Kind Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Oppgaven: Dette er altså oppgaven og jeg trenger hjelp med hva som er den beste måten til å fremføre på. Kan noen gi meg en grunnlag på den beste måten til å fremføre på? Takk. Kan bruke nesten alt av hjelpemidler, fra pc til smartboard. Tirsdag 12:20: Fremføring EDIT: Hva jeg har gjort så langt: PowerPoint'en Last ned og please si meg hva du syntes om den. Endret 11. mai 2009 av Kind Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 PowerPoint er jo kjekt å bruke, men les gjennom disse tipsene: http://www.microsoft.com/norge/smb/themes/...g/article5.mspx Prøv også å begrense antall stikkord på hver slide til 4-5 stykker og bare ha med de mest vesentlige. Lykke til! Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Linken til Hansi hadde mange gode tips. Husk å la siste siden være kildehenvisninger, og si gjenrne litt om de forskjellige. Kan love deg at om du har wikipedia som kilde, og sier noe som "fordi wikipedia er en usikker kilde har jeg sammenlignet med de andre" får du pluss i boken til læreren. Lenke til kommentar
Kind Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Takk. Skal begynne på oppgaven nå. Om dere ha flere tips eller ideer bare å skrive de ned. Lenke til kommentar
Kind Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Gjett om jeg har hørt det før ja. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Husk for all del at laserstråler og Battlestar Galactica-effekter mens teksten spinner rundt på lerretet som en AD/HD-syk 8-åring IKKE er imponerende. Minmalisme er et meget viktig stikkord å merke seg i PowerPoint. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Enkel, minimalistisk PowerPoint med stikkord er bra. Dropp masse effekter, jeg ville maksimalt ha et bilde som sklir inn når det er snakk om muntlig for sensor. Det er ingen hensikt i å ha masse tekst, jeg har sett noen som har hele foredraget sitt på prosjektoren og da har det bare virket som de leser derfra. Ikke vær avhengig av prosjektoren, den skal bare være der for å vise stikkord og eventuelle grafer etc. Prat tydelig, ikke for fort og ikke for sakte, hold stemmen rolig og ikke si "eeh", "øøh" og lignende under foredraget ditt. Dersom du får problemer med datautstyr, prøv i mindre enn ett minutt, og så sier du bare selvsikkert at du dropper PowerPoint. (Endrer seg selvfølgelig litt når du skal holde i klassen, da pleier jeg å ha mer effekter og mer bilder, generelt mer informasjon, bare for at folk skal klare å følge med hele foredraget.) Lenke til kommentar
Kind Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Takk for alle tipsa. Skal uploade .PP-filen her så kan dere si hva dere syntes så langt. Lenke til kommentar
Kind Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 PowerPoint'en Last ned og please si meg hva du syntes om den. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Jeg får ikke lastet ned Edit: Fikk lastet ned med Firefox, men det er passord på PP-filen? Endret 11. mai 2009 av Karlson Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg får ikke åpna den, vil råde deg til å lagre i et annet format. Du har benyttet deg av "siste skrik" innen Office-formater, og disse kan ikke åpnes i eldre Office-versjoner. Litt kjipt om skolen din ikke har nyeste versjon, og du blir stående uten presentasjon prøv .ppt, uten x til slutt. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 ^ Det er så sinnsykt lett å glemme, og så latterlig irriterende når man må åpne office på nytt og erstatte filen osv. Lenke til kommentar
Kind Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 God Damn it! Passordet er 123123 og jeg har fremføring om 3 timer og 39 minutter. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Leste du tipsene som ble gitt? Det er alt for mye tekst her. I tillegg bør du gjøre alt om til én farge - helst svart. Rødt og blått forvirrer bare øynene og trekker fokus vekk fra teksten. Og du har heller ikke med kildehenvisninger(nå vet jeg ikke hvor streng man er på det i 8. klasse, men det er viktig når du blir litt eldre) Du burde gjøre det mye enklere, ta første side f.eks: Årsaker: - Kostbar krig i USA - Matmangel ..... - Høyere matpris - Angrep på Bastillen Bare for å spørre; har du i det hele tatt lest i denne tråden? For du har gått i mot omtrent alt som har blitt sagt her Endret 12. mai 2009 av Karlson Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Ok, før jeg stikker kan jeg komme med et par tips til: Få noen bilder! Blir mye mer spennende å se på en PP om du har bilder til, gjerne bare ett enkelt bilder pr. side. Forklar uttrykk og navn! Du snakker f.eks. om Bastillen som om det skulle være helt naturlig å vite hva er. Bare nevn kort at det var en festning i Paris så folk skjønner hva du snakker om. Og lykke til! Lenke til kommentar
Kind Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Takk Takk! Ønsk meg lykke til! Resultatet for dere vite om 2 timer Lenke til kommentar
Kind Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 4+ av fastlæreren min. 5- av en annen lærer som testa hun også. Jeg fikk vite om at hvis jeg hadde hatt med stikkord hadde jeg fått STERK 5'er GOOOD DAAAAAAMN IT! Stikkord neste gang as. Takk til alle Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Med tanke på at du helt sikkert ikke har hatt så mange fremføringer før så er det jo veldig bra! Og om det ikke gikk fullt så bra som du hadde håpet på, så lærte har du hvertfall lært mer om hvordan PowerPointen bør være i slike sammenhenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå