Gå til innhold

Ny festivalguide - 20000 treff på 2 måneder...

Gjest Slettet+9817234

Er dette bra eller dårlig?  

7 stemmer

1. 1. Skal denne utvikles videre, eller legges ned?

• Ja, denne må videreføres
      5
    • Sikkert greit nok
      1
    • Det er alt for mange slike
      0
    • Bortkastet tid
      1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234

Hei. :thumbup:

Nå har det begynt å ta litt av. Siden min har nå over 20.000 besøk på litt over 2 måneder.

Mesteparten av innholdet er oppdatert, men det mangler jo alltids noe her og der. Det er veldig mange festivaler og arrangement å oppdatere alene, så jeg trenger flere medlemmer/besøk som kanskje kan bidra litt.

Har du en eller flere favoritt band/artister eller festivaler, så sjekk om de er registrert, og legg dem gjerne til hvis de mangler. Siden er under stadig utvikling og forbedring. Forslag og tilbakemeldinger mottas med takk!

Det er registrert over 300 festivaler og snart 600 artister/band så langt, og det legges stadig til nye.

Det er mulig å laste opp bilder på artister, og snart også på festivalene. Diskusjoner/kommentarer o.l. er delvis på plass, samt et raffinert system for å filtrere informasjonen ut fra hvor de enkelte besøkende bor. Dette er rett rundt hjørnet. Det er derfor viktig at alle festivaler o.l. blir registrert med stedsinfor (kartreferanse). Da blir mulighetene enorme!

Klikk gjerne innom og ta en titt. Addressen er: www.festivalguide.no (hvorfor får jeg ikke satt inn hyperlink her?)

Finner dere noe som ikke fungerer, så send gjerne en feilmelding/beskrivelse til [email protected]

Endret av Slettet+9817234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes denne var fin, jeg. Litt i startgropa ennå, men kan absolutt bli et nyttig bidrag =)

Jeg savnet en forklaring på de ulike symbolene, samt muligheten til å dele inn festivalene etter type. F. eks musikkfestival, matfestival, dansefestival og sånt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Synes denne var fin, jeg. Litt i startgropa ennå, men kan absolutt bli et nyttig bidrag =)

Jeg savnet en forklaring på de ulike symbolene, samt muligheten til å dele inn festivalene etter type. F. eks musikkfestival, matfestival, dansefestival og sånt.

Takk.

Jo, den er i startgropa, men mye er ferdig, bare ikke aktivert og koblet enda. Symbolene betyr det du savnet. Det skal forestille kategorier. Når man legger til eller endrer en festival, så kan man velge kategorier. Du mener sikkert at det mangler en mulighet for å filtrere bare de typene man ønsker, og det er ikke langt unna. Kategoriene er der jo, så det er bare et skjema og noen spørringer fra å realiseres. I tillegg kommer det mulighet for å registere hvor man bor, og dermed vise bare arrangement innenfor en valgfri radius.

Det er også på plass, men jeg mangler funksjonen for å registrere bosted via web. Har lagt det inn manuelt for min konto, og det fungerte veldig bra (forutsatt at det blir registrert hvor festivalen hører hjemme, hvilket alt er på plass og operativt).

Det er bare å registrere seg og legge/endre saker og ting. Da får vi også sett litt mer på hvordan ting fungerer (og om det fungerer...) Det blir jo fort noen småfeil som jeg ikke finner uten at noen påpeker dem.

Takk for kommentaren!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Med tanke på at andre kan legge til festivaler, vil du se over og godkjenne alle bidragene? Kan jo lett bli mye tull og rot hvis folk får herje fritt :b

Ja, det kan det fort bli. Det var i utgangspunktet tenkt å ha flere brukernivåer, slik at f.eks. alle kunne legge til, noen kan endre, og noen helt få kan slette. Denne tilgangen ville delvis bli oppgradert automatisk etterhvert som det kom så og så mange godkjente bidrag fra en bruker, eller at andre besøkende kan gi +/- karakterer på artikler og personer. Rapportering av feilaktig eller upassende informasjon m.m. Mye semi-automatikk med andre ord.

Det vil også bli generert rapporter til webmaster og andre utvalgte som må gjennomgås for evt. siste godkjenning av saker og ting.

Alle endringer som gjøres på en festival e.l. fører til at det samtidig lagres en kopi av innholdet slik det var før det ble endret, med tidspunkt, brukerid og andre nyttige parametere. Da er det ikke så vanskelig å gjenopprette til tidligere stadier, blokkere brukere m.m. Dette kan jo også skje automatisk hvis noen sier at det er feil eller usømmeligheter.

Men, ikke alt dette er på plass enda. Det kan ta litt tid, så for å være helt sikker følger jeg nøye med, og tar backup ganske ofte i denne fasen. Det er selve infrastrukturen jeg jobber mest med, og den nærmer seg ferdig, så kommer funksjonaliteten rundt det hele når det underliggende er på plass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Spennende prosjekt, da, og adressen du har kapret er jo gull verdt =]

Noen markedsføringsplan, da?

Jeg har aldri vært verken flink til, eller opptatt av å tjene penger på prosjektene mine. Men, nå er det nok tiden for å benytte seg av de mulighetene man får. Vet bare ikke helt hvordan...

Skulle tro at når det er så mye besøk, så burde det være mulig å få noen sponsorer eller reklamebannere. Selve markedsføringen tror jeg skjer av seg selv (besøkstall), og ved hjelp av Google og jungeltelegrafen. Nå har det vært over 20.000 besøk siden 8/3, og det har jeg inntrykk av at er ganske bra for en nybegynner.

Gode adresser... "Ja, adressa mi får du aldri", stod det i en bok...

Jeg er også eier av www.justismord.no (har egentlig solgt den, men har ikke fått hele betalingen enda...) Ikke noe innhold der, men en verdifull adresse i de rette hender.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
20.000 treff siden 8/3 er jo jævlig, bra da. :)

Det beste er jo om du hadde fått i stand noe samarbeid med festivalene, og sånn. Men dette er jo et prosjekt du kan utvide i det uendelige, nesten. Mye gøy man kan gjøre med dette.

Ja, det er masse muligheter - Men også mye jobb... Håper det er verdt bryet. Kona liker ikke at jeg bare sitter å diller, og ikke viser til noe i banken...

Hvis folk er interessert, så må de gjerne komme med tilbakemeldinger, forslag og feilmeldinger.

Det er mange besøk, men ikke så mange som registrerer seg og gir tilbakemelding, så jeg vet ikke alltid hva som fungerer, eller hva som må endres.

Lenke til kommentar

Alt må ikke resultere i penger, da. Hvis dette er lidenskapen din, spiller det ingen rolle om du tjener på det eller ikke. Med mindre du har sagt opp jobben for å satse på festivalguiden, da. :p

Neimen om jeg vet hvordan du kan få flere til å registrere seg. Lokke med konkurranser, poeng, eller noe i den duren?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Alt må ikke resultere i penger, da. Hvis dette er lidenskapen din, spiller det ingen rolle om du tjener på det eller ikke. Med mindre du har sagt opp jobben for å satse på festivalguiden, da. :p

Neimen om jeg vet hvordan du kan få flere til å registrere seg. Lokke med konkurranser, poeng, eller noe i den duren?

I utgangspunktet dreier det seg ikke om penger. I første omgang er det jo rene utdanningen å sette seg inn i de forskjellige teknologiene som må til for å realisere dette. Servere, databaser, programmeringsspråk, css/html og analysering av diverse data.

Men, det krever mye tid, og i tillegg ser det jo ut som jeg har funnet en nisje som mange interesserer seg for. Det kommer aldri på tale at informasjonen her skal koste penger - det må alltid være gratis for besøkende. Men, hvis noen vil betale for reklame eller sponsing, så er jo det midt i blinken. Da mener jeg firma o.l. ikke private.

Poeng blir allerede registrert for de fleste typer bidrag, og flere kommer.

Man får poeng for å legge til nye festivaler, artister, kommentarer, bilder, samt endring av informasjonen. I tillegg arbeider jeg med et system for å gi poeng for "tell a friend", samt ekstra bonus hvis den du sender meldingen til faktisk registrerer seg. (for øyeblikket fungerer ikke mail komponenten, så jeg får ikke gjort noe med det).

Alt dette er jo bare poeng, og vil jo ikke resultere i annet enn anerkjennelse og status for de besøkende. Men, tjener jeg penger på dette, så vil jeg absolutt legge opp til at det blir premier (billetter og gavekort) basert på disse dataene. Da tror jeg det villle blitt veldig moro og engasjerende å jobbe med dette.

Jeg tenker også på å lage poengsystem for linking til siden min. At folk kan få en link med en ID som kan registreres når noen følger den til min side.

Jeg er forøvrig på utkikk etter følgende: Ikoner for kategorier osv., bilder av artister som er lov å bruke fritt, hvordan streame musikken deres uten å bryte loven, designforslag (css og grafikk), m.m.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+9817234

OK! Over 30.000 besøk, og massevis av festivaler og artister.

Siden har fått ny design (igjen) - Håper det faller mer i smak denne gangen.

Jeg mangler fremdeles testpersoner/medlemmer som kan gi tilbakemelding på evt. feil og ting som bør endres, eller forslag til nye funksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...