Berga Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Dette er jo rett og slett genialt nå som alt av hjelpmidler er tillat Men nå som det er det så er de jo strengere på det med kilder også. Så hva skriver jeg der når jeg har hentet noe fra wikitaxi? Dato blir vel den datoen jeg lastet ned dump fila, men kilden blir? Har jo ingen nettadresse til akkurat den artikkelen det er hentet fra? Mvh Olav B, G Wikipedia (en) - Navnet på artikkelen Dato f.eks Er det bra nok då? Lurer på det her jeg også. På eksamen får en vel ikke vite noe om tema på forhånd. Og om en da bruker en wikipedia artikkel som en kilde, hvordan skal en forklare det når en ikke får bruke internett? Eller er det fult lovelig å ta med all salgs artikkler ol.? Skulle tro dette er godt nok. Det er jo tross alt lovlig å ha med alle typer hjelpemidler untatt internett mobil osv. Det går jo eventuelt ann å skrive i en parentes at det er hentet fra en type offline wikipedia. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det er akuratt som du har printa det ut hjemme. Du må fortsatt gi kilde. Lenke til kommentar
Grumle Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Fins det noe ikkepedia offline? Lenke til kommentar
DjFresh Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Har fått beskjed av lærerene at det ikke er lovt med minnepenn på engelsk eksamen 2009 ? kan noen bekrefte at dette IKKE er sant? med bevis, for jeg har veldig lyst til å ta med minnepenn imorgen! Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Noen som feks har lastet ned å lagt inn på telefonen sin? Må være kjekk å "surfe" på når man kjeder seg elelr lurer på noe og ikke vil bruke netttilgang. Har Wikipedia på Iphonen min, funker fint det. Morsomt underholdning når man venter på bussen, å begynne å lese på noe, og ende opp med å lese noe helt annet etter å ha trykket videre og videre på alle nøkkelordene. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 På Eksamen er jo PC'ene (hvertfall på vår skole) i sånn "Eksamens-modus". Det neste som er der er Word, Adobe reader osv. uten internett innstallert. Vet noen om det funker da? Skal vel det, da alt du bruker ligger på minne-brikken? Eller trenger du mange rettigheten til å bruke det? Takk Hvis du legger WikiTaxi på minnepenna trenger du ingen rettigheter for å kjøre programmet . Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Noen som feks har lastet ned å lagt inn på telefonen sin? Må være kjekk å "surfe" på når man kjeder seg elelr lurer på noe og ikke vil bruke netttilgang. Har Wikipedia på Iphonen min, funker fint det. Morsomt underholdning når man venter på bussen, å begynne å lese på noe, og ende opp med å lese noe helt annet etter å ha trykket videre og videre på alle nøkkelordene. Hvordan legger man det inn da for å kunne surfe gjennom det? Har en Nokia E66 selv. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Har fått beskjed av lærerene at det ikke er lovt med minnepenn på engelsk eksamen 2009 ? kan noen bekrefte at dette IKKE er sant? med bevis, for jeg har veldig lyst til å ta med minnepenn imorgen! I eksamens-skrivet vi fikk her på skolen stod det at minnepenn er forbudt. Det er fordi det er såpass lett å bruke det til kommunikasjon (gi bort stilen sin, f. eks.). Men man skal møte opp 15-30 min tidligere for å forberede og gjøre alt klart. Da kan du overføre fra minnepennen over på PC-en i den tiden. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Noen som feks har lastet ned å lagt inn på telefonen sin? Må være kjekk å "surfe" på når man kjeder seg elelr lurer på noe og ikke vil bruke netttilgang. Har Wikipedia på Iphonen min, funker fint det. Morsomt underholdning når man venter på bussen, å begynne å lese på noe, og ende opp med å lese noe helt annet etter å ha trykket videre og videre på alle nøkkelordene. Hvordan legger man det inn da for å kunne surfe gjennom det? Har en Nokia E66 selv. Vet ikke hva som finnes til Nokia, men på Iphone ligger det en god del gratis klienter for Wikipedia tilgjengelig i Appstore, er selv meget fornøyd med Wikipanion. Disse baserer seg ikke på at man lagrer Wikipedia-artiklene på telefonen, men er mer som en webrowser å regne, da de henter ned artiklene fra 3G, WLAN etc. (Har fri bruk på min telefon, så har ikke så mye å si for min del). Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Det gikk fint da. Bare møtte opp til vanlig tid, satte inn minnepinnen. Ingen som sjekket den, eller spurte om hva som var på den e.l. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Har Wikipedia på Iphonen min, funker fint det. Morsomt underholdning når man venter på bussen, å begynne å lese på noe, og ende opp med å lese noe helt annet etter å ha trykket videre og videre på alle nøkkelordene. Link? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Har Wikipedia på Iphonen min, funker fint det. Morsomt underholdning når man venter på bussen, å begynne å lese på noe, og ende opp med å lese noe helt annet etter å ha trykket videre og videre på alle nøkkelordene. Link? Se to poster over Lenke til kommentar
RogA Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Noen som har den engelske versjonen? Lenke til kommentar
haagen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Tok vel 1 time totalt Prøv å last ned igjen her: http://static.wikipedia.org/downloads/2008...-no-html.tar.7z Norsk wikipedia! Høyreklikk og pakk ut med 7ZIP Pakk ut neste pakke med WinRar Gah, Nå skal jeg laste ned den å nå funker ikke static.wikipedia. Den fungerte ikke i går heller. What's wrong ? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Trenger sårt en leser til Mac OSX. Har XML-filen, men trenger noe jeg kan åpne den med. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Går det ann å laste ned daria.no også? hehe Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Har et problem når jeg skal importere dump-fila i wikitaxi. Jeg får bare valgt rar-fila og jeg det skjer ingenting annet enn en error om jeg skriver adressa til xml-fila jeg har extracta. Skjønner ikke hva som er galt, har da funka før. Edit: Fikk det til. Hadde med at jeg kjørte programmene i XP SP3 kompabilitetsmodus, og ikke SP2. Endret 23. mai 2009 av ErlendRU Lenke til kommentar
dePt Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Trenger sårt en leser til Mac OSX. Har XML-filen, men trenger noe jeg kan åpne den med. Kaster meg på denne. Har eksamen i norsk i morgen, skulle gjerne hatt tilgang til dette da. Endret 24. mai 2009 av dePt Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Ja, for man klarer ikke å skrive en fornuftig oppgave i norsk hovedmål når man ikke har en offline-kopi av wikipedia på pcen. At man kan raske med seg så mange notater og fagbøker ellers, er av ingen verdi. Hva skjer med verden? Er dere så ubrukelige? Lenke til kommentar
dePt Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hvor i helvette kom det fra? Er man ubrukelige fordi man ønsker å ha noe å støtte seg på? Spar meg for slike meningsløse utbrudd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå