da? Blir så provosert av hele hendelsen, vet at det er en bagatell å få det gjort men får lyst til å lage litt trøbbel dersom det de gjør faktisk ikke er lov. Lenke til kommentar
Dorf_2003 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 er du døv? jeg syns kanskje dersom du er det at du skal skrive det i mailen til de er du ikke døv. så syns jeg at du bør ringe dem ser faktisk ikke problemet ditt... med kommunikasjon løser det meste seg. men du kan jo krangle med dem, og fortsetet å betale 59kr (som du btw aldri vil få refundert) Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Dette er kun en prinsippsak. Selvfølgelig løser saken seg, jeg bare lurer på om det er juridisk lovlig å nekte og godta oppsigelse skriftlig? Hvis du ikke ser problemet mitt så bør du lese hele posten på nytt. Skriver at jeg vet det er en bagatell, og at saken provoserer meg fordi jeg ikke kan skjønne at det skal være lov å nekte å registrere oppsigelse via skriftlig henvendelse. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 E-post er ikke skriftlig kommunikasjon. For øvrig hersker det avtalefrihet i kongeriket, så man kan faktisk avtale hvilke former en oppsigelse skal ta. Normalt går det andre veien, altså at man krever skriftlig oppsigelse, men muntlig er heller ikke å utelukke. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 E-post er ikke skriftlig kommunikasjon. Hva er e-post om det ikke er skriftlig kommunikasjon? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 E- post regnes som elektronisk kommunikasjon i de juridiske kretser. Derfor mange lover har fått nye spesialhjemler som også tillater elektronisk kommunikasjon, altså blant annet e-post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå