BWW Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Har to filer som noen andre har laget i Publisher og konvertert til .pdf, men nå trenger jeg dem i pub igjen! Finnes det noen prog. for dette? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Tror desverre det ikke er mulig. PDF-formatet blir generert uten å lagre Microsofts formatteringskoder, noe som publisher må ha for å kunne redigere filene. Så vidt meg bekjent kan ikke filer lagres i .pdf (med mindre de lages i Adobe Acrobat e.l.), men genereres fra utskrift. Det man sitter igjen med er kun det visuelle uttrykket man har på papiret, ikke en redigerbar fil. Lenke til kommentar
BWW Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Tenkte meg det. Har Quick Pdf men den går selvfølgelig bare Adobes sin vei. Ellers takk for bekreftelsen Lenke til kommentar
Antiklimax Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Hvis det er en liten endring prøv å redigere pdf i Adobe Photoshop Lenke til kommentar
BWW Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Godt forslag, men Photoshop viser vel bare doc. slik som Reader. Skal prøve ihvertfall når jeg kommer hjem. Sitter på jobb har ikke PS her. Lenke til kommentar
Antiklimax Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg testa no, du får åpne det i Photoshop og det går fint å redigere det der, 8) Lenke til kommentar
arcade Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Problemet når du åpner en PDF i Photoshop er at du rastrerer filen (gjør den om til et bilde). En PDF kan nemlig inneholde både bilder, tekst og tegning. Om en PDF blir rastrert, vil kvaliteten på tekst og tegning bli merkbart dårligere, spesiellt om du ønsker å forstørre noen av elementene. Om du har fullversjonen av Acrobat, kan du gjøre mindre endringer der. Du kan også prøve et verktøy/plugin fra Enfocus som heter Pitstop, som gjør deg istand til å gjøre større endringer i PDF'en i fullversjonen av Acrobat. Du kan lese mer om det her. Arcade Lenke til kommentar
Antiklimax Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Det bakker jeg opp,- Tenkte ikke så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå