Svendsen Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg har problemer med å få ordentlig tv bilde fra pc'n. Jeg får svart hvit bilde bare. Bruker S-VHS kabel fra PC til scart overgangen på TV. Noen som har samme problem eller tips? Jeg har ATI Radeon Mobile (eller noe sånt), bruker ATI sitt tillegs program. På forhånd takk Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Har en kompis som hadde samme problem med samme maskin. Når han rørte litt på pluggen(eller der man setter i ledningen på selve maskinen), fikk han farger. Så i alle fall på den maskinen virker det som om det er en svakhet/feil der. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Enkelte maskiner som er importert fra Asia bruker en annen TV-ut standard slik at det blir svart-hvitt på TV-skjermen her i Norge. F.eks. må man bruke en "overgang" på Z-note 2002 maskiner for å få farger på TV-en. Kanskje det må en liknende løsning til på disse maskinene? Eller så kan du prøve "leke" litt med kabelen, mulig det er noe løse kontakter etc. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Hvordan overgang er dette? Er det noe software som kan gjøre jobben? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg får vel svare som jeg pleier: Når man ikke får farger, er de vanligste feilene: - Skjermkort ikke stilt til PAL. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video. - Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video). Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Tusen takk for svaret , har jeg no konkret å sjekke Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Dette problemet forekommer fordi Scart i prinsippet er et europeisk fenomen... Den vanligste feilen er at man selvom man bruker S-video til scart er nødt til å ha en scart kontakt som støtter S-video. Mange TVer har 2 scart kontakter hvor den ene støtter S-video og den andre RGB for eks. Du må da velge riktig scart kontakt og riktig kanal på noen tver.. Det er også riktig som noen skriver at du kan få svart/hvitt dersom noe er galt med kortet eller ledningen, dette fordi alle pinnene ikke får kontakt. Dersom TVen ikke støtter S-video kan man bruke en omformer som vil gi farger via scart. På nyere TVer som har egen S-video ingang via S-video plugg er det best å bruke en kabel som går til denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå