Gå til innhold

Gaming PC 9k-12k

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg ny PC ettersom den jeg har allerede er begynt å ta kvelden. Jeg vil bruke mellom 9000-12000 kroner totalt.

Jeg har allerede 24" skjerm, mus, tastatur etc - så det blir bare kassen jeg skal ha.

Hva bør jeg kjøpe? 4870 eller GTX260? Hvilken prosessor? QuadCore eller Dual2Core?

Er veldig mye jeg kan velge mellom her, kan si jeg er ganske datakyndig - men når det kommer til dette med valg vet jeg sannelig ikke helt!

Hjelp! :)

Edit: STASJONÆR PC :)

Endret av stienj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå får

IC2D E8400, CPU. / + en CPU kjøler til 300-600 kr!

4870 eller 4880/90.

Antec har mange fine kabinetter!

650-1000W strømforsyning ( gjerne modduler )

4GB DDR2 1000MHz Minne, uansett hvordan!

Socket 775 HK

Samsung SpinPoint 1 TB 7200 RPM

PS: Grunnen til at jeg vill valgt 775 isteden for 1366, er at hvis du skal ha en pc til ca 10k, så blir det for dyrt med i7, ddr3 og HK!!

Martin

Lenke til kommentar

Det blir det da for all del ikke. Ta en kikk innom denne tråden her. Det beste oppsettet som er designet til gaming, koster ikke mer enn 9100 kroner, og inkluderer samtlige av de tre faktorene du nevnte. For å få en virkelig uovertruffen gaming PC, kan du fint legge til et ekstra HD 4890 skjermkort og en SSD (eksemplar). Det er trolig lurest å kjøpe både fra Amentio og it24.no isåfall, siden sistnevnte har prosessor og SSD billigst, mens førstnevnte er billigst på alt annet. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...