Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows CD funker ikke?

Anbefalte innlegg

Hey, jeg har lest om dette problemet før på denne siden men har ikke funnet en løsning.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Jeg har "Operativsystem-CD Microsoft WIndows XP Home Edition Service Pack 2", CDen til Windows (forhåpentligvis)

Jeg har gått inn i BIOS når PCen booter og satt CD-rom til boot1, floppy til boot2 og HD til boot3. Når jeg da rebooter vanlig med CDen i, skjer det ikke noe annerledes. Det kommer ikke noe "Push F8 to boot with CD" som noen sier at jeg burde få, eller "Push any key to boot with CD". Trykker jeg på noen av F-knappene kommer jeg enten til BIOS Setup eller et eller annet med "PC Angel"... som sagt ikke noe forskjellig oppstart enn vanlig.

Det er problemet jeg har. Bare jeg får CDen til å fungere så tror jeg at jeg klarer å fikse det. Er det noe galt med CD-rom kanskje? Har bare 1 plass å sette inn CD på maskinen, har prøvd å se om det mangler noe ledninger etc... men vet ikke om det er noe galt eller ikke.

Takker for svar og håper at jeg får fikset det fort (skal på LAN senere i dag :p)

Hvis dere trenger noe mer info bare spør.

Mvh Teerah

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den feilmeldingen tilsier at det er bootsectoren på harddisken som er problemet. Rart du ikke får boota med cd, det har alltid funket for meg

Forsøk 1: REPARERING

1. Boot opp med Windows XP Disk

2. Velg repair console (E)

3. Velg disk

4. Kjør følgende kommandoper

CHKDSK /F

FIXMBR

FIXBOOT

Forsøk 2: FORMATERING

REDDING AV FILER

1. Boot opp puppylinux

2. Start opp med norsk tastaturspråk, xorg som X-motor og oppløsningen som passer skjermen din

3. Gå til "drives"-snarveien på skrivebordet og mount diskene du trenger (den ødelagte, samt backup-mediet)

4. Gå på "home" som også ligger på skrivebordet og let deg frem til mappene dem er mountet til og kopier over

NULLE UT DISKEN

1. Boot opp Ultimate Boot CD

2. Velg Hard Disk Tools - Wiping tools - Active@ Killdisk

3. Finn disken og kjør "One Pass Zeros"

4. Reformater

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...