Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ta opp lån som student, med samtidig har lån fra lånekassa

Slush1

Anbefalte innlegg

Hej,

Har tenkt på å søke ekstra låne, samtidig som jeg allerede har lån fra lånekassa. Grunnen er fordi; Jeg trenger ekstra med penger for å betale de resterende timene jeg har mot billappen og oppkjøring. Er ikke mange timene, men én kjøretime sluker pengene fort ned.

Jeg får 6500.- per uke av lånekassen, men blir ikke mye, når betaling av hus - regning, internett og mat. Som kommer i tillegg. Brukte en god del av stuidelånet på kjøretimer, som jeg har satt opp i budsjettet mitt. Men har snart nådd grensen.

Derfor har jeg tenkt å søke et ekstra lån, samtidig som at jeg har lån fra lånekassa. Sånn at jeg får fullført billappen. Har søkt sommerjobb, men ikke sikkert jeg får. Og har oppkjøring 18.6, som da hjelper lite.

Det jeg lurer på er:

Hvilken type lån er det dere anbefaler? Evnt, låneselskaper som bør holdes unna. Hørt om noe som heter "privat-lån" Sett mange sånne "Lån 200.000 tusen NÅ, med bare en telefonsamtale unna" i avisen etc. Men de går jeg ikke på.

Anbefales det ikke og hvorfor?

Kan jeg søke et annet lån, når jeg allerde har lån fra lånekassa?

Hva innebærer det å søke et ekstra lån?

Kom med deres tanker og meninger om akkurat dette. Vær saklig og begrunn skikkelig på hvorfor du akkurat sier/mener det.

Takker på forhånd. :)

Endret av Slush1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg lurer på er:

Hvilken type lån er det dere anbefaler? Evnt, låneselskaper som bør holdes unna. Hørt om noe som heter "privat-lån" Sett mange sånne "Lån 200.000 tusen NÅ, med bare en telefonsamtale unna" i avisen etc. Men de går jeg ikke på.

Anbefales det ikke og hvorfor?

Generelt er det vanskelig å anbefale forbrukslån i det hele tatt. Særlig når du ikke har jobb.

Kan jeg søke et annet lån, når jeg allerde har lån fra lånekassa?

Ja det er klart.

Hva innebærer det å søke et ekstra lån?

I ditt tilfell vil det, pga. manglende inntekter, antagelig bety en gjeldsspiral.

Kom med deres tanker og meninger om akkurat dette. Vær saklig og begrunn skikkelig på hvorfor du akkurat sier/mener det.

Veldig skeptisk til planene dine, fordi du vist manglende evne til å estimere kostnadene ved å ta lappen, samt manglende evne til å spare opp penger. For meg er det en indikasjon på at du bør ta en pause.

Antagelig burde du ta del i valgkampen til KRF og sikre de flest mulig stemmer.

Videre tror jeg at i realiteten har du små sjanser til å ta opp et forbrukslån. Du vil antagelig, pga manglende inntekt, komme svært dårlig ut på kredittscoreinger.

Lenke til kommentar

Var jeg deg hadde jeg tatt en jobb ASAP. Dessutten ville jeg spurt om å få låne penger til bil lappen fra foreldre hvis det var mulig. Du ligger tynt ann når du må begynne å låne penger til forbruk og bør derfor gjøre dette i så liten grad som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...