Gå til innhold

Arkivering av mail på server

Anbefalte innlegg

Hallo.
Jeg lurte på om noen vet om en enkel måte til å få hver enkelt bruker til å ha muligheten til å arkivere mailen sin på en enkel og strukturert måte.
Vil også ha med hvordan jeg kan ta en enkel backup av arkivene, samt ta det med seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo.

Jeg lurte på om noen vet om en enkel måte til å få hver enkelt bruker til å ha muligheten til å arkivere mailen sin på en enkel og strukturert måte.

Vil også ha med hvordan jeg kan ta en enkel backup av arkivene, samt ta det med seg.

- Kristian2k

Forutsetter at du bruker outlook.

Jeg oppretter en ny datafil for outlook (Personlige mapper.pst)som jeg legger under mine dokumenter. Denne .pst fila ligger i outlook og e-post brukerne ønsker å ta vare på legges i undermapper her. Deretter kjører jeg cobian backup som sikkerhetskopier .pst fila til brukerens hjemmeområde på serveren.

Lenke til kommentar
Hallo.

- Kristian2k

Forutsetter at du bruker outlook.

Jeg oppretter en ny datafil for outlook (Personlige mapper.pst)som jeg legger under mine dokumenter. Denne .pst fila ligger i outlook og e-post brukerne ønsker å ta vare på legges i undermapper her. Deretter kjører jeg cobian backup som sikkerhetskopier .pst fila til brukerens hjemmeområde på serveren.

Skal prøve.

Takker så meget. :]

Lenke til kommentar

I outlook, på verktøylinjen velger du Ny, deretter nederste valg, datafil for outlook.

Hvis du nå ser i mappelisten vil det nederst ligge en mappe som heter peronlige filer. Denne kan du gi nytt navn til, f.eks arkiv.

Legg e-post du skal ta vare på her.

Installer cobian backup.Lastes ned her.

Gå inn i cobian og lag en backup plan for .pstfila

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...