Martin HaTh Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Hallo. For godt over 1/2 år siden inverstere jeg i denne PCen jeg sitter å skriver med nå. Alt funket helt fin blablabla, helt til for kanskje 1 mdn++ siden, hvor PCen fikk mystitske freezes mens jeg gjorde div ting. Jeg prøvde å fikse det, men ingen ting skjedde. Så viste det seg at RAMen tar del i problemet, alt funker nemmelig perfekt hvis jeg bare har 1 brikke (kjører 2x2gb) inni. Hjelper ikke om jeg setter en i slot 1 og den andre i slot 4, det går rett og slett ikke. På RAMen står det 2.1V, så jeg satte det manuelt i BIOS til 2.1V, men ingen ting skjedde. Er det noe feil med RAMen eller kanskje HKet? RAM HK Endret 8. mai 2009 av PartyLøven Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 PCen fikk mystitske freezes mens jeg gjorde div ting. Er det noe feil med RAMen eller kanskje HKet? RAM HK Hvis det var HK eller RAM burde jo feilen være der også når du ikke gjorde "mye på en gang" på pcn. Vet ikke, men tror det like gjerne kan være noe buggete software som skaper problemer. Har selv opplevd å ha fått feilmeldinger om bl.a. minneadresse-områder. Etter en formatering/clean-install av Windows forsvant det. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Det er nok at jeg går inn på TF2, og trykker "Uppdate List" på server list, så fryser den. Burde jeg formatere? Tenkte på det igår, men gadd ikke, litt mye stress, men hvis det stopper dette så gjør jeg det med glede Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 For meg virker det i allefall som det er software-relatert. Er litt pes å formatere/legge inn alt på nytt ja, men kan gjøre underverker på diffuse problemer. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Ja, får håpe det funker. Tror jeg prøver meg på Windows7 RC, hadde build 7057 en stund, og likte det, lite som ikke fungerte, så gir 7 en ny sjangse. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Nyformatert, windows 7, og den har ikke klikket ennå. Den har sluttet å klikke får jeg oppdaterer server listen på TF2 EDIT: Og nå er den igang igjen... først klikket TF2 da jeg refresha serverene som vanlig, og jeg hadde VLC oppe. Jeg kuttet strømmen, og startet BARE TF2. Ingen ting skjedde. Minimerte den, og skulle åpne en fil i VLC, og idet jeg trykker på filen *Freeze*. Kan det ha en sammenheng eller var det tilfeldig? Kan det ha noe med nettverkskort(evt. drivere) som gjør at alt fryser? Skal prøve å skifte kort til et annet, og se om det funker. Har dette. Her ser det ut som vi finner noe: CNet CWP-854 Wireless-G PCI Adapter:Drivere fra helvete 30. apr 2009 – Av: Jonas Eggen. Konklusjon De nyeste driverne fra Ralink får min 64bits Vista til å fryse. Mange andre har problemet, så jeg skjønner ikke at Ralink ikke har gjort noe ennå. Fungerer uten å fryse med en eldre driver, men da fallt nettverket ut ved høy last. Fungerer derimot toppers i den andre pc'n(32bits XP) jeg satte det i da jeg ikke gadd det mer. EDIT: Nei, det andre kortet vant jeg ikke drivere til, men slettet alt som heter nettverksdrivere, plugga inn det kortet jeg har brukt den siste tiden, og instalerte driveren som jeg har på en CD. Har bare vært en freeze, og da var jeg ikke her engang. Får se om det blir et problem, eller om det bare skjer litt innimellom. Endret 10. mai 2009 av PartyLøven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå