sunh Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Heisann! Håper noen kan hjelpe meg med en problemstilling. Mange har sikkert observert det samme som meg, men jeg lurer på hvorfor det faktisk er slik. Tester er gjort på en 6 Megabit/sek ADSL. Testene er gjort fler ganger for å øke påliteligheten. Måling nummer 1: Jeg laster ned en stor fil via en kjapp FTP- eller HTTP-server, og hastigheten stabiliserer seg etterhvert på maksimum: 669 kilobyte/sek. Som skal tilsvare 5352 kilobit/sek. Disse resultatene får jeg både i Firefox og ved bruk av Wget. Måling nummer 2: Jeg tar en hastighetsmåling vha. f.eks. IT-avisens Speedometer, og får oppgitt at hastigheten på linja mi er 5480 kilobit/sek. Spørsmålet mitt er enkelt og greit; Hvorfor får man forskjellige resultater? Endret 8. mai 2009 av sunh Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Det har med kapasitet på måleserver, hvordan målingen utføres og infrastruktur. De to resultatene du fikk var jo temmelig like og ligger rimelig nær 6Mbit slik jeg ser det. Du kan prøve å måle med http://speedtest.net og se hvilket resultat du får der. Har selv 6/6 linje her og pleier å ligge veldig nær det resultatet på speedtest mot Jessheim (+/- 100kbit). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå