MoJo112 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Satt på bussen hjem i dag og irriterte meg over at jeg ikke fikk tak i tørris så raskt som jeg trengte det. Kom da på dette: Hva om jeg bruker vanlig isbiter sm du har i brusen oppi tørris kjøleren? dette har jeg tilgang på hele tida og er veldig billig å bruke. Problemet er at jeg aldri har sitt noen bruke dette, hvorfor ikke? Er det noe jeg ikke har tenkt på her? Hvis noen av dere har hørt om dette, send link eller forklar vær så snill :!: Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 For det første er tørris -78,5 og is er rundt 0 grader, for det andre blir tørris til gass og is til vann, og vannet vil renne ut over hovedkortet osv. Forstår du? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Du kan bruke nitrogen. Men tviler på at du har det liggende med mindre du har vortebehandler Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) ... glem det, andre har svart Endret 8. mai 2009 av HansiBanzi Lenke til kommentar
MoJo112 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Tror jeg har formulert meg dårlig. Skal IKKE blande Tørris og vanlig isbiter. Jeg vil bare bruke vanlige isbiter (H2O) oppi kjøleren min. Vet selfølgelig at vann fryser på 0 grader og ikke kan blandes me Tørris osv. Endret 8. mai 2009 av MoJo112 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Leste du mitt innlegg? Tørris er myyye mer effektiv enn is og skader ikke komponenter når det smelter. Lenke til kommentar
MoJo112 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Leste du mitt innlegg? Tørris er myyye mer effektiv enn is og skader ikke komponenter når det smelter. Ja leste ditt innlegg. Leste du mitt? Har ikke tilgang på tørris atm og lurte derfor på å gjøre et lite ekspriment me vanlig is. Vet at tørris er mye mer efektivt da jeg og noen venner har testet dette før. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Leste du mitt innlegg? Tørris er myyye mer effektiv enn is og skader ikke komponenter når det smelter. Ja leste ditt innlegg. Leste du mitt? Har ikke tilgang på tørris atm og lurte derfor på å gjøre et lite ekspriment me vanlig is. Vet at tørris er mye mer efektivt da jeg og noen venner har testet dette før. Ja, og jeg sa nei! For is vil smelte og renne ut over komponenter, dessuten er is rundt 0 grader og tørris nermere minus 78 grader. Lenke til kommentar
MoJo112 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Hvordan kan det renne ut over komponentene? I form av kondens da mener du? Men fatter ikke hvorfor du blander inn temp på tørris? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Tørris = CO2 Is = H2O Når tørris smelter så forsvinner det ut i rommet som gass, når is smelter så blir det til vann som kortslutter komponenter og fuktskader sensitive deler. Hvorfor jeg blander inn temperaturer? Jeg snakker om effektivitet, tror du virkelig at 0 grader vil kjøle like mye ned som minus 78? Det blir som å varme opp vannet med å legge en kjele med vann i fanget for å varme det opp. Is fungerer sikkert, men da må det være null kontakt med komponenter, røret ditt må ha en bunn og være vanntett. Blir neppe noe ekstremt da. Endret 8. mai 2009 av Blomsterbob Lenke til kommentar
MoJo112 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Ok forsto litt mer hva du mener naa. Alu pot'en er vanntett ja. Tenkte meg at det ikke blir samme effekt med temp rundt frysepunktet. Takker får svar og god forklaring. Bestiller meg litt tørr is i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå