Arti-Ravnos Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg sitter her og jobber med et prosjekt i Access 2003 og lurte på om det var mulig å aktivere og deaktivere tekstbokser i et skjema som jeg har laget ved hjelp av en vekselknapp. Skjema viser en oversikt over medlemmer, men istedenfor å slette medlemmet når det ikke er medlem lenger så skal jeg ta vare på medlemsopplysningene. Jeg har laget et ja/nei-felt i medlemstabellen som forteller om medlemmet har sluttet eller ikke. Nå bruker jeg en vekselknapp til å skifte denne verdien mellom ja og nei. Det jeg ønsker er at alle feltene i medlemsskjemaet skal deaktiveres, slik at de verken kan endres eller få fokus, dersom medlemmet har sluttet, altså når ja/nei-feltet har verdien "ja", eller mer korrekt -1. Jeg ønsker også at medlemmet kan aktiveres igjen dersom dette skulle være nødvendig. Da skal alle feltene i skjema bli aktive igjen. Lurer på om dette er mulig ved å bruke en makro eller en form for hendelseprosedyre. Noen som kan hjelpe? :] Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Hei.. Nå er det en stund siden jeg har brukt Access, men er ikke noe problem å gjøre dette med vba. Er bare å bruke .Enabled egenskapen til tekstboksene. Ser for meg at Afterupdate eventen til vekselsknappen er stedet å legge koden. Tekstxxx.Enabled = Veksleknapp.Value Tekstxxx.Enabled = Veksleknapp.Value Tekstxxx.Enabled = Veksleknapp.Value osv Håper dette ga mening og hjalp litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå