Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Last ned wikipedia?

Anbefalte innlegg

Dette er jo rett og slett genialt nå som alt av hjelpmidler er tillat :) Men nå som det er det så er de jo strengere på det med kilder også. Så hva skriver jeg der når jeg har hentet noe fra wikitaxi? Dato blir vel den datoen jeg lastet ned dump fila, men kilden blir? Har jo ingen nettadresse til akkurat den artikkelen det er hentet fra?

Mvh Olav B, G ;)

Wikipedia (en) - Navnet på artikkelen Dato

f.eks

Er det bra nok då?

Lurer på det her jeg også.

På eksamen får en vel ikke vite noe om tema på forhånd. Og om en da bruker en wikipedia artikkel som en kilde, hvordan skal en forklare det når en ikke får bruke internett?

Eller er det fult lovelig å ta med all salgs artikkler ol.?

Skulle tro dette er godt nok. Det er jo tross alt lovlig å ha med alle typer hjelpemidler untatt internett mobil osv. Det går jo eventuelt ann å skrive i en parentes at det er hentet fra en type offline wikipedia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som feks har lastet ned å lagt inn på telefonen sin? Må være kjekk å "surfe" på når man kjeder seg elelr lurer på noe og ikke vil bruke netttilgang.

Har Wikipedia på Iphonen min, funker fint det. Morsomt underholdning når man venter på bussen, å begynne å lese på noe, og ende opp med å lese noe helt annet etter å ha trykket videre og videre på alle nøkkelordene.

Lenke til kommentar
På Eksamen er jo PC'ene (hvertfall på vår skole) i sånn "Eksamens-modus". Det neste som er der er Word, Adobe reader osv. uten internett innstallert.

Vet noen om det funker da?

Skal vel det, da alt du bruker ligger på minne-brikken?

Eller trenger du mange rettigheten til å bruke det?

Takk :)

Hvis du legger WikiTaxi på minnepenna trenger du ingen rettigheter for å kjøre programmet :) .

Lenke til kommentar
Noen som feks har lastet ned å lagt inn på telefonen sin? Må være kjekk å "surfe" på når man kjeder seg elelr lurer på noe og ikke vil bruke netttilgang.

Har Wikipedia på Iphonen min, funker fint det. Morsomt underholdning når man venter på bussen, å begynne å lese på noe, og ende opp med å lese noe helt annet etter å ha trykket videre og videre på alle nøkkelordene.

Hvordan legger man det inn da for å kunne surfe gjennom det? Har en Nokia E66 selv.

Lenke til kommentar
Har fått beskjed av lærerene at det ikke er lovt med minnepenn på engelsk eksamen 2009 ? kan noen bekrefte at dette IKKE er sant? med bevis, for jeg har veldig lyst til å ta med minnepenn imorgen!

I eksamens-skrivet vi fikk her på skolen stod det at minnepenn er forbudt. Det er fordi det er såpass lett å bruke det til kommunikasjon (gi bort stilen sin, f. eks.).

Men man skal møte opp 15-30 min tidligere for å forberede og gjøre alt klart. Da kan du overføre fra minnepennen over på PC-en i den tiden.

Lenke til kommentar

Hvordan legger man det inn da for å kunne surfe gjennom det? Har en Nokia E66 selv.

Vet ikke hva som finnes til Nokia, men på Iphone ligger det en god del gratis klienter for Wikipedia tilgjengelig i Appstore, er selv meget fornøyd med Wikipanion. Disse baserer seg ikke på at man lagrer Wikipedia-artiklene på telefonen, men er mer som en webrowser å regne, da de henter ned artiklene fra 3G, WLAN etc. (Har fri bruk på min telefon, så har ikke så mye å si for min del).

Lenke til kommentar

Link? :)

Lenke til kommentar

Link? :)

Se to poster over

Lenke til kommentar

Har et problem når jeg skal importere dump-fila i wikitaxi. Jeg får bare valgt rar-fila og jeg det skjer ingenting annet enn en error om jeg skriver adressa til xml-fila jeg har extracta. :hmm: Skjønner ikke hva som er galt, har da funka før.

Edit: Fikk det til. Hadde med at jeg kjørte programmene i XP SP3 kompabilitetsmodus, og ikke SP2.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Trenger sårt en leser til Mac OSX. Har XML-filen, men trenger noe jeg kan åpne den med.

Kaster meg på denne. Har eksamen i norsk i morgen, skulle gjerne hatt tilgang til dette da.

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...