Kirchhoff Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Så da har vi avkreftet myten om vista sin dårlige spillytelse? Kan du forklare for meg hvordan det er brukerfeil å skru av ipv6? Sånne rare ting sjer i alle windows os, enkelte ting fungerer ikke som det skal. Selv opplevde jeg at cod4 multiplayer ikke ville starte i min vista instalasjon, og jeg roper ikke TIL HELVETE MED VISTA! Hva tenker du når du sier at det er brukerfeil å ikke skru av UAC? UAC gir ekstra sikkerhet, og det er ikke unormalt at folk stjeler kredittkort informasjon(det har faktisk skjedd mamma og pappa), om du hever deg over denne ekstra sikkerheten kan du skru det av(det er jo vanlig at pc vante folk bruker programmer som trenger admin rettigheter litt oftere av andre). Jeg har mange mange års erfaring fra software utviklings bransjen (windows, linux, embeded, drivere, encryption, filsystem, symbian, windows mobile, android som nøkkelord) og server bransjen (blir mest lamp løsninger, der også windows og linux). Dette er da ikke et argument? Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Dette er da ikke et argument? Hvis du leser posten igjen ser du at det ikke var ett svar til deg , og han satte spørsmål om min erfaring. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Erfaring ja, om du må ha UAC på for sikkerheita si skuld så er det kanskje erfaring. Veit ikkje heilt kordan det er med deg, men det ser ut som du kunne skrudd det av, og ergo ikkje vore noke problem. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Joda vista kan være kurrant det også. Jeg har en maskin med XP og en med Vista. Brukervennligheten på vista er brukbar den etter man har konfigurert den en times tid. Noe som ikke er nødvendig i XP. Ytelsen er fin den når man dobler prosessor ytelse, ram mengde og grafikk kort. Stabilitet, tja etter 3 år så har den kommet seg betraktelig. Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Erfaring ja, om du må ha UAC på for sikkerheita si skuld så er det kanskje erfaring. Veit ikkje heilt kordan det er med deg, men det ser ut som du kunne skrudd det av, og ergo ikkje vore noke problem. Og å skru av ipv6 og instalere SP1 glemte vi? Og jeg trenger ikke UAC på, men jeg skal ikke trenge å finjustere os'et for å få det til å fungere "normalt". Jeg har drevet med user interface design og psykologien bak det og en god del av microsoft's valg er fullstendig idiotiske. At UAC f.eks spør om access på å endre bakgrunnsbilde på din bruker... what? Poenget er ? Det hadde fungert om det ikke hadde kommet opp hvert 15 sec for å spørre spørsmål. Men når den gjør det er den fullstendig ubrukelig, inkludert for nye brukere, de blir vandt til å trykke next next next next som man alltid må for å gjøre noe i windows, og slutter da å lese meldingene. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg har aldri fått spørsmål om admin rettigheter når man bytter bakrunnsbilde, det er bare oppspinn. UAC kommer bare når du instalerer og når du åpner programmer som har lyst på(de trenger ikke det nødvendig vis) admin rettigheter(som fraps og cpuz). Man møter ikke uac noe særlig til daglig(om man ikke bruker disse programmene ofte(noe som jeg skrev i en tidligere post)). Å forandre klokkeslett trenger også admin rettigheter, vet ikke helt hvorfor, men det er visst nødvendig, for W7 trenger amdin rettigheter for det også. Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg har aldri fått spørsmål om admin rettigheter når man bytter bakrunnsbilde, det er bare oppspinn. Da har du aldri gjort det på en vista uten alle nyeste oppdateringer... for jo, du trenger definitivt det. Du trenger også 2 continue's for å endre resolution på vista retail. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Det har jeg aldri opplevd i mine 1,5 år med vista, det er ikke nødvendig i windows 7 hvertfall. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 UAC er "brukervennlighet" fra helvette Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Erfaring ja, om du må ha UAC på for sikkerheita si skuld så er det kanskje erfaring. Veit ikkje heilt kordan det er med deg, men det ser ut som du kunne skrudd det av, og ergo ikkje vore noke problem. Og å skru av ipv6 og instalere SP1 glemte vi? Og jeg trenger ikke UAC på, men jeg skal ikke trenge å finjustere os'et for å få det til å fungere "normalt". Jeg har drevet med user interface design og psykologien bak det og en god del av microsoft's valg er fullstendig idiotiske. At UAC f.eks spør om access på å endre bakgrunnsbilde på din bruker... what? Poenget er ? Det hadde fungert om det ikke hadde kommet opp hvert 15 sec for å spørre spørsmål. Men når den gjør det er den fullstendig ubrukelig, inkludert for nye brukere, de blir vandt til å trykke next next next next som man alltid må for å gjøre noe i windows, og slutter da å lese meldingene. Det glemte vi fordi det er brukerfeil / maskinvarefeil. Du meiner virklieg at man ikkje kan installere Vista RTM også installere Sp1 uten å få krasj? Så innsnevra tankegangen kan man virkleg ikkje være i 2009. OK, kanskje du opplever det på din maskin, men da er den ikkje heilt frisk. Har litt lyst til å slå på igjen UAC, ta fram stoppeklokka og notere ned kor mange sekunder det er mellom kvar gang UAC dukker opp. Klart at alle brukere er forskjellig, men om tviler litt på at det er kvart 15 sekund. Det går ann å slå av til kjendsfolk. Og om du skulle være ein så spesiell bruker at den skulle dukke opp kvart 15 sekund, så skru den av, for da håper eg du veit kva du driver med. Normale brukere får den ikkje opp så ofte... Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Det glemte vi fordi det er brukerfeil / maskinvarefeil.Du meiner virklieg at man ikkje kan installere Vista RTM også installere Sp1 uten å få krasj? Det er nok en driver eller noe sånt, men hardware er det ikke, jeg har sett det på 2 systemer og de er definitivt stabile (hardware testet). Snakket med en venn av meg som driver i bedrifts markedet og han hadde også sett dette, sa det var en av driverne vista ship'et med som blokker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå